Jump to content

Welke Pinaud?

Loei

Recommended Posts

Omdat ik het favoriete aftershave topic een beetje zat te kapen hier maar een nieuw topic.

Ik heb zelf Pinaud Clubman gehad, ik vond hem lekker en poederig, toch kon mijn vriendin hem niet waarderen.

En eerlijk gezegd kan ik er ook niet helemaal van genieten als mijn vriendin het niks vind,

Nu wil ik eigenlijk nog wel een andere Pinaud proberen, maar weet dus niet goed welke.

Hij moet dus niet op de normale lijken, want die wordt niet goed gekeurd :P

Iemand tips of ervaringen met 1 van de andere Pinauds?

Ja die lustray lijn vind ik wel verwarrend.

Ik vind kruidnagel niet lekker, volgens mij valt de pinaud vibr dan af.

Hoe zit dat met lustray bayrum?

En hoe is die coach man tegenover de normale pinaud clubman?

Ik heb de Virgin Island Bay Rum ook, en hou wel van kruidnagel, maar dat is in feite geen after shave maar een cologne-achtig product. Er zitten dan ook geen verzorgende ingrediënten in en als je wat meer opperhuid hebt weggehaald dan de bedoeling was laat-ie dat merken ook! Toch gebruik ik hem wel als AS vooral tijdens het kamperen want zo'n plastic fles is dan zo handig.

Ja ben bang dat bay-rum dan wel af valt voor mij, aangezien ik kruidnagel niet lekker vind ruiken :P

Hoe zit het met de lustray producten en de Special Reserve?

De ene bay rum is de andere niet. Maar die Virgin Island vind ik inderdaad wat sterk naar kruidnagel en peper ruiken. Andere heb ik wel geroken maar nooit gebruikt. Wel mijn eigen, maar ja dan moet je eerst weten wat je wil hebben.

Hmm oke. Heb een beetje rondgelezen, Floïd Amber schijnt toch een lichte "Barbershop" geur te hebben, maar wel poederig, warm en licht zoet.

Ik denk dat ik die maar eens ga proberen zodra mijn Brut op is, en dat duurt niet lang meer :D

Is die er trouwens wel in 150ML? Ik kan alleen maar 400ML vinden...

Alleen in 400 voor zover ik weet. De geur blijft inderdaad niet heel sterk aanwezig. Maar als ik 's middags wat uit de oven haal of de vaatwasser open trek, dan ruik ik nog wel eens een vlaag. Dus bij warmte of vocht ruik je het nog.

Hmm oke, dan twijfel ik nu tussen Floïd Vigoroso en Suave.

Ik lees dat de Vigoroso sterker is qua methol, klopt dit?

Hij is verder niet sterker qua geur of dat de geur langer blijft hangen?

De Classic is waarschijnlijk wat jullie amber noemen. Die heb ik van Bdf in 400 ml. De andere 2 heb ik uit Spanje meegenomen en zijn 150 ml. Ik vind de geur van de classic ook iets lichter, dan de anderen, maar dat is minimaal.

Trouwens wel grappig, dat je een speciale Pinaud draad opent en we nu verwoed bezig zijn met Floïd. 8-)

Haha ja klopt, ik ga denk ik Floïd Suave proberen samen met Pinaud Special Reserve.

Nu nog kijken of het ergens geschikt kan bestellen, de prijzen van Pinaud hier in vergelijking met Amerika gaan echt helemaal nergens over.

Floïd "Black" en "Amber" zouden dus eigenlijk dezelfde moeten zijn en dan is de "Black" een nieuwe formule?

Weet niet of iemand ervaring heeft met de 2 en het verschil kan beschrijven?

Ik weet dat van de Spaanse de hoeveelheid menthol het verschil is.

Ik heb al AV Ice Blue voor de menthol dus dan zou ik de Suave nemen die wat zachter moet zijn.

Nee, black is weer een hele andere geur. Die haalde ik slechts aan als voorbeeld voor de benamingen.

Special reserve zou ik niet nemen. Het is een kruidige geur, maar je ruikt duidelijk dat het Pinaud Clubman is. De geur van de originele ruik je duidelijk er in terug, al is het in mindere mate. Het is net als met bijvoorbeeld Brut Original en Oceans. In de Oceans ruik je duidelijk dat het om Brut gaat. Zo ook met special reserve, je ruikt meteen dat het om een Pinaud Clubman gaat.