Jump to content

Recommended Posts

Posted

Om uit te vinden welk mesje me het beste bevalt heb ik van diverse merken DE mesjes besteld.

Zo ook Voshkod. Ben nu aan mijn 3e mesje bezig, maar wat een drama zeg.

1e en 2e mesje na 3 scheerbeurten weggegooid. Vond ze erg bot geworden. Haartjes werden niet afgesneden, maar uit mn huid getrokken.

Ook 3e mesje is al weer bot. Vanochtend na het douchen gebruikt. Ging krap 4 scheerbeurten mee.

Heb 3 verschillende zepen geprobeerd, maar resultaat onveranderd.

Vind het wel vreemd want op het forum lees je op zich positieve berichten...

Posted
Vind het wel vreemd want op het forum lees je op zich positieve berichten...

Niet van mij in ieder geval :cry:

Posted

Er zijn maar weinig mesjes met uitsluitend positieve of negatieve reacties. Maar als je al twee keer een mesje hebt gehad dat met 3 keer scheren bot is (voor mij een normale waarde overigens) waarom dan met het derde mesje nog kijken of er meer in zit? Ik doe ook wel eens een beurtje te lang met een mesje maar dat is dan eigenlijk alleen als ik een (voor mij) nieuw merk/type probeer.

Ik vond de Voshkods voor Russen wel meevallen, die uit Moskou bevallen me sowieso beter dan die uit St. Petersburg, maar ik moet het eerste Russische mesje nog tegenkomen dat ik beter vind dan 'gaat wel'.

Posted

Curieus. Jouw ervaring is tegengesteld aan de mijne. Geen idee hoe lang ze meegaan bij mij, ik gooi ze weg na 4x. Maar die 4x zijn van dien aard dat ik een voorraad van zo'n 750 stuks heb liggen.

Posted

Soms klikt het gewoon niet met bepaalde mesjes <-> personen. Hoe vaak lees ik bijvoorbeeld niet van de Feathers dat ze ze superscherp vinden maar na 2 beurten waardeloos, ik krijg 6 prima beurten uit een mesje.

Posted

Heb tot nu toe 5 Voskhods gebruikt.

1 6x

2 8x

1 9x

1 11x

Even teruglezend, zie ik geen tegenvallende scheerbeurten.

Die van 6x was 2 beurten wat trekkend. De rest ging als een tierelier.

Posted

Ik kan me er gewoon 5x prima mee scheren. :)

Posted

Ik gebruik ze maximaal 3x met volle tevredenheid maar er zijn mesjes waarmee ik me comfortabeler scheer maar dat valt onder het hoofdstuk uekaz.

Posted

Voor mij is dit een wisselvallig mesje.De een lukt met veel moeite maar 3 beurten en een ander weer met gemak 5 beurten.

Toch is het wel een koopwaardig mesje voor mij omdat de kostprijs vrij laag ligd.

Posted
Curieus. Jouw ervaring is tegengesteld aan de mijne. Geen idee hoe lang ze meegaan bij mij, ik gooi ze weg na 4x. Maar die 4x zijn van dien aard dat ik een voorraad van zo'n 750 stuks heb liggen.

Precies. Hier net zo

Posted

Na de eerste maal gebruikt te hebben vond ik ze prima. Echter de tweede en derde maal vielen erg tegen.

Ik ga nog éénmaal met een nieuw mesje proberen. Als het weer hetzelfde resultaat geeft zal ik het pakje niet opgebruiken.

Posted

Ach misschien waren mijn verwachtingen te hoog. Gezien de meeste reacties had ik verwacht om er een beurt of 6 mee te doen.

De meeste merken die ik gebruik komen wel zo ver... Op naar de Astra's

Posted

Wat Ik heb gedaan is op internet gewoon een hele berg verschillende besteld. En dan lekker rommelen. Daarnaast gooi ik altijd de mesjes na 3 of 4 keer weg. Gewoon omdat ik er niets in zie om te kijken hoe lang het duurt voordat het pijn doet.

Mesjes kosten nagenoeg niets. Zeker niet als je op eBay in Rusland eendekker pakket besteld. Het probleem met mesjes is dat er nooit een universele mening over is. En daarnaast merk ik ook dat ik soms een mesje geweldig vind maar dan ineens een week niet.

Posted
Ja dat is voor mij ook beslist geen vooruitgang. ;)

Kun je daarna nog altijd overstappen op Derby! :twisted:

Dat is het leuke aan de mesjesbeleving. Ten opzichte van een Voshkod is een Astra (bij mij) een verademing. Ik heb bij Voshkod het idee dat het mesje de grootste moeite heeft om de haren af te snijden, het gaat zeg maar 'stroperig'. Het eindresultaat is daarentegen echter niet slecht.

Posted

Ach ben nog het e.e.a. aan het ontdekken uit het pakket met verschillende mesjes. De Derby (geleverd bij m'n krabber) was niet alles.

De rest tot nu toe ok, waarbij de Personna een goede uitzondering was.

Ben benieuwd of ik van de regen in de drup kom met de Astra :roll:

Posted

Mijn ervaring met Russische mesjes is meest positief. Maar ik heb wel de indruk dat de variatie aardig groot is, zelfs voor mesjes van één type. Met Feather mesjes heb ik dat bijvoorbeeld nooit; die scheren allemaal precies hetzelfde.

Posted

Ik heb gisteren en vandaag een Voskhod gebruikt in combinatie met een Engelse Tech. Het resultaat was zeer goed, zonder welke vorm van irritatie dan ook. Ik weet niet hoeveel scheerbeurten ik met deze combinatie zal redden, maar ik vond het comfort erg prettig.

Edit 27 mei: de beide daarop volgende mesjes waren een stuk minder comfortabel, waarbij ik de laatste na 2 scheerbeurten heb afgedankt. :oops: