Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ik werk de kantjes van mijn baard bij met een SR en om de rest netjes te houden gebruikte ik altijd een trimmer met snoer.

Nou ben ik onlangs in een ander studentenhuis gaan wonen en hier is geen stopcontact in de badkamer. Om nou in de keuken of een andere kamer te trimmen is een beetje apart, daarbij hou ik van oude spulletjes dus was ik op zoek naar een ouderwetse handtrimmer.

Nou heb ik daar wel een paar vragen bij, ik kan ze namelijk niet zo veel vinden en heb er ook al jaren geen in het echt meer gezien.

Bestaan ze ook met een "kam" of opzetstuk waarmee je de afstand kunt bepalen ?

Of heeft iemand een ander idee om op een klassieke manier, zonder stroom, te kunnen trimmen ?

Alvast bedankt voor de tips! ( en nee, baard eraf is geen optie! :D )

Posted

Natuurlijk moet die baard eraf maar als je dat met het mes op de keel nog steeds weigert ;), zou je een oplaadbare trimmer kunnen overwegen. Laadt hem op waar je wel stroom hebt en dan hop naar de badkamer.

Posted

Hier vind je ze met hopen op de rommelmarkten maar neem Kalerolf zijn waarschuwing voor lief, zijn ondingen.

Posted

Erik,

Zelf draag ik een ringbaardje.

Vroegâh gebruikte ik ook een baardtrimmer/tondeuse hoe je het noemen wilt.

Nu houd ik het bij met een kam en een schaartje. Dit gaat perfect. Goed kijken in de spiegel en stukje voor stukje de haren inkorten. Wanneer je hier rustig de tijd voor neemt, moet dit goed komen.

Mijn aanbeveling is wel om in een winkel waar kappers benodigdheden te koop zijn om een goede schaar aan te schaffen (max € 15) en deze ook alleen te gebruiken voor dit doeleinde.

Suc6!

Posted

Ik heb de mijne bij de Lidl gekocht na meerdere missers bij electronica zaken. Was volgens mij nog geen twee tientjes en is de beste van alle die ik geprobeerd heb, inclusief de duurdere.

Posted
Is een student... die hebben geen geld voor een tondeuse..

Dan moettie of niet janken over zn baard (hoezo baard, goddomme een scheerforum) of afscheren. Wat zou je je baard bijknippen, trouwens, terroristenbaarden zijn hip.

Je bent student. Besteed je karige zakcentje aan bier.

Posted

Haha ik ben geen student, gewoon niet rijk genoeg voor een appartement. Omdat alles op gaat aan bier natuurlijk.

Maar bedankt voor alle tips, ik zal de antieke trimmers links laten liggen en kijken naar een trimmer met accu

Posted

Ja gewoon zo'n trimmer met accu en die kosten 15,- op de zwarte markt in Beverwijk . Als je ze goed schoonhoud en iedere keer olie erop dan doen ze het best lang hoor.

LOL mijn kapperschaar is 179,- ex BTW hahhahah en dan heb ik de goedkope versie dus een schaar. De betere was nog 100,- duurder.

En die antieke zijn zelfs als ze scherp zijn moeilijk om mee te werken omdat je heel snel de "knip" beweging moet maken met je handen anders trek je het haar er af. [ en dat is vermoedelijk bij Rolf gebeurd }

Posted

Ik ga eens rondkijken naar een mooie trimmer met accu. Ik verzorg m'n baard prima Rolf, alleen met een schaar blijft het lastig en duurt het lang.

Dat bier was natuurlijk een geintje, geld genoeg voor een trimmer.