Macaronus Posted February 3, 2016 Posted February 3, 2016 Voor @mhharsta en andere geïnteresseerden: Als je een Wilkinson Sword Empire hebt, maar de mesjes niet scherp krijgt (of niet vertrouwt ), dan kan dit een oplossing voor je zijn. Pas op: veel foto's! Benodigdheden: WS Empire (duh!), SE mesje, moniertang (jeweetwel, zo'n knijptang met een klein bekkie). En een klein schroevendraaiertje (niet in de foto omdat ik 'm dus bijna vergat ) Zet de rug van het mesje in de tang (er zit een ribbeltje waar je goede grip hebt). Wiebel het mesje heen en weer tot de rugversterking open staat. Dan kun je de rug van het mesje afhalen Aan de zijkanten (lins en rechts) achteraan zitten vervelende hoekjes. Die moeten eraf. Dus de tang erop. Knijpen in de tang, wrikken aan het mesje en... Zelfde aan de andere kant Dan het inpassen in de Empire. Houd 'm zó vast dat je het lipje met de tekst "Thread strop this side" kunt lezen. Lipje helemaal naar je toe trekken Mesje ertussen steken. Aandrukken met het schroevendraaiertje totdat-ie helemaal tegen het asje aansluit. Zoiets, dus. Klepje dicht Schuifje dicht en de hoeken van het mesje onder de haakjes pielen. Past nét. Beetje rommelen met het schroevendraaiertje kan wonderen doen! Scheren maar! Na iedere scheerbeurt spoel ik 'm goed uit en blaas ik 'm droog. Geen zin om iedere keer het mesje vanachter de haakjes te pielen, droog te maken en weer erachter te pielen. Al dat gepiel! Het is immers een RVS mesje, toch?
mhharsta Posted February 3, 2016 Posted February 3, 2016 Fraai stukje priegelwerk . Bedankt voor de uitgebreide reportage! Ik heb goede mesjes, daar probeer ik er een van te slijpen op de hele set stenen. Zit er geen beweging in het mesje of loop je het risico dat het er uit floept?
Macaronus Posted February 3, 2016 Author Posted February 3, 2016 Fraai stukje priegelwerk . Bedankt voor de uitgebreide reportage!Ik heb goede mesjes, daar probeer ik er een van te slijpen op de hele set stenen. Zit er geen beweging in het mesje of loop je het risico dat het er uit floept? Het mesje zit lekker stevig vast. De haakjes op de hoeken pakken 'm stevig vast! Overigens weet ik niet of dit systeem ook werkt bij een 7 day set. Daar is de bevestiging van de mesjes iets anders, geloof ik.
mhharsta Posted February 3, 2016 Posted February 3, 2016 Voor zover ik kan zien op de foto's is de bevestiging inderdaad anders.
Marcel Posted February 3, 2016 Posted February 3, 2016 Ik heb ook zo'n Wilkinson liggen, eens kijken of ik deze methode ook hierop kan toepassen.
Recommended Posts