Jump to content

R. Delorme Paris, The Starter

Anheuer

Recommended Posts

Ik heb dit mes in mijn bezig maar weet er eigenlijk niets over behalve dat hij rond de jaren 50 zou moeten komen.

Ook kan ik er online weinig over vinden over dit merk.

Ik vroeg mij af of iemand hier wat meer over weet.

R. Delorme Paris, The Starter

12552692_10206554519996575_18532802003775492_n.jpg

Dank u zeer!

Nou. Gezien de hoeveelheid RO delorme messen waar 768 op de achterkant staat zou dat zeer goed niet het geval kunnen zijn. Bovendien zijn de metaalwerkersnummers in Frankrijk flink hoog opgelopen: Pradel is oa 728 en 800.

Mijn Frans is ruk, maar zie alhier

Gaaf. Zie hier voor meerdere delormes met nummertje 768, waaronder the starter. Wie 68 was, of 768, weet ik nog niet. Wie 769 was ook niet, en ook al niet of 769 betekent dat het eigenlijk 69 was. Complexe toestanden :-)

In ieder geval: delorme bestaat nog (http://www.delorme.fr) en leverde kappersbenodigdheden. Dat hun messen van een ander kwamen is wel zeer waarschijnlijk. Nu nog wat meer leren over de interpretatie van de cijfers. Op zich klinkt Tony plausibel, maar dan snap ik die andere hoge cijfers niet in het coutellerie-register.

Meneer Anheuer: Delorme is het merk, the starter het model. 5/8 de breedte van het mes, gemeten van rug tot snede, in inches.

Franse ijzerwarenmakers hadden allen een nummer. 69 voor Thiers-Issard, 11 voor Barge, geen idee wat P Hospital had eigenlijk.