Anheuer Posted February 3, 2016 Posted February 3, 2016 Ik heb dit mes in mijn bezig maar weet er eigenlijk niets over behalve dat hij rond de jaren 50 zou moeten komen. Ook kan ik er online weinig over vinden over dit merk. Ik vroeg mij af of iemand hier wat meer over weet. R. Delorme Paris, The Starter Dank u zeer!
Tony Posted February 3, 2016 Posted February 3, 2016 De RO Delorme messen werden waarschijnlijk door Thiers Issard gemaakt zie ook het nummer 769 op de andere kant van de tang, het is de 69 van TI.
efsk Posted February 3, 2016 Posted February 3, 2016 Nou. Gezien de hoeveelheid RO delorme messen waar 768 op de achterkant staat zou dat zeer goed niet het geval kunnen zijn. Bovendien zijn de metaalwerkersnummers in Frankrijk flink hoog opgelopen: Pradel is oa 728 en 800. Mijn Frans is ruk, maar zie alhier
Anheuer Posted February 3, 2016 Author Posted February 3, 2016 Ik ben eindelijk thuis en heb gekeken, er staat inderdaad 769 5/8 op de achterkant!!! En aan de voorkant dus: R. Delorme Paris Dus wat betekend dat allemaal ben echt een noob hierin.
efsk Posted February 3, 2016 Posted February 3, 2016 Gaaf. Zie hier voor meerdere delormes met nummertje 768, waaronder the starter. Wie 68 was, of 768, weet ik nog niet. Wie 769 was ook niet, en ook al niet of 769 betekent dat het eigenlijk 69 was. Complexe toestanden In ieder geval: delorme bestaat nog (http://www.delorme.fr) en leverde kappersbenodigdheden. Dat hun messen van een ander kwamen is wel zeer waarschijnlijk. Nu nog wat meer leren over de interpretatie van de cijfers. Op zich klinkt Tony plausibel, maar dan snap ik die andere hoge cijfers niet in het coutellerie-register. Meneer Anheuer: Delorme is het merk, the starter het model. 5/8 de breedte van het mes, gemeten van rug tot snede, in inches. Franse ijzerwarenmakers hadden allen een nummer. 69 voor Thiers-Issard, 11 voor Barge, geen idee wat P Hospital had eigenlijk.
Anheuer Posted February 3, 2016 Author Posted February 3, 2016 Top! dank je voor alle informatie! Wist niet dat het allemaal zo complex is met de hoeveelheid merken en afkomsten etc. Dank je!
Recommended Posts