Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dag mensen,

Ik ben een bijna afgestudeerde student, woon in Den Haag en ben een trotse papa. Ongeveer een jaar geleden ben ik begonnen met het scheren met een DE mes. In eerste instantie een goedkoop vlinder ding van ebay, een borstel en zeep van de vergulde hand. Later heb ik een vintage Gilette Tech en een Harnas krabber erbij gekocht (beide 3-delig) en ook wel ingezien dat een goede borstel nodig was.

Inmiddels scheer ik naar volle tevredenheid met een DE mes. Scheren doe ik in 2 passes: wtg en xtg. atg levert altijd wondjes en razorburn op. Misschien dat iemand daar nog een tip voor heeft? Tot nog toe heb ik het gewijd aan mijn stugge haren en gevoelige huid maar ik kan goed begrijpen dat er iets aan mijn techniek mankeert.

Qua mesjes ben ik uitgekomen op Feather messen. Hiermee heb ik het minst het gevoel dat mijn haren van mijn gezicht gescheurd worden :P

Ik heb de volgende mesjes geprobeerd: Dorco, Hema (Personna geloof ik) en Voskhod. Ik heb het gevoel dat ik er eentje vergeet...

Inmiddels heb ik de complete groene lijn van Proraso verzameld en dat vind ik erg fijn om dagelijks te gebruiken. Ook als het buiten wat kouder is. Daarnaast gebruik ik Tabac, maar die zeep heb ik in een aanbieding gekocht in een porseleinen kom en die lijkt maar niet op te gaan :D . Misschien heeft iemand hier nog een tip voor een afster shave of balsem die ermee te combineren is. Tot nu toe heb ik Tabac zelf en Old Spice gebruikt. Die laatste vloekt niet heel erg maar een super combinatie vind ik het nog niet.

Naast het schrijven van mijn scriptie, mijn vriendin en natuurlijk mijn dochtertje houd ik mij bezig met motorrijden, fietsen, hardlopen en snowboarden en ben ik altijd te porren voor een borrel of een goed gesprek over horloges of geschiedenis.

Ik ben inmiddels niet zo vaak meer achter een PC te vinden in mijn vrije tijd maar ik zal toch met regelmaat op dit forum te vinden zijn (meelezen deed ik al zo nu en dan ;) ).