Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dag mensen,

Ik ben een bijna afgestudeerde student, woon in Den Haag en ben een trotse papa. Ongeveer een jaar geleden ben ik begonnen met het scheren met een DE mes. In eerste instantie een goedkoop vlinder ding van ebay, een borstel en zeep van de vergulde hand. Later heb ik een vintage Gilette Tech en een Harnas krabber erbij gekocht (beide 3-delig) en ook wel ingezien dat een goede borstel nodig was.

Inmiddels scheer ik naar volle tevredenheid met een DE mes. Scheren doe ik in 2 passes: wtg en xtg. atg levert altijd wondjes en razorburn op. Misschien dat iemand daar nog een tip voor heeft? Tot nog toe heb ik het gewijd aan mijn stugge haren en gevoelige huid maar ik kan goed begrijpen dat er iets aan mijn techniek mankeert.

Qua mesjes ben ik uitgekomen op Feather messen. Hiermee heb ik het minst het gevoel dat mijn haren van mijn gezicht gescheurd worden :P

Ik heb de volgende mesjes geprobeerd: Dorco, Hema (Personna geloof ik) en Voskhod. Ik heb het gevoel dat ik er eentje vergeet...

Inmiddels heb ik de complete groene lijn van Proraso verzameld en dat vind ik erg fijn om dagelijks te gebruiken. Ook als het buiten wat kouder is. Daarnaast gebruik ik Tabac, maar die zeep heb ik in een aanbieding gekocht in een porseleinen kom en die lijkt maar niet op te gaan :D . Misschien heeft iemand hier nog een tip voor een afster shave of balsem die ermee te combineren is. Tot nu toe heb ik Tabac zelf en Old Spice gebruikt. Die laatste vloekt niet heel erg maar een super combinatie vind ik het nog niet.

Naast het schrijven van mijn scriptie, mijn vriendin en natuurlijk mijn dochtertje houd ik mij bezig met motorrijden, fietsen, hardlopen en snowboarden en ben ik altijd te porren voor een borrel of een goed gesprek over horloges of geschiedenis.

Ik ben inmiddels niet zo vaak meer achter een PC te vinden in mijn vrije tijd maar ik zal toch met regelmaat op dit forum te vinden zijn (meelezen deed ik al zo nu en dan ;) ).

Posted

Welkom! Die irritatie zou alleen aan je huid kunnen liggen, maar misschien gebruik je atg toch net de verkeerde hoek of teveel druk. Veel plezier op het forum.

Posted

Welkom [ van Efsk weten we het ]

Maar ik vraag mij serieus af naar welke muziek jij zat te luisteren toen je je naam verzon ??

En zoals mijn onderschrift al aangeeft :

Posted

Welkom!

Je bent goed bezig, man! Tabac heeft inderdaad bijna het eeuwige leven. én het geeft een heerlijk schuim! Is dus één van mijn favorieten.

Voor aftershave: heb je Floyd als eens geprobeerd? Lekker 'ouwerwets' geurtje!

Veel scheerplezier!

Posted

Thanks allemaal!

Welkom! Die irritatie zou alleen aan je huid kunnen liggen, maar misschien gebruik je atg toch net de verkeerde hoek of teveel druk. Veel plezier op het forum.

Dat zou heel goed kunnen natuurlijk. Ik probeer er echter wel echt op te letten om het mes het werk te laten doen. En qua hoek probeer ik mijn huid strak te trekken (zodat de haartjes overeind komen) en de snijrand zo vlak mogelijk te houden. Voorlopig houd ik het bij af en toe proberen en de rest van de tijd houd ik het bij 2 passes.

Ergens heb ik wel nog de stille hoop dat een nieuwe, degelijke krabber verschil zou kunnen maken.

Welkom [ van Efsk weten we het ]

Maar ik vraag mij serieus af naar welke muziek jij zat te luisteren toen je je naam verzon ??

En zoals mijn onderschrift al aangeeft :

Leuk dat er ook dames zijn, ik hoop alleen niet dat je hier zit omdat je een snor hebt ;)

Sorry hoor :oops: Ik vind het echt leuk dat er dames zijn die die zich klassiek scheren. Ik heb mijn vriendin inmiddels al aan vintage horloges gekregen, maar vintage scheren zit er voorlopig nog niet in. Maar we blijven proberen ;)

En mijn naam heeft noppes met muziek te maken ;) Net als mijn echte naam is het een Poolse naam. Toevallig eentje die ik leuk vind en die je toen ik met internet begon nauwelijks tegenkwam online :)

Welkom!

Je bent goed bezig, man! Tabac heeft inderdaad bijna het eeuwige leven. én het geeft een heerlijk schuim! Is dus één van mijn favorieten.

Voor aftershave: heb je Floyd als eens geprobeerd? Lekker 'ouwerwets' geurtje!

Veel scheerplezier!

Ik vind het geurtje van Tabac ook wel fijn, maar ik moet zeggen dat Proraso fijner scheert. Ik heb het idee dat het allemaal wat sneller uitdroogt tijdens het scheren en dat ik snel moet zijn om mijn pass te maken.

Die Floids ga ik denk ik proberen. Ik zie dat BdF een aanbieding heeft, maar ik vind 400ml gelijk zo'n grote slok. Ik mis een beetje de mogelijkheid om ff te kunnen ruiken en voelen enzo :)