Jump to content

En nog een nieuwe SE die DE mesjes gebruikt

Snuff

Recommended Posts

De productie van deze zou binnenkort starten, er zijn al mensen die een testexemplaar hebben.

Maakt gebruik van een volledig DE mesje en zou als dusdanig kunnen interessant zijn, niet voor deze jongen echter, ik volg wel met interesse.

Rocnel Razor

34oohuo.jpg

9rlpo0.jpg

f3tg6u.jpg

Handle: (316 Stainless Steel) USD 10. It's 85mm

Head: (316 Stainless Steel) USD 15"

Er is echter wat verwarring aangaande de prijs, is het nu $25 zoals op de foto of $295 zoals elders vermeld, de maker werkt vanuit Istanbul en heeft al een krabber op de markt gebracht, de P1

Het is inderdaad niet duidelijk of de prijs werkelijk 25 USD is. Er wordt ook geen antwoord gegeven op de vragen onder de foto's. Ik volg het wel. Dank voor de tip Ron.

Edit: volgens hun site gaat de DE voor 295 USD en de SE voor 25 USD. Ik denk dat er achter de 25 nog een nulletje hoort te staan :-). Het zal dus wel de aanbetaling voor de pre-order zijn.

Op andere scheerfora is dit krabbertje ook ontdekt. Daar is met de makers heen en weer gemaild. Blijkbaar is $25,-- werkelijk de prijs van het krabbertje! Ze gaan in maart in productie.

Lijkt toch wel té goed om waar te zijn... :?

Siparişinizi başarı ile tamamladınız. Müşteri temsilcimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir. Bizi tercih ettiğiniz için teşekkürler.

Oftwel:

You have successfully completed your order. Our customer service representative will contact you as soon as possible. Thank you for choosing us.

Voor 25 USD wil ik 'm wel proberen. Wordt het bedrag toch hoger, dan haak ik alsnog af. Ik wacht het af :-)

Wel een beetje een lomp model. Bovendien begrijp ik niet waarom je een enkelzijdige krabber maakt voor dubbelzijdige mesjes. Dan kan je na twee beurten je mesje omdraaien, terwijl je net zo goed met twee kanten zou kunnen scheren. Noem mij maar een azijnpisser, maar ik vind het nergens op slaan.

Alle gekheid op een rvs stokje:

Ik snap ook niet helemaal het waarom hiervan.

Als je dan een DE mesje gebruikt, neem dan een doormidden gebroken variant van dat mesje. Dan heb je ook niet zo'n lomp grote kop nodig.

Alle gekheid op een rvs stokje:

Ik snap ook niet helemaal het waarom hiervan.

Als je dan een DE mesje gebruikt, neem dan een doormidden gebroken variant van dat mesje. Dan heb je ook niet zo'n lomp grote kop nodig.

Ik pis met je mee Marcel. (ik doe niet aan zwaardvechten overigens)

Wel een beetje een lomp model. Bovendien begrijp ik niet waarom je een enkelzijdige krabber maakt voor dubbelzijdige mesjes. Dan kan je na twee beurten je mesje omdraaien, terwijl je net zo goed met twee kanten zou kunnen scheren. Noem mij maar een azijnpisser, maar ik vind het nergens op slaan.

Misschien zit het mesje er niet gekromd in zoals bij een gewone DE wel. Dan zit je met een hellende kop om de scheerhoek nog een beetje normaal te houden, waardoor een snede van je DE-mesje omhoog steekt, wat dus niet werkt.

Overigens is er een DDR-krabber geweest die van hetzelfde principe van eenzijdig te gebruiken DE-mesjes gebruik maakt. Pas nog getoond hier ergens, ik meen in de ebay/marktplaats-thread. Deze DDR-kraber werd onverwacht positief (ook voor de recensist onverwacht positief) beschreven. Het principe voegt dus blijkbaar wel iets toe.

Zit ik me toch net een revolutionair ontwerp voor een open mes te bedenken. :idea: Eentje die tweezijdig geslepen is. Dan kun mee en tegen scheren zonder dat je het mes moet omkeren. :lol: Maar eens contact opnemen met Rare Kwast Martijn. O ja, dit moet nog wel even geheim blijven want ik heb nog geen patent aangevraagd :ugeek:

Ik denk, daar het een Turkse krabber is, deze speciaal is gemaakt, om die grote voorraad Derby's mee op te maken. Door die grote kop heb je, net als bij een bijl, veel massa op de snede. Daardoor kan je makkelijker je baardharen omhakken. Die zware Turkse baarden zullen wel wat kapwerk aankunnen en denk ik, dat die massa best wel eens mee kan vallen in het gebruik. Maar ja ik houd van groot en zwaar, althans (dit even om allerlei niet relevante opmerkingen te beperken) bij krabbers en motoren.

Overigens vind ik het wel een fraai ontwerp / ontwikkeling. Laat echter gebruikerservaringen even aan een ander over.

Zit ik me toch net een revolutionair ontwerp voor een open mes te bedenken. :idea: Eentje die tweezijdig geslepen is. Dan kun mee en tegen scheren zonder dat je het mes moet omkeren. :lol: Maar eens contact opnemen met Rare Kwast Martijn. O ja, dit moet nog wel even geheim blijven want ik heb nog geen patent aangevraagd :ugeek:

Het dubbelzijdig open mes bestaat al:

IMG_7091.jpg.701372b3a47585f4ffdcd0c805cec12f.jpg

Het dubbelzijdig open mes bestaat al:

[attachment=0]IMG_7091.jpg[/attachment]

Ik dacht meer aan een blad wat aan twee zijden geslepen is. Maar ik hoef niet bij Martijn aan te komen lees ik al :lol: