Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hey allemaal,

Ik ben van plan om vanmiddag langs de Trekpleister te gaan om een Omega varkenskwast te halen.

Ik heb momenteel alleen een varkenskwast van de Kruidvat in mijn bezit en ben benieuwd hoeveel beter een Omega varkentje is.

Kan iemand bevestigen dat ze deze kwasten nog in de winkel hebben liggen bij Trekpleister?

Posted

Kijk dat is mooi, kan ze op de site niet vinden namelijk.

Dan maar gewoon in de winkel kijken vanmiddag :)

Zijn ze daar een beetje normaal geprijsd trouwens?

Posted

Naar mijn mening een perfecte kwast voor die prijs. Hou er rekening mee dat ie wel een beetje stinkt de eerste tijd. Gewoon vaak gebruiken dan gaat de stank snel weg en splijten de punten mooi.

Posted

Hij staat nu in lauw water te weken, zometeen even een schuimpje kloppen waar ik hem ook even in laat staan, bedankt voor de tip ;)

Posted

Laat hem niet te lang weken. Het handvat wil nog wel eens kleine scheurtjes vertonen wanneer het haar te lang en te veel vocht opneemt.

Posted

Momenteel staat hij er zo bij, met DVH.

Geur doet me erg denken aan toen ik net met DE scheren begon met mijn nieuwe Kruidvat varkentje en DVH scheerstaaf :P

IMG_20160203_160904633.thumb.jpg.2c1e160c959fd4cdc4e0c51c119cac9c.jpg

Posted
Laat hem niet te lang weken. Het handvat wil nog wel eens kleine scheurtjes vertonen wanneer het haar te lang en te veel vocht opneemt.

Inderdaad. Dat is dan ook meteen het manco van die kwast; het goedkope handvat.

Ik ben 100% over op de syntheten, maar volgens mij heb ik nog twee Trekpleister Omega's in de kast staan :)

Posted

Lekker kwastje hoor, de mijne is al drie jaar op rij mijn meest gebruikte kwast geweest en niet omdat ik niks anders te kiezen heb. Kleine scheurtjes net onder de borstel heb ik ook maar dit heeft vooralsnog geen invloed op de prestaties.

Posted
Water is water. De haren nemen het op en zetten uit. Gevolg -> barstjes.

Onder de 32 graden Fahrenheit kan dan weer geen kwaad, tenminste als je hem niet eerst bij een hogere temperatuur onderdompelt want dat gaat dan weer wel echt fout.... :mrgreen:

Voorweken is niet nodig en gebaseerd op fabeltjes en fantasieën. Opa deed dat vroeger ook niet met zijn varkensharen kwast hoor, die stond echt geen half uur eerder op om zijn kwast te weken. Gewoon natmaken is voldoende.

Posted

Ik heb er nu 1 schuimpje mee geklopt, half uurtje laten staan en uitgespoeld, volgens mij is de meeste geur er al wel af.

Ga hem gewoon een keer gebruiken en dan kom ik er ook wel achter :lol:

Posted
Ik heb er nu 1 schuimpje mee geklopt, half uurtje laten staan en uitgespoeld, volgens mij is de meeste geur er al wel af.

Ga hem gewoon een keer gebruiken en dan kom ik er ook wel achter :lol:

Dat is ook de beste manier naar mijn mening, gewoon gebruiken!

Posted

Ik heb bij mijn exemplaar de doorzichtige dop eraf getrokken en er stuivers ingelijmd met het lijmpistool. Beetje meer gewicht en balans, wel zo prettig (plus het zo dicht gemaakt dat er geen vocht meer in kan komen). Ik week(te) hem altijd maar niet verder dan 2/3 van de haren en ik heb geen barstjes. Als je hem helemaal onder water zet dan kan dat wel gebeuren volgens mij.

Posted

Ik dip hem alleen éénmalig in water, schud hem dan erg goed uit, om vervolgens voorgeweekte harde zepen in te laden.

Tot nu toe doet hij het erg goed! :)

Voor de prijs hoef je er niet eens over na te denken!

Posted

Morgen ook maar eens shoppen bij de lokale trekpleister voor zo'n kwast.

Ik zie kwasten van 30 euro en (veel) hoger, zou dat echt nog zo heel veel uitmaken ?