Jump to content

Recommended Posts

Posted

Goeienavond allemaal!

Ik ben Michiel, afkomstig uit Zeeland. Natscheerder sinds mijn puberjaren, maar sinds 2011 heb ik het DE en SE scheren ontdekt. Sindsdien heb ik eindelijk plezier in het scheren. Ik ben de gelukkige bezitter van 5 DE krabbers, 6 SE krabbers, 3 Rolls Razors en twee straights. Twee dassenharen kwasten, vijf varkensharen, één mix en één paardenhaar. Zo'n 20 soorten zeep en crême. Verder een preshave en nog een paar aftershaves.

Ik moet zo onderhand wel gaan uitkijken want zij die mijn zorgen deelt, vaak verkleint en af en toe vergroot, vreest dat ik bezig ben de kast in de badkamer over te nemen... :mrgreen:

Ik ben sinds een jaar of vier lid van The Shave Den. @Snuff verwees me naar deze site. Ik had natuurlijk moeten weten dat er hier in Nederland ook een scheerforum is. Domdomdomdomdom. :oops:

No ja. Nu ben ik er dus. Beter laat dan nooit! :D

Groetjes,

Michiel

Posted

Foto's. Hoe kan je nou foto's vergeten ... Of in ieder geval vermelden welke krabbers en messen je hebt.

Toch: welkom.

Posted
Foto's. Hoe kan je nou foto's vergeten ... Of in ieder geval vermelden welke krabbers en messen je hebt.

Je hebt gelijk! Ik zal es wat foto's moeten maken. ;)

Posted

Welkom Michiel!

Posted

Je hebt gelijk! Ik zal es wat foto's moeten maken. ;)

Hartelijk welkom Michiel, ook Ik ben benieuwd naar je verzameling!

Posted

Voor de tweede maal welkom vandaag, niet meteen hun zin geven, laat ze nog maar even hunkeren naar die foto's.

Posted

Bedankt voor het welkom allemaal!

@Tjebbe: tuurlijk. Vaste prik. (voor de anderen: op The Shave Den ben ik een beetje berucht om mijn minions plaatjes die te pas en vooral te onpas verschijnen - Muhahahahaha!)

Okee, zoals beloofd: foto's. Duurde even voor ik doorhad hoe ik ze het beste kon plaatsen. Ik heb het nu maar via Photobucket gedaan. Via Dropbox ging het niet. :?

Overzicht: plank 1 (een deel van de zeep staat listig verstopt...)

den-2016-02-01%20base_zpscw250yxd.jpg

Scheermessen (het gros toch ervan). v.l.n.r. Wilkinson Sword Empire met aangepast SE mes; Gillette Slim uit mijn geboortekwartaal; Valet Autostrop type B; Gillette Ball End Tech; Star 1912; Engelse Gillette Aristocrat Junior; Valet Autostrop C4 (dacht ik); Gillette Old Type; Gem Micromatic. Ze liggen op een jubileum handdoekje van De Vergulde Hand. De straights worden op dit moment geslepen...

den-2016-02-01%20razors_zpsstb8cjsf.jpg

Kwasten v.l.n.r. twee oude De Vergulde Hand varkenshaar; VieLong paardenhaar; Travel King varkenshaar reiskwast (eind jaren '40); Wilkinson Sword dasenhaar; Frederick Dickinson & Gilroys varkenshaar reiskwast; Duitse LIWA varkens/das mix; custom A kwaliteit silvertip dassenhaar; custom varkenshaar.

den-2016-02-01-brushes_zpspyyx9v0m.jpg

De Rolls Razors. Links een reisset met twee reservemessen; daarnaast twee Emperials (no.1 en no.2) met daarbovenop het doosje van de Wilkinson Sword Empire en een Allegro DE mesjesslijper

den-2016-02-01-Rolls_zpscrwrwum7.jpg

Een Shake Sharp razor en een oude scheerspiegel

den-2016-02-01-shakesharp_zpszu6iz58y.jpg

En tot slot een deel van de zeep en aftershaves op de tweede plank:

den-2016-02-01-soaps_zpsgj8jkyqs.jpg

Posted

Bedankt voor de welkomstwoorden, iedereen!

Wie is pascal?

Hai Marco,

Ik dacht dat je mijn avatar groette, dus ik groette die van jou terug. Da's toch de kameleon van Rapunzel? ;)

Michiel

Posted

Je hebt een mooie verzameling Michiel!

Als liefhebber van SE krabbers met wedges komen meteen wat vragen bij me op. Wat is dat aangepaste mesje wat je hebt voor je Wilkinson Empire, en scheer je je ook met de Rolls razors en de Empire en hoe bevalt dat dan? Ik heb zelf ook een Empire, en een Rolls onderweg, vandaar mijn belangstelling :-) .