Jump to content

nieuw

Kees

Recommended Posts

Hallo! Nieuw hier, dus even voorstellen. Ik ben zo'n 9 maanden geleden begonnen met natscheren. Vroeger wel eens geprobeerd, maar haalde me er altijd bij open, dus op electrisch overgegaan en dat zo'n 40 jaar gedaan. Omschakelen naar een veiligheidsscheermes nam wat tijd. Ik ben begonnen met een Parker 99R, 110 gram, 3delig, en Supermax Stainless mesjes. Ging redelijk na een paar keer, maar na een week of wat had ik toch nog last van een schrijnend gevoel. Me toen maar wat verder verdiept, betere scheerzeep gezocht (mijn favorieten nu zijn Parker, Tabac, en Speick) en Gillette Techs gaan verzamelen. Ik liep toevallig tegen eentje aan en die beviel me zo goed, dat ik er meer van wilde. Laatste aanschaf is Gillette Slim Twist, dat is nog net wat comfortabeler, vind ik. Inmiddels kan ik me niet meer voorstellen dat ik ooit terugga naar electrisch...

Welkom Kees. Gebruik je nog steeds die Supermax Stainless mesjes? Die worden over het algemeen nou niet echt gewaardeerd; trekkerig en wat ruw zijn de grootste klachten. Nou gaat zonder goede techniek niks lekker natuurlijk maar werkend gereedschap is ook wat waard.