Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Colibri no.7 7/8

- L'Occitane Plisson

- BdF classico

- Aluin

- Floid vigoroso

- Gillette asb

Weer babybilletjesglad in drie gangen. Geen prik van de aluin, de Floid gaf wel wat prik. Afgemaakt met de Gillette asb.

Posted

Standard raw grey

Rapira platinum lux

Whipped Dog 24mm

Proraso groen pre

Proraso groen zeep

Proraso groen asl

Proraso groen asb

5e62bb8a62f0d592ab3f76f50e29b633.jpg

Posted

Polsilver super Iridium

Hans Baier Silvertip L

Ssseygus

Baume preshave gel

Dr Harris Sandalwood crème

aluin

Dr Harris Sandalwood aftershave

Dr Harris Sandalwood asb

Perfecte scheerbeurt

Posted

Onbekende Old Style kloon

Rapira Platinum Lux

Plisson L 'Occitane

Omega Crema da Barba

Nivea sensitive cooling ASB

Posted

Jojobaolie,

Stirling Kong,

Speick scheerzeep,

Wilkinson Sticky,

Rapira Platinum Lux (2),

Tunney aluin,

Kokosolie.

Posted

EJ DE89L

Persona (1)

Tabac

Semogue 2000

L'Oreal 2 in 1

De Semogue en Tabac is een prima combinatie. Morgen weer de Merkur 39C.

Posted

Semogue SOC 2 Band

Meissner Dark Limes

Feather Artist Club SS Folding

Feather Professional

Myrsol Agua Lemon en Nivea Sensitive ASB

Posted

Mühle Silvertip Fibre

Essence of Scotland - mountain yew

Merkur 37c

Personna lab

Brut Original

Nivea sensitive asb

Zo, dat was de laatste keer met deze zeep. Staat nu te drogen zodat 'ie in de doos naar mn mattie kan.

Lekker zeepje waarmee je je in een natgeregend bos waant.

Geen scuttle vandaag, doordeweeks wat meer haast. Is toch even een kleine tegenvaller na twee dagen lekker warm schuim.

Posted

M & A olie,

Omega_20102,

Proraso_Groen XS ©Harkos,

Merkur_Progress Lang,

Merkur_Super Stainless Platinum Coated 2e x,

Pinaud-Clubman_Osage Rub,

la Riana_Rosmarino.

Kwast en zeep:

Omega_20102 en Proraso_Groen XS ©Harkos:

De start voor een frisse maandagmorgen opkikker. Eerst even wat preshave olie, die koelt al lekker en maakt een leuk glijlaagje. De Proraso XS lekker gul en crèmig opgeklopt, zodat ik een stevige laag had voor 3 rondes. Dat spul is zo zinnenprikkelend, dat ik op moet passen niet in tranen uit te barsten Het doet in elk geval wat ik verwacht, een koele gladde beurt.

Mesje en krabber:

De Merkur_Super Stainless Platinum Coated voor de 2e x gebruikt. De Merkur in de Progress. Het mesje snijdt zeer goed. Als hij dit niveau kan handhaven, moet ik mijn mening straks bijstellen, maar eerst maar even verder kijken. Immers de 2e x pas. Ja duidelijk dat dit samen is getest. De krabber en het mesje passen bij elkaar. De Progress op 3,5 levert een absoluut comfortabele beurt zonder wat dan ook. Het mesje doet ongemerkt zijn werk, met een goed resultaat. Geen gepruts met vaste of beperkte hoek. Resultaat BBS.

Ofschoon de grauwe regenwolken er niet om vragen, toch maar een koele afwerking in het verlengde van de olie en zeep gepakt.

Posted

Otto Busch Worldmaster 194

Stirling Kong

Arko scheerzeep

Cien XBolt AS

Hema ASB Sensitive

In 3 gangen met lekker veel warm schuim spiegeltjeglad geschoren.

Posted

Vandaag de eerste scheerbeurt met de LA BBS-1.

Mesje was een Iridium super en daarna gewisseld tegen Feather

Baum.be scheercreme

Muhle synthetische XL borstel

Floid Black aftershave

Ik weet niet wat ik er van moet denken, het zal wel niet mijn favoriete krabber worden, is natuurlijk eerste beurt maar toch ....

Het resultaat mag er zeker zijn, een beetje het gevoel zoals de vroegere R41 na het scheren. Bij lange niet het scheergenot die een Wolfman me geeft, ook veel gevoeliger qua scheerhoek.

Het standaard RVS handvat vloog er al snel af, niks voor mij. Beviel me beter met een van mijn houten handvaatjes.

Afwachten wat het geeft na enkele weken maar meestal is mijn eerste indruk de juiste.

Posted

@Snuff jammer van het mindere scheren want ik vind de BBS een plaatje om te zien.

Pre-shave: de Tuinen Aloë Vera gel

Zeep: BDF Mistero sample van Wimmie

Krabber: Wolfman

Mesje: Personna Super USA 2x

Kwast: Plisson

Aluin met voetje

Aftershave: Pitralon Zeder

De Plisson met de BDF Mistero was een mooi koppel en binnen korte tijd een heerlijk schuim geslagen. De geur vond ik wel iets weghebben van DR Harris Arlington dus dat beviel zeer goed. Ook de zeep zelf is me uitstekend bevallen heerlijk vettig schuim met goede glijeigenschappen.

Gisteren al gezegd dus vandaag in de herhaling dat het mesje en de krabber een mooie combinatie is en vooral voortreffelijk scheert.

De Aluin en Pitralon deden hun werk weer onopvallend.

Posted
@Snuff jammer van het mindere scheren want ik vind de BBS een plaatje om te zien.

Ik heb net wat rondgezocht en blijkbaar moet je een extreme stand aannemen met die krabber, de ene zweert bij een zeer steile hoek, de andere bij een heel zwakke hoek, tijd voor wat experimenteren dus.

Posted

Timor 1352

Timor - Rostfrei (4) --> weg

Semogue SOC Varken

De Vergulde Hand - Extra Fris

The Shave Doctor ASB

:D

Posted

- Pre, Proraso groen pre

- Merkur 23C Head + Apollo handle

- Gillette 7 O`Clock Black (2)

- Tsjechisch kwastje

- Proraso groen scheerzeep

- Proraso groen AS

- Proraso groen ASB

-

Posted

TFS Crazy Sandalwood preshave

Victoria Super Daxer

TFS Crazy Sandalwood scheerzeep

Mühle R41 Twist

Lord Platinum Class (3x)

De Vergulde Hand ASB

In drie gangen heerlijk glad. Het Lord-mesje scheert nog soepel en comfortabel, echt helemaal niks mis mee. Maar qua levensduur zal het waarschijnlijk geen toppertje worden. Over TFS moet ik toch m'n eerste indruk corrigeren: van op het randje van prullenbakproduct naar heel behoorlijk bruikbaar.

Posted

Ever Ready 1912

Gem PTFE

Jan Zoethout custom syntheet

TOBS Avocado

Hema Shea Butter

Axe Africa

De tip van Mharsta gebruikt: Meer créme in de kwast laden om zo een dun en doorzichtig schuim te voorkomen.

Het resultaat was een mooi dik schuim, hier een foto

Dank Mharsta!

DFS! :mrgreen:

IMG_20160201_182929970.thumb.jpg.6e39714c21a91b08e25f4de82d220d91.jpg

Posted

Ever Ready 1912

Gem ptfe mesje

Dassenharen kwast, oud maar goed

Proraso rood

Kruidvat Aluin

Nivea sensitive asb

Boss Orange AS

Onlangs de ER 1912 gekocht van een forumlid en er vanochtend voor het eerst mee geschoren.

Scheert best comfortabel en glad.

Onder de neus beetje lastig maar kwam uiteindelijk goed.

Aluin prikte redelijk en de AS nog erger.

In de middag nog wel even last gehad van wat irritatie maar nu in de avond weer weggetrokken.

Over een paar dagen de Gem Featherweight eens proberen.

Toch een mooie ervaring met zo'n oud scheerijzer.

En ook nog redelijk glad.

Posted

Eerste dag van de maand alweer ;)

- Omega 31151 met TFS Winter

- Lord L6 met Samah Razor 7am (4*)

- Cien ASB met als resultaat nBBS

Posted

Whipped Dog 24mm syntheet

MWF

2015 ATT S1/Lutz et al - links

Voskhod (1)

2014 ATT S2/Lutz et al - rechts

Voskhod (1)

Tunney aluin

Een belangrijke test vandaag, namelijk S!-S2 deel 1. MWF gepakt omdat dat een zeer constante en mij goed bekende zeep is en ik daarmee die variabele in een keer uitsluit. De twee Voskhods komen uit mn recente lading van 500, om even de bevel te checken. Deze twee exemplaren zijn prima. Even gekeken welke gelijke greepjes ik had. De Lutz/Oska/nogeentje voldeden aan deze eis, dus ook dat zat goed.

Zo op het oog lijkt er een klein verschil in de geometrie van de twee koppen: de S1 heeft de snede duidelijk parallel aan de gesloten kam, bij de S2 lijkthet alsof de snede dat niet helemaal doet. Daar echter de tanden bij de open kam gradueel wijzigen van links naar rechts kan ik dat niet helemaal met zekerheid zeggen. Wat dus nodig is dat is een micrometer, om te meten hoever het mesje onder de kop uitsteekt. Deze heb ik niet. Excuus voor dit gapende gat in dit vergelijk. Nog een gapend gat: benevens een griepje had ik ook een oorontsteking vorige week, en daardoor zit mn rechteroor nu verstopt. Ik hoor daar dus bijna niets mee dus heb geen geluidsvergelijk. De hals heb ik alle drie de gangen met de vleug gedaan, de rest met, op tegen.

Lekker MWF geklopt in de PWS (Poolse Wimmie Scuttle) en gezicht volgekliederd. Eerst met de S1 de linkerkant, dan met de S2 de rechterkant. Na de eerste gang heeft de S2 wat meer baardhaar geruimd dan de S1, maar dat verschil is niet heel groot, hoewel merkbaar. Weer soppen, gang twee, op de vleug. Eerst links met de S1, dan rechts met de S2. Na deze gang lopen de twee koppen redelijk gelijk voor wat betreft resultaat. De S2 lijkt nog licht voor te lopen maar het gat is aardig gedicht. Soppen, en gang drie tegen de vleug, waarna aan beide zijden nog wat bijwerken op de kaaklijn.

Het eindresultaat is links en rechts goed glad. Het enige voelbare verschil is de hals, waar de S2 een iets gladder resultaat laat voelen. Gezien dat de hals drie keer dezelfde kant op is geschoren, en de S2 juist in die richting een voorsprong nam (om die in het gezicht te verliezen in gang twee en drie in andere richtingen) is dat niet vreemd, en zegt dat niets over de kwaliteiten van de koppen.

De voorsprong zoals genomen bij de gang met de vleug komt op konto van de open kam: Juist met de vleug mee drukt de gesloten kam de baardharen iets uit de weg, ook als de gesloten kam niet over de huid veegt. De open kam vangt de haren juist tot het mesje ze raakt. Bij het scheren in een andere richting zijn de baardharen weerbarstiger en worden minder goed weggedrukt: de S1 heeft dan wel net zoveel te snijden als de S2 en doet dat op dezelfde hoogte, daarom is het eindresultaat gelijk.

Dit eerste vergelijk heb ik niet het idee dat de ene kop agressiever is dan de ander, of zelfs maar directer. Het enig verschil is merkbaar bij de gang met de vleug. Het wachten is nu hoe de baard groeit: Hoe voelt het morgenochtend aan, en overmorgen voor de beurt andersom: S1 recht en S2 links. Daarna komen de conclusies.

Het zal niet verbazen dat er geen noemenswaardig verschil was in aluinervaring links en rechts.

Posted

Ik moest echt bij dezelfde test (links - rechts met de twee krabbers) opletten om veel verschil te merken, vond de S1 net een ietsje lekkerder gezichts gevoel hebben bij het scheren. Wat natuurlijk bij een ander persoon een andere uitkomst kan geven, daarom mooi dat je deze met ons deelt!

Posted

- Areuka 15/16

- L'Occitane Plisson

- TFS Italian fern

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- The Shave Doctor moisturazor

De Areuka had weer weinig moeite met de baard. Ik was dan ook in drie gangen weer zo glad als een biljartbal. Geen enkel prikje van zowel de aluin als de Pinaud. Afgemaakt met de moisturazor.

Posted

Merkur 39C

Derby (2)

RazoRock Plissoft

TOBS Eton

L'Oreal 1 in 2

De Derby en Wilkinson mesjes deden het niet geweldig in de EJ DE89. Die zijn daar verbannen. De Merkur 39C heeft daar geen moeite mee. Zelfs XTG in de hals, wat vaak bij de EJ wat trekkerig is, gaat de Merkur als een warm mes door de boter.

Eindresultaat DFS