Jump to content

Feather tov standaard open messen

sourya

Recommended Posts

Persoonlijk vind ik een Feather een heel fijn mes om het leren scheren op de traditionele manier te leren. Zoals je zelf al aangeeft hoef je je geen zorgen te maken over de scherpte want die is gewoon subliem. Scheren ermee gaat (in mijn geval) zeer makkelijk.

Bijkomend voordeel is dat je nog niet hoeft te investeren in andere hardware en je je helemaal kunt focussen op het scheren zelf.

Dus geen zorgen over de scherpte van het mes, stroppen goed of fout enz. Verder heb je met een Feather een mes voor je leven door de goede afwerking en kwaliteit. Ik heb de mijne rechtstreeks uit Japan laten komen en hoewel ik douane kosten moest betalen toch 35 of 40 euro bespaard.

Houd je van deze manier van scheren en heb je geduld ervoor om het aan te leren dan ga je vast ook een (echt) open mes kopen met alle attributen die daar bij horen. Maar het scheren met een open mes of een Feather maakt voor mij persoonlijk niet veel verschil uit.

Persoonlijk zou ik eerst een goedkope shavette kopen om te ervaren of het wat voor je is.