Henkiepenkie Posted January 30, 2016 Posted January 30, 2016 Scheervrienden, In 2014 deze al eens gemaakt en na toch maar een post met een bijbehorende foto erbij. Omdat meer beter is heb ik er in de zelfde moeite gelijk maar 2 gemaakt en heb ik ze aan 4 kanten met leer bekleed. 1 kant dun ingesmeerd met Crox en voor het mooie het handvat maar in een kleur gespoten met een spuitbus die toch nog op de plank stond. Er moet om het af te maken nog een leren veter door het gaatje in het handvat.
DanielvU Posted January 30, 2016 Posted January 30, 2016 Mooi. Helaas ben ik zelf niet handig genoeg, anders zou ik er zelf wellicht ook 1 maken.
efsk Posted January 30, 2016 Posted January 30, 2016 Te weinig CrOx, gewoon groen maken die kant. Verder ziet het er verdomde netjes uit.
Snowmiss Posted January 30, 2016 Posted January 30, 2016 Wat Richard zegt is waar er mag wel wat meer CrOx op.. een aanvullende tip hou ze gescheiden van elkaar zodat de groene het schone leer niet besmet. Zoals ik het lees, heeft hij twee paddlestrops met beide twee leerzijden. De ene zijde is met (te weinig) CrOx en de andere zijde schoon leer. Voor de foto liggen ze netjes om en om Zo een heb ik ook, en hij ligt altijd met de CrOx zijde op een stuk keukenrol in de (scheer)voorraadkast.
Henkiepenkie Posted January 30, 2016 Author Posted January 30, 2016 Wat Richard zegt is waar er mag wel wat meer CrOx op.. een aanvullende tip hou ze gescheiden van elkaar zodat de groene het schone leer niet besmet. Zoals ik het lees, heeft hij twee paddlestrops met beide twee leerzijden. De ene zijde is met (te weinig) CrOx en de andere zijde schoon leer. Voor de foto liggen ze netjes om en om Zo een heb ik ook, en hij ligt altijd met de CrOx zijde op een stuk keukenrol in de (scheer)voorraadkast. Klopt. Van 1 heb ik een zijde ingesmeerd met ook zelf gemaakte Crox. De olie trok erg snel in het leer zodat de laag Crox dun achter bleef en ik moet dit vast nog een paar keer herhalen. Met de 2e is nog niets gebeurd en bestaat dus uit rondom schoon leer. Zal nog een paar keer gaan smeren.
efsk Posted January 30, 2016 Posted January 30, 2016 Olie is niet nodig bij CrOx. Gewoon een half theelepeltje poeder op het leer en met een vinger lekker uitwrijven. Je zult verbaasd zijn hoe groen het daar al van wordt. Effe paar keer met de kant op je werkblad tikken om het losse poeder eraf te kloppen en opbergen. Daarna een half uur handen wassen om je vinger te ontgroenen.
Henkiepenkie Posted January 30, 2016 Author Posted January 30, 2016 Oké, dat wist ik niet. Heb gegoogled en heb gelezen dat er gemengd moest worden met olie. Ga nu dus gewoon droog smeren en met 500 gram kan ik nog even vooruit. Kan dus nog wel een paar van die planken maken .
Henkiepenkie Posted January 31, 2016 Author Posted January 31, 2016 Ik weet het. Maar omdat meer beter is en meer beetjes CrOx in verhouding niet zoveel meer koste incl verzendkosten dan een beetje daarom gekozen voor een eeuwigheid CrOx.
Henkiepenkie Posted January 31, 2016 Author Posted January 31, 2016 Na smeer smeer en wat groene aanslag op mijn huid hier en daar het eind resultaat. Hier zal Miss Piggy verliefd op moeten worden.
Henkiepenkie Posted February 7, 2016 Author Posted February 7, 2016 Gebruik hem nu en ben er zeer te spreken over. Ik denk dat de hangende strop in de kast gaat verdwijnen. Goedkoop en zelfgemaakt hoeft zeker niet minder te zijn dan duur en gekocht.
Recommended Posts