Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo allemaal, ik stel me hier ook maar even voor. Via een ander forum ben ik toevallig geinteresseerd geraakt in het traditionele scheren. Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat het nog bestond en gebruikte altijd "gewoon" een Gillette Mach3 met schuim uit een busje. Na wat lezen en Youtuben besloten om bij shaveandmore e.e.a. te bestellen. Ik heb een starterspakket van Edwin Jagger besteld met hierin een DE89L, een EJ varkenshaar kwastje en een EJ shaving cream + balsem. Hierbij een scheerkommetje van Bluebeards Revenge en een proefpakket mesjes. Later in de week heb ik toch nog een Semogue 730 SilverTip kwast en "lijntje" Proraso groen producten besteld (hebbuh,hebbuh!). In de supermarkt ook nog even een Vergulde Hand zeepje meegenomen en ik kan voorlopig wel even vooruit en wat experimenteren. :)

Grappig dat ik eigenlijk helemaal niets van scheren vond en 1 keer in de week even snel de Mach 3 erover haalde. Nu scheer ik me om de dag omdat ik het leuk vindt. :D Eerste scheerbeurt met het nieuwe materiaal was wel even een bloederig verhaal. Ik moet toch wel wennen de techniek. Ik had nogal de neiging om te drukken, dat moet ik echt afleren! Heb er nu 4 beurten opzitten en gaat al stukken beter. 3 passes, laatste tegen de haar in en behoorlijk glad. Nog wel paar kleine wondjes hier en daar maar valt niet tegen.

Edited by Guest
Posted

Welkom, zo te zien heb je een goede start genomen. De Edwin Jagger DE89L is een scheermes dat ik iedere beginner zou kunnen aanraden, bij mij is die na al die jaren nog steeds een geliefd krabbertje.

Laat je niet ontmoedigen door een beetje irritatie of kleine wondjes, dat komt door de lange tijd gebruik maken van de Mach3. Zoals je zelf al zegt geen druk gebruiken en wat spelen met de hoek waaronder je scheert en vooral een goed voorbereiding voor het scheren (gezicht wassen, inzepen, laten inwerken, etc....).

Vaak gemaakte beginners fout is meteen een aantal scheermessen aanschaffen voor men echt de goede techniek onder de duim heeft. Dat komt vanzelf wel na enige tijd en dan kan je nog altijd uitkijken naar uitbreiding van je arsenaal. Veel succes!

Posted

Welkom op het forum.

Je bent met goed materiaal begonnen in elk geval, dus daar kan het niet aan gaan liggen :)

Posted

Hallo Dingetje,

Welkom op het forum. Je hebt al een mooie uitrusting! Gebruik je ook een goede (bijv.TFS) preshave?

Scheelt bij mij i.i.g. een hoop ellende.

Heel veel -scheer- plezier!

Posted

Dag Frans, dank je wel! Ik gebruik een Preshave van Edwin Jagger en van Proraso. Heb het nog niet zonder geprobeerd dus ken het verschil ook niet. :)