Guest Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 Ik ga er vanuit dat de scheerders hier zich ook wel wassen en dat je dan ook een specifieke voorkeur hebt voor bepaalde merken of producten? Persoonlijk heeft bij mij het klassiek scheren juist ervoor gezorgd dat ik met merken in aanraking kwam waar ik nog nooit van gehoord had, bijvoorbeeld Speick dus sinds een paar weken gebruik ik een blok zeep van Speick, het was in aanbieding bij de Kaufland dus ik heb me toen maar de kans gegrepen om het te kopen. Ik vind de Speick zeep dus echt lekker fris ruiken, hij ruikt iets anders dan de welbekende Speick scheercreme, maar het is echt heel wat anders dan je wassen met Axe, je ruikt gewoon lekker fris en is echt een prettige geur voor mannen, voor vrouwens lijkt me de Speick zeep eigenlijk niks. Ik ben dus helemaal over op gewone zeep, ik zal douchgel voornamelijk dan op vakantie gebruiken omdat een blok zeep minder handig is dan, maar voor thuis is het gewoon heel handig en ik was mij dus gewoon met een washandje, zo ook smorgens bijvoorbeeld, al zijn er mensen die zeggen dat van gewone zeep je huid uitdroogt, maar ik heb er geen last van, ik voel me juist fris nadat ik morgens met een washandje met de Speick zeep gewassen heb, al is de scheercrème die ik gebruik zo overweldigend dat ik de Speick zeep niet meer zelf kan ruiken. Een andere merk wat ik voor eerst vond toen ik kijken was voor scheerproducten is Balea Men van de DM Drogisterij, omdat ik al de Aftershave Balsem Sensitive had en de scheercreme van Balea Men heb ik nu dus ook de Balea Men sensitive shampoo welke ik gister voor het eerst gebruikt heb en ik voelde direct dat de shampoo goed zijn werk deed, maar haar voelde na het wassen echt schoon en glad aan, zelfs the day after nog. Hier voor gebruikte ik gewoon die troep wat mijn ouders van de Action mee nemen en dat is waarschijnlijk nog duurdere dan Balea Men sensitive shampoo ook nog, want de Balea men shampoo kost maar € 0,65 zowel voor de mannen als de vrouwen, het scheelt dus ook nog eens in de portemonnee. Verder heb ik tegenwoordig een goedkoop merk tandpasta gevonden wat afkomstig is uit voormalig Oost Duitsland, dit merk noemt zie Rot Weiss en het werkt gewoon prima en kost maar € 0,45. En uiteraard heb ik nog de nodige Axe douchgels, deo sprays en nog een paar Dove douchgels, want ik wou eens wat anders dan Axe en de Dove was toch in de aanbieding
Guest Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 Oh je hebt dus ook Rot Weiss gebruikt? Ik kocht die eigenlijk omdat in de Kaufland de tandpasta van € 0,55 uitverkocht en ik poets toch twee keer per dag mijn tanden, dus dan heb ik geen zin om € 2 voor een dure tube tandpasta uit te geven en in Duitsland doen die goedkope tandpasta's het juist goed.
Lampuhkap Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 Wat zeep en shampoo betreft ben ik erg eenzijdig. Gebruik alleen maar Zwitsal. Als mn fles shampoo op is, tuurlijk pak ik dan wel het eerste wat ik tegenkom in de badkamer, maar de dag erna gewoon weer aan de Zwitsal
Guest Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 (edited) Ah zo je hebt gewoon de ingrediënten opgezocht en je gebruikt liever niet producten die bedoeld zijn voor arme stervelingen . Ik gebruik die goedkope tandpasta omdat wij thuis het niet breed hebben ofzo, tandpasta is namelijk iets dat gebruikt het hele gezin. Ik zou trouwens ook niet in zien wat beter is aan prodent bijvoorbeeld of hoe al die tandpasta merken ook heten waar je ongeveer € 2 a € 3 voor betaald. Edited June 23, 2013 by Guest
Pastapipo Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 Diqiu, dit is het spul waar hij het over heeft: http://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumdodecylsulfaat Begrijp best dat Reno dat wil vermijden ja
Guest Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 Als je dat soort ingrediënten wilt vermijden dan is Speick wel wat voor hem, juist die natuurproducten scoren heel goed, want een consumentenbond gaat ook kritische dat lijstje ingrediënten af en dan zijn er altijd ingrediënten die bedenkelijk zijn. Nu weet ik wel waarom iets anders smaakt net na het tanden poetsen dan het zou horen te smaken, daarom poets altijd de tanden nadat ik gegeten heb, je hebt ook mensen die doen dat voor het eten.
Dr.Paranoid! Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 Even een sidenote:als er berichten verwijderd gaan worden, dan wil ik daarvan op de hoogte gesteld worden. Hoe bedoel je? Ik heb zonet een backup terug moeten zetten dus was er 1 minuut dataloss. Het forum is in onderhoud, officieel zijn we zelf nog helemaal niet "live", dit staat ook aangegeven in andere threads.
Pastapipo Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 Heb net hetzelfde gehad Reno, ook spontaan een bericht kwijt Maar het forum staat net 2 dagen online, dus er moet nog veel aan gebeuren.
Dr.Paranoid! Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 Fair enough.Ik weet dat het in onderhoud is. Maar weet natuurlijk niet wanneer jullie backuppen en wanneer er dus dataloss is. Vond het dus raar dat mijn bericht er niet meer stond (waarvan ik persoonlijk vond dat er niks ergs in stond), en dacht dat ik een 'mod-edit' had gekregen. Maar vind het krijgen van een 'mod-edit' zonder uitleg of PM vrij nutteloos, vandaar mijn vorige reactie. Ongelukkige samenloop van omstandigheden dus. Idd als je weg gemod word, krijge je uiteraard of een edit in de reactie, of even een PM
PKRussel Posted February 17, 2014 Posted February 17, 2014 Even een schupje. Iemand tips voor shampoo? Ik probeer m'n haren zo min mogelijk te wassen met shampoo, omdat het m'n haar futloos maakt. Zijn er traditionele schoonmaakproducten die dat effect niet hebben?
marco Posted February 17, 2014 Posted February 17, 2014 Sorry, echt geen idee.... ik gebruik gewoon de shampoo die ik van mn vrouw krijg Meestal Kruidvat huismerk. Soms gebruik ik de "shampoo-functie" van mn douchegel.
Snowmiss Posted February 17, 2014 Posted February 17, 2014 Hier in huis zijn we allemaal gestopt met het gebruiken van gewone shampoo. We bestellen nu Rhassoul klei en maken daar met wat water onze eigen modder'shampoo' mee. Voor mijn dochter haar lange haren, betekend dit minder klitten en mijn vrouw haar haar is minder vet. Ook de koppies van de jongens hebben gewoon schoon, zacht haar. Zelf heb ik niet zoveel meer op mijn hoofd staan, maar mijn hoofdhuid gedijt er ook prima onder. We bestellen het overigens bij deze meneer.
PKRussel Posted February 18, 2014 Posted February 18, 2014 Hier in huis zijn we allemaal gestopt met het gebruiken van gewone shampoo. We bestellen nu Rhassoul klei en maken daar met wat water onze eigen modder'shampoo' mee. Voor mijn dochter haar lange haren, betekend dit minder klitten en mijn vrouw haar haar is minder vet. Ook de koppies van de jongens hebben gewoon schoon, zacht haar. Zelf heb ik niet zoveel meer op mijn hoofd staan, maar mijn hoofdhuid gedijt er ook prima onder. We bestellen het overigens bij deze meneer. Bedankt. Klinkt interessant. Ik lees dat je het ook kan gebruiken als douchezeep. Doen jullie dat ook?
Snowmiss Posted February 18, 2014 Posted February 18, 2014 Bedankt. Klinkt interessant. Ik lees dat je het ook kan gebruiken als douchezeep. Doen jullie dat ook? Nee dat doen wij niet. Wij hebben eigen gemaakt scrubzout als douchezeep in gebruik. 'Gewoon' grof of fijn zout (naar gelang de ervaring) mengen met amandel (of jojoba) olie (dit zorgt ervoor dat de korrels aan elkaar kleven) en daar een tiental druppels essentiële olie bij met een geur naar wens. Op dit moment staan er dus drie potjes bij ons in de douche: één met klei, één met pepermuntzout en één met lavendelzout. En dat wordt door het hele gezin gebruikt.
marco Posted February 18, 2014 Posted February 18, 2014 Maar èlke dag scrubben kan toch nooit goed voor je huid zijn?
Snowmiss Posted February 18, 2014 Posted February 18, 2014 Maar èlke dag scrubben kan toch nooit goed voor je huid zijn? Omdat ik me niet elke dag douche, scrub ik me dus ook niet elke dag.
marco Posted February 18, 2014 Posted February 18, 2014 Goed plan, anders houd je geen huid meer over volgens mij.
PKRussel Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 Vrouwlief eergisteren gewassupped om te vragen of ze die klei voor me kon kopen. Ze was bij een vriendin, die ook een andere vriendin op bezoek had, een Marokkaanse. Zij beaamde dat je de klei kon gebruiken voor je haar en huid. Zij gebruikte het als masker. Helaas had de Marokkaanse toko ze nog niet. Volgende maand ofzo zou alles binnenkomen.
Snowmiss Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 Vrouwlief eergisteren gewassupped om te vragen of ze die klei voor me kon kopen. Ze was bij een vriendin, die ook een andere vriendin op bezoek had, een Marokkaanse. Zij beaamde dat je de klei kon gebruiken voor je haar en huid. Zij gebruikte het als masker.Helaas had de Marokkaanse toko ze nog niet. Volgende maand ofzo zou alles binnenkomen. Dan ben ik, tegen die tijd, benieuwd wat het bij de Marokkaanse toko kost.
Kogel Posted February 26, 2014 Posted February 26, 2014 Ik was mijn haar altijd met een blok zeep van soap7. Heerlijk en geen glansmiddelen etc.
James Posted March 14, 2014 Posted March 14, 2014 Ik ben gestopt met allerlei gels te gebruiken. Ik was me helemaal niet meer Ik gebruik alleen nog badzepen, over het algemeen die van TOBS. Was wel weer even wennen, maar bevalt erg goed. Tanden poets ik met tandzeep. Is ook erg wennen, met name de zeepsmaak, maar het went heel erg snel.
marco Posted March 14, 2014 Posted March 14, 2014 Tandzeep? Moet ik me daar gewoon een blok zeep bij voorstellen?
James Posted March 14, 2014 Posted March 14, 2014 Tandzeep? Moet ik me daar gewoon een blok zeep bij voorstellen? Ja eigenlijk wel, maar dan wel een mini blokje.
marco Posted March 14, 2014 Posted March 14, 2014 Geinig. Moet je dan gewoon je tandenborstel laden op de zeep, of zeep je je tanden in?
James Posted March 14, 2014 Posted March 14, 2014 Geinig. Moet je dan gewoon je tandenborstel laden op de zeep, of zeep je je tanden in? Lekker happen Nee je wrijft de borstel een paar keer over de zeep, je hebt maar heel erg weinig nodig.
Recommended Posts