Jump to content

Samenstelling Fine Classic Shaving Soap American Blend

Recommended Posts

Posted (edited)

P_Z_FineClassisShavingSoap.jpg.c326050a4c9e49457ccdd4c601b7fe91.jpg

Het gevoel ontstond, dat er behoefte bestaat aan een overzicht van de samenstelling van genoemde zeep en een vergelijking met de Tabac en de Vergulde Hand. Nou bij deze dan.

Het gaat hier om een niet vegetarische zeep, want er zit Potassium tallowate en Sodium tallowate in. Nou zorgen deze 2 stofjes wel voor een hardere of zachtere zeep. De Potasium (Kalium) zorgt voor een wat zachtere consistentie van een zeep, terwijl de Sodium (Natrium) bij de verzeping voor een wat harder product zorgt. Het dierlijke vet geeft vaak een wat dichter en vaster schuim, het wat Engelse scheerzeep effect aan het schuim. Deze 2 stoffen zitten niet in de DVH. Tevens is Citral (de geur van citroengras) alleen in de American Blend verwerkt.

Als ik zo naar de inhoudsstoffen kijk, lijkt het me meer een aangepaste Tabac dan DVH. Door de eerder aangehaalde Tallowate wordt de opschuimende kwaliteit wel verbeterd. Lijkt er op of er is geprobeerd Tabac erg te benaderen, zonder helemaal op de Tabac te lijken.

De American Blend bevat 21 stoffen, de Tabac 23 en de DVH 18.

De overeenkomsten even in cijfers:

A 2

A-T 7

A-D 1

A-T-D 11

D 5

T 4

T-D 1

[hidden]American Blend[/hidden]

Edited by Guest
Posted

Zeg je nou dat er geen potassium en sodium tallowate in Tabac zitten Harkos? Het kan zijn dat ik het verkeerd lees maar de ingrediëntenlijst van mijn Tabac beweert toch anders.

Posted

Had de samenstelling van internet geplukt, want heb zelf de orginele verpakking niet. Moet het nog even weer opzoeken. Bij mij staat er echt geen potassium en sodium tallowate bij, maar kan natuurlijk een foutje zijn van de site waar ik heb gekeken. Wil je me een fototje sturen van die ingredienten lijst? Ga ik het morgen verder controleren.

Posted

Ik krijg mijn rolletje niet zo gauw ontwikkeld en ik heb geen USB 0.0 poort dus dat fotootje valt niet mee maar hier staat een lijst die wel overeenkomt met die op mijn zeepje.

Posted
Had de samenstelling van internet geplukt, want heb zelf de originele verpakking niet. Moet het nog even weer opzoeken. Bij mij staat er echt geen potassium en sodium tallowate bij, maar kan natuurlijk een foutje zijn van de site waar ik heb gekeken. Wil je me een fotootje sturen van die ingrediënten lijst? Ga ik het morgen verder controleren.

Inmiddels een foto gevonden met de ingrediënten lijst, maar moet zo weg en ga het morgen aanpassen. Je hebt gelijk. Ik moet jullie natuurlijk niet op het verkeerde been zetten. Morgen dus correctie. Maakt die American Blend wel echt meer richting Tabac zo. Morgen dus een aangepaste tabac en rectificatie van de vergelijking.

Posted
Ik krijg mijn rolletje niet zo gauw ontwikkeld en ik heb geen USB 0.0 poort dus dat fotootje valt niet mee maar hier staat een lijst die wel overeenkomt met die op mijn zeepje.

Bedankt voor de link. Gelukkig is het me nu nog gelukt alles aan te passen. Bij een kopieerslag binnen Excel een fout gemaakt, waardoor er verkeerde ingrediënten bij de Tabac waren gekopieerd. Sorry voor de misleiding.