Jump to content

Nieuwe Fine American Blend scheerzeep made in the Netherlands

Recommended Posts

Posted

Interessant! Het is gelukkig geen geurkloon van Tabac, dus ik blijf nog even bij de les.

Geen idee wie dit zou kunnen maken. Tripple milled, tallow based, Nederland... Zou hij zich niet per ongeluk vergissen? :D

Posted

Ik ben benieuwd. Zou ook wel leuk zijn als wij er hier dan makkelijker aan zouden kunnen komen. Vraag me af wie deze zeep maakt, want dan zouden we het misschien gewoon in originele vorm kunnen kopen ergens. Hoewel ik me geen Nederlandse scheerzeep kan bedenken anders dan De Vergulde Hand. Klaverblad en Sanders bestaan immers niet meer.

Posted

Ik heb geen vergulde hand in de buurt maar ik dacht dat dat tegenwoordig plantaardige zeep was. Afgezien daarvan: DvH lijkt natuurlijk helemaal niet op Tabac, en dan heb ik het niet eens over de geur omdat dit een ander luchtje zou hebben. En triple milled is het ook al niet, want dat drijft de kostprijs op.

Posted

Ik ben ook erg benieuwd, en dan vooral of, los van de "Tabac" eigenschappen die me bevallen, de ingredienten wat vriendelijker zijn dan die van het origineel. Alvast bedankt Harkos :-) !

Posted

Dezelfde ingrediënten zegt ook nog niet zoveel want verhoudingen en de wijze van verwerken kan nog een wereld van verschil maken. Overigens vind ik de geur van Tabac niet het zwakste kenmerk van die zeep dus meteen reclame vind ik die vergelijking ook nog niet.

Posted

Contact opgenomen met Fine met de vraag wie de fabrikant is en of we het als Nederlanders direct uit Nederland kunnen bestellen. Kreeg alleen het korte antwoord dat het een "trade secret" is en we het gewoon uit Amerika moeten halen.

Laat maar zitten dan.

Posted

'trade secret"? Zal toch wel ergens vermeld gaan worden, op etiket of zo. Of het komt niet echt uit Nederland. hoewel ik dat dan niet snap want het lijkt mij niet dat het internationaal daardoor dan beter verkoopt.

Posted

De scheerzepen van Paul Kox komen van een Nederlandse producent en gelet op de fantastische scheerkwaliteit komen deze niet bij de Vergulde Hand vandaan waar dan wel? Dat weet ik echter

niet.

Posted

Ik vraag me af of we er via het etiket achter zullen komen. Dat doen alle huismerken/white labels/etc in levensmiddelenland en cosmetica ook niet. Zolang de ingrediënten maar vermeld zijn is er niks aan de hand geloof ik.

Posted

De zeep van Paul Cox lijkt wat mij betreft in geen enkel opzicht op Tabac :D

Maar goed, Hans en Harrie kunnen er wel erg goed mee scheren dus ik zal wel iets verkeerd doen.

Posted

Denk niet dat andere shops dat dan zouden weten. Fine wil voor zo weinig mogelijk zeep inkopen. Die willen daar niets meer tussen. Gezien de stevigheid van de puck lijkt dan De Vergulde Hand nog steeds een optie. Dan heeft Fine tenminste een superlage inkoopprijs, doen er een kartonnetje omheen en klaar zijn ze.

Posted

Hij moet nog wel even $ 3,000 goedmaken, tenzij hij dat heeft gedaan

for this great community that deserves nothing but the best for the lowest price possible, beacuse he wouldn't be completely satisfied if we weren't. I think we managed to do so and we would really love for you to have this unique experience and share it with as many other great shaving friends as possible.

Ja, ik kan altijd nog spin doctor worden voor de grote Amerikaanse supermarkten.... (of misschien ga ik dan liever iets anders doen, hoe nobel dat spinnen ook is)

Posted
De zeep van Paul Cox lijkt wat mij betreft in geen enkel opzicht op Tabac :D

Maar goed, Hans en Harrie kunnen er wel erg goed mee scheren dus ik zal wel iets verkeerd doen.

Dat denk ik ook Marcel. ;)

Zeker de combinatie van Paul Kox zijn zeep met mijn mix Omega 11047 gaat zo simpel dat ik me niet meer voor kan stellen de zeep ooit lastig gevonden te hebben. Zonder enige overdrijving gewoon goed en eenvoudig op te schuimen tot een schuim waar ik met Tabac alleen van kan dromen.

Posted

Ik zal aan Paul eens vragen of na de eerste batch, waar veel opschuimklachten over kwamen, de samenstelling veranderd is. Met de huidige zeep die ik heb is het opschuimen absoluut geen enkel probleem en ontstaat er na enig werk een fijnbellig vettig schuim met uitstekende scheer en verzorgende eigenschappen.

Hoewel voor zover ik weet heeft Harrie ook vrij snel na de introductie zijn zeep aangeschaft dus :?:

Posted

De mijne zijn van de eerste ronde Hans. De moeilijke dus en de eerste paar keer had ik er ook echt wel moeite mee om er iets fatsoenlijks van te maken en moest ik er echt veel tijd en aandacht in steken om het goed te krijgen. Nu lijkt dat veel makkelijker te gaan en heb ik wel het idee dat als je door de toplaag heen bent en de zeep een paar keer een nat/droog cyclus heeft gehad er makkelijker een stabiel schuim van te maken is.