Jump to content

Schuim in kwast

Loei

Recommended Posts

Dag mede scheerders,

Ik scheer me bijna elke dag met veel plezier dankzij dit informatieve forum :)

Echter heb ik nog wel een paar dingetjes die ik lastig vind, waaronder schuim opkloppen en mijn gezicht insoppen.

Schuim kloppen lukt me nog wel aardig, al gebeurt het me nog wel regelmatig dat na het scheren van mijn gezicht en hals, het schuim op mijn kin en rondom mijn mond nogal droog is. In sommige gevallen vlokt het dan soms om me heen :lol:

Wat doe ik hier niet goed? Is het schuim in zijn geheel dan toch te droog?

Het andere probleem waar ik nog wel eens tegen aan loop is om een mooie dichte laag schuim op mijn gezicht te krijgen.

De laag die ik krijg is niet onaardig, maar als ik na 2 gangen zie hoeveel schuim ik nog uit mijn kwast kan knijpen, begrijp ik niet waarom ik geen mooie dikke laag op mijn gezicht kan krijgen. :?:

Tips zijn zeer welkom!

Dat het droog word heb ik ook wel is last van. Dit gebeurt als ik met mijn shavette scheer, en dus meer tijd nodig heb.

Als ik met mijn krabbertje scheer heeft het de tijd niet om uit te drogen.

Hoe lang duurt jou scheerbeurt over het algemeen??

Bedankt voor de tips mensen!

Ik denk dat een scheerbeurt met een krabber me ongeveer 20 minuten kost? Leek me redelijk normaal :P

Laatste keer met een shavette had ik het nog erger inderdaad, doordat dit nog wat langer duurde, wat resulteerde in een flinke jaap doordat het mesje niet meer gleed.

Maar met een krabber gebeurt het me nog net zo goed regelmatig.

Ik denk dat ik dan toch te weinig water gebruik omdat ik dan bang ben dat ik een te dun schuim opklop.

Ik ga vanavond gewoon proberen water te blijven toevoegen totdat het er goed uit ziet.

Snap het probleem niet.

Als het schuim te droog is, doe je even iets water aan de kwast en sop je opnieuw. Heb je het bij een bepaalde zeep en erger je je er aan, gebruik je die niet meer.

Het begint met goede zeep VOLDOENDE laden en dan zoveel water er bij, dat het schuim ook nat is, dus glimt als yoghurt, er uit ziet als yoghurt maar smaakt naar zeep. Als de zeep nat genoeg is druipt het niet uit de kwast en maakt het geen grote blazen, kan je punten uit het schuim trekken, die even blijven staan.

Als er te weinig zeep is voor de 3e ronde is er te weinig zeep geladen in het begin. En ja de ene kwast vreet meer dan de ander. Dat is allemaal ervaring, heb ik ook even over gedaan, voor ik dat door had.

Bij harde zeep is het van belang om een goede hoeveelheid zeep in de kwast te laden die in verhouding tot de door de kwast opgenomen hoeveelheid water staat. Veel crème gebruikers gaan hier de fout in door een te korte laadtijd aan te houden waardoor het effect ontstaat welke efsk benoemd.

Dit geldt natuurlijk ook voor te weinig crème met te veel water in de kwast er is dan te weinig dekking van de zeep waardoor het water vervliegd voor je scheerbeurt afgerond is.

Gebruik je een kom dan kan je voor elke nieuwe sop gang enkele druppeltjes water toe voegen en weer even kloppen met de kwast.

Bedankt voor de opmerkingen mannen, ga vanavond meteen aan de slag :)

En Rolf, ik heb laatst mijn vergulde hand even laten weken in warm water, dat resulteerde in één van de mooiste schuimen die ik ooit geklopt heb :D

Echter had ik gisteren met de creme van The Body Shop bijvoorbeeld dat er meer schuim in de kwast bleef zitten dan ik op mijn gezicht kreeg en dit ook wel een beetje uitgedroogd was toen ik aan mijn kin begon.

Meer water nodig dus.

Kan droog schuim ook de reden zijn dat ik het niet goed uit de kwast op mijn gezicht krijg?

Om dan de discussie maar nóg een keer te voeren: ik heb totaal geen probleem met DVH. Prima schuim en niet droog.

Zijn er zepen die beter verzorgen ? Ja. Voelt de huid met DVH net een ietsepietsie droger aan dan met veel andere zepen? Ja, een beetje.

Maakt dit DVH een slecht product? Nee. Zoals gezegd, ik kan er een prima schuimpje mee kloppen.

Nee, zijn schuim droogt uit. Dat is een kwestie van meer water gebruiken. En mijn huid droogt wel vaker iets uit van scheerzeep. Daar is DVH niet de enige in. Ik vind het gewoon een goed product. En gelukkig mag ik dat vinden. Bovendien staat er nu een collega tegen me te kwetteren terwijl ik al duidelijk eerder stond te typen dan zij begon te ouwehoeren en dat irriteert me.

Sotd 14-1-2016:

Die DVH is volgens de algemene opvatting drogend, irriteert de huid en laat zich slecht opkloppen. Dat zal wel. Ja er zijn makkelijker kloppende zepen, ja er zijn verzorgender zepen en ja het kan drogen. Echter voor de prijs kan ik nauwelijks een betere zeep vinden. En ik kan er wel mee scheren, het irriteert me niet en ik kan er zoveel water in kloppen, dat het gewoon mooi glad en nat schuim vormt. Of te wel ik vind het goed bruikbaar spul. Heb natuurlijk wel beter en vind dat soms ook prettiger, maar DVH is zo nostalgisch.

Gaan we doen, mijn vragen zijn verder ook wel beantwoord denk ik.

Misschien ook geen gek idee om eens een paar proef schuimen op te kloppen om te zien hoe snel het schuim beter/slechter wordt naarmate er water wordt toegevoegd.

Hmm oke, waar kan ik die vinden? Voor de prijs neem ik ze er graag bij :)

Monsavon is in veel Franse supermarkten te koop, en schijnbaar ook in enkele Belgische. In Nederland niet verkrijgbaar.

Arko is bij veel Turkse winkels te vinden.

En dat geneuzel over Vergulde hand is toch echt een gevalletje UEKAZ, dat die discussie steeds weer aangezwengeld wordt begint vervelend te worden. Het is toch niet de schuld van Vergulde Hand dat Kalerolf geen schuim kan kloppen en de rest wel :twisted::mrgreen:

Nou. De geur van de Arko weerhoudt me ervan m te proberen.

De geur van de Arko is juist DE reden dat ik m gebruikt.

Exclusief in de badkamer bij de werkgever die alleen wordt gebruikt door de fietsende werknemer, 1.

Onder dit overigens prima hokje ligt een netwerk van oude afvoerleidingen die een ietwat sterk luchtje afgeven.

Van mijn toch meer dan 40 zepen is alleen de Arko deze de baas. Best een behoorlijke prestatie, als ik het zelf mag zeggen.

Daarnaast is het gewoon een heel goede zeep.

En dat geneuzel over Vergulde hand is toch echt een gevalletje UEKAZ, dat die discussie steeds weer aangezwengeld wordt begint vervelend te worden.:mrgreen:

Juist helemaal mee eens, kunnen we het niet eens een keer over aluin hebben :mrgreen::mrgreen: