Jump to content

SOTD 12-8-2013 19-8-2013

Marcel

Recommended Posts

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Hedenochtend:

Proraso groen preshave

Semogue 2011 LE Finest badger 1

TFS LE Pelli Sensibili

Merkur Progress op 3

Polsilver

Vitos Aftershaving aftershave

Edited by Guest

Oh man, als ik jouw was zou ik die Semogue verkopen, omdat je zo'n toffe peer bent wil ik je er wel vanaf helpen ;-)

Bij mij was het zonet:

Semogue SOC badger

Calani Oriental Plum zeep

Feather DX met Kai Mild mesje

Kouros aftershave

nog een prettige dag iedereen!

centerhttp://i.imgur.com/uC2Z12c.jpg[/img]

Setup:

Merkur Futur op 3 met Feather (2x)

Vintage butterscotch HardRight reknotted met overstuffed TGN Finest knot

Truefit & Hill Rose sample @ Manandshaving.nl

Geo F Trumpers Coral Skin Food

Was de keuze van mijn vrouw deze morgen. Ze wilde dat ik weer eens wat anders pakte dan al die kruidige spullen van de afgelopen tijd.

Dus op haar aanraden: roosjes.

Goed, ik had van iemand op The BiG Shave vernomen dat de Truefit & Hill de meest fijne rose-scented creme zou moeten zijn.

Daar had ik nog een sample van liggen van manandshaving.nl dus die heb ik voor de gelegenheid maar gebruikt.

De creme is uit de sampleverpakking een beetje wit/paarsig. Heel licht gekleurd. Als je m opklopt is het meteen wit (in tegenstelling tot de Trumpers Rose, die blijft knalroze) wat uiteraard erg gunstig is voor je silvertip of in mijn geval mn 2 band badger. Je wilt tenslotte niet dat de creme vervolgens je dure kwast roze tint.

Anyway, de creme ruikt heerlijk, slick is vrij goed, verzorging ook vrij goed. Al met al een best goede creme :D

Vandaag 2 passes op het gezicht en probleemloos 3 passes in de nek met een ECHTE BBS. Bizar, maar de aluin deed niets, echt 0 irritatie (ook niet op mn adamsappel waar altijd wel iets is) Met de Merkur Futur kan ik gewoon op de nek helemaal glad worden, zonder enige vorm van irritatie. Ik weet niet waardoor het komt, ik gok een combinatie van het gewicht, mesje en lengte van de steel, maar het is echt heerlijk glad :D

Mn nek en gezichtje goed ingesmeerd met de Coral Skin Food, wat ook gruwelijk lekker ruikt. Als ASB vind ik m niet super, maar het doet zn werk.

Dus ik kan vandaag de dag weer door, ruikend naar roosjes! :D

Prettige dag heren!

Vanmorgen heb ik de Rocket maar weer eens uit zijn doosje gepakt ;)

Palmolive scheerstaaf

Omega 10019 kwast

Gillette Rocket HD

Personna Platinum Chrome mesje

Sanex aftershave balsem

Klaar :)

Ook net nog even op het gemak lekker geschoren.

Eerst een heerlijke douche en dan even lekker mannelijk de scheercreme opkloppen en aan de gang gaan met de stylo.

Heerlijk lekkker jummie.

Plaatje om het duidelijk te maken.

4F1FC3E2-F2E8-4466-9239-A75549739462-20120-000016C7A4156628.jpg

Edit plaatje deed ff raar.

Chinese Gillette Tech met Astra Superiour Platinum

Omega 10019 scheerkwast

De Vergulde Hand scheerzeep

Nivea for men sensitive ASB

Ik had niet veel tijd, daarom twee passes WTG gedaan. Resultaat: niet de gladste scheerbeurt ooit maar ik kon voor de dag komen en geen irritaties.

12.08.2013

Pre-Shave : Proraso Pre Shave

Scheerkwast : Böker Black Fibre

Scheermes : iKon OSS

Scheerzeep : PannaCrema Vetiver

Aftershave : Proraso Blue Aftershave balsem

sotd_120813.jpg

Hete douche om mee te beginnen om vervolgens de pre-shave aan te brengen.

De Böker Black Fibre (by Muhle) bevalt prima en doet niet onder voor een best badger naar mijn mening.

iKon OSS is een vrij mild scheermes en voor de maandagochtend meer dan genoeg :)

Scheerbeurt afgemaakt met Proraso Blue Aftershave balsem voor de extra verzorging.

TFS LE Fragranze Esotiche

pearl shd21gb + polsilver iridium

lijun&1980 silvertip

Osage Rub aftershave

Oei, dat was behoorlijk fris zo 's morgen op een normale frisse Nederlandse dag.... Maar wel lekkerQ

:mrgreen: Mooi dat het beviel! De Vitos Aftershaving aftershave (wat een naam :lol: ) beviel ook erg goed.

deze morgen om 4 uur:

Mitchell's Wool Fat

Semogue 2011 LE Finest badger 2, gezien Marcel de kleinere broer niet kwijt wil ;-)

KAI japanese style met Feather Super Pro mesje

Geo F. Trumpers Sandalwood Skin Food

deze morgen om 4 uur:

Mitchell's Wool Fat

Semogue 2011 LE Finest badger 2, gezien Marcel de kleinere broer niet kwijt wil ;-)

Zo goede morgen, 4u!

deze morgen om 4 uur:

Mitchell's Wool Fat

I'll raise you with my Semogue Caravela :P

Maar zonder gekheid, deze ochtend:

Semogue Caravela

TFS Lime e Spezie Drago Dure, deze lag al veel te lang niks te doen.

Merkur Progress

Polsilver

Aftershave: ik had onlangs wat Ogallala Bayrum overgegoten bij Eric, en deze was van tevoren geschud, zowel bij Eric als daarnet. Blijkbaar niet goed genoeg want ik merkte he-le-maal niks van de eerder geraporteerde brandverschijnselen. Zelfs geen alcoholprik, niks. De oplossing was troebel zoals ik verwacht had na stevig schudden.

Ik heb m'n gezicht maar afgespoeld en heb Floid Blue gepakt. Die gaf me wel de vertrouwde alcoholprikkel.

Raar!

Semogue Caravela

Merkur Progress

Polsilver

Wat me opvalt Marcel is dat jij steeds borstels gebruikt van bedenkelijk allooi , vorige keer een Semogue Badger 1 en nu een Caravela :mrgreen: Jammer dat ik deze destijds gemist heb.

:shock: Bedenkelijk, tsss :lol:

Die Caravela heb ik erg veel mazzel mee gehad. Ik was nog maar net begonnen met DE scheren en zocht een goedkope maar vooral goede kwast als aanvulling op m'n oudere Omega. Toen liep ik hier tegenaan en voor 30 euro kon ik hem natuurlijk niet laten liggen. Dat is echt een van m'n beste aankopen ever geweest!

deze morgen om 4 uur:

Mitchell's Wool Fat

Semogue Caravela

Merkur Progress

Polsilver

Aftershave: ik had onlangs wat Ogallala Bayrum overgegoten bij Eric, en deze was van tevoren geschud, zowel bij Eric als daarnet. Blijkbaar niet goed genoeg want ik merkte he-le-maal niks van de eerder geraporteerde brandverschijnselen. Zelfs geen alcoholprik, niks. De oplossing was troebel zoals ik verwacht had na stevig schudden.

Ik heb m'n gezicht maar afgespoeld en heb Floid Blue gepakt. Die gaf me wel de vertrouwde alcoholprikkel.

Raar!

Kan beter even de fles een tijdje gebruiken Marcel. Want het kan niet zo zijn dat alleen Lampuhkap en ik er last van hebben...... ;)

EJ de89

Gillette 7'o clock

Kruidvat kwast

Tobs st james shaving cream (sample Shave and More)

Tobs st james aftershave splash (sample Shave and More)

Volgens mij nog nooit zo glad geweest! w/x/a tg en geen irritatie. Alleen op de bovenlip een paar mini sneetjes en een beetje gevoelig (vorige keer geen last van gehad, misschien wordt het mesje wat bot).

De aftershave ruikt heerlijk, maar de geur is binnen een uur al vervlogen, jammer.

centerhttp://i.imgur.com/osDi5ki.jpg[/img]

Vandaag een scheerbeurt met de pot Essence of Scotland Scottish Heather die ik gekregen heb van Ant Tight Buns Smith. Thnx buddy!

Setup:

Merkur Futur op standje 3 met Personna Red (nieuw)

Simpson Berkeley Best Badger

Essence of Scotland Scottish Heather scheerzeep

Floid Vigoroso

Het gaat vandaag om de zeep.

Die is behoorlijk apart :D (in goede zin van het woord)

De geur van de zeep hangt een beetje tussen Coca Cola en Tijgerbalsem in, maar niet zo supersterk.

Zeep presteert overigens uitermate goed. Ruikt lekker, ERG makkelijk op te kloppen en bovendien een erg goede slick, wat het scheren echt heel erg fijn maakt.

De geur blijft overigens niet hangen na het scheren.

Tis een flinke pot, dus ik denk dat ik hier ook nog wel even mee ga doen!

Scheren ging erg lekker. Vind de Futur boven verwachting presteren. in 3 passes helemaal BBS. Kan niet beter!

Als afsluiter de Floid Vigoroso gepakt, die ik hier als sample had staan.

Heerlijk zoete geur, met een licht kruidig tintje.

Prikt even bij het opdoen, maar veranderd daarna in een heerlijk verkoelende gloed.

Erg fijn spul!

Fijne dag allemaal!