Harkos Posted January 28, 2016 Posted January 28, 2016 De Gillette Goal heeft me aardig aan het denken gezet. Dit is blijkbaar een mesje, dat erg krabber afhankelijk is, maar ook enige gewenning van mij als gebruiker vraagt. Was de 1e beurt best bevredigend, ging het vervolgens op en af met uiteindelijk toch nog een totaal van 8x, waarvan 2 en 3 echt minder waren. Lijkt wel of dit mesje echt een betere krabber nodig heeft. Bij de laatste 3 beurten een slant gebruikt en ofschoon er dus al 5 beurten op zaten toch nog een aardige prestatie. Derhalve is mijn beoordeling nu na 1 mesje: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Kopen? Nee. 1- De Gillette Goal kwam vandaag voor het eerst bij mij tot inzet. Is me beschikbaar gesteld door Snuff om te proberen. Nou dat is geen vervelende ervaring. Het mesje deed van streek 1 af direct wat hij moest doen vlot en glad scheren. In de Progress was de Goal goed op zijn plaats. Moest wel even de afstelling wat bij regelen, maar ik ben dan ook zoekende naar de meest comfortabele stand van de krabber. Begonnen op 2,5 en uiteindelijk 2e en 3e ronde op 4. Zo dat is effectief. Die Progress geeft zo'n degelijk gevoel, ga hem steeds meer waarderen. Alleen is de rand onder het mesje, de veiligheidsbeugel, zo breed, dat die me soms wat remt in het vlot krabben. Tegelijk geeft dat ook een beetje het Mercedes gevoel. Na 3 rondjes spekglad en de extra overblijfselen van gisteren met de injector, zo wat is dat een verschil in gewicht, volledig geëlimineerd. 2- De Goal voelt vanmorgen wat rauw, onverwacht slechter, dan gisteren. De hoek kwam erg nauwkeurig. Het mesje is duidelijk minder geslaagd in de R41 (2015). Deze gaat zeker niet in de R41 (2011), dat wordt schillen. Heb me wel uitermate glad geschoren, maar het kan comfortabeler. Morgen maar weer in de Progress. 3- Heb een wat onduidelijk gevoel bij dit mesje. Is niet van het soort, waar ik onbenullig mee kan krabben. In de Progress op ongeveer 3 is er goed mee te scheren, maar moet er wel erg mijn kop bij houden. Dan doet de combi het wel goed. Morgen maar eens een makkelijke krabber gebruiken en dan zien hoe ik het mesje ervaar. 4- Het mesje was vanmorgen goed bruikbaar, beter dan de afgelopen 2 dagen, maar wordt voor mij geen hoogvlieger. Als het zo blijft mag hij nog een paar keer mee, maar dus niet met overtuiging. Waarschijnlijk vanwege de L6 viel het allemaal mee vandaag, maar moet op blijven letten , dat ik echt glad wordt, waar ik een hoge waarde aan hecht. 5- De Goal liet zich vanmorgen van een veel betere kant zien, dan de 1e 4 beurten. Mijn 5 norm dus gehaald, waar ik erg aan twijfelde. Ingeklemd in de S1 kreeg het mesje echter zo veel ruggengraat, dat scheren onverwacht goed ging. Hier weer het duidelijke bewijs, dat je een mesje niet te snel moet beoordelen. Morgen mag die dus nog een keer. 6- Wat er met het mesje is gebeurd weet ik niet, maar hij doet het in elk geval beter als de 1e x. Zelfs zo goed, dat hij morgen nog een keer kan. Dit is boven mijn verwachting. De Progress direct op 3,5, de hoek heb ik inmiddels wel te pakken en ja hoor, glad in 3 rondes en omdat het zo lekker ging, de hals nog even een keer dwars gepakt en was die ook eikeltjes glad. Het kan dus wel met die Goal zonder irritatie of wat anders. 7- De Goal blijft verrassen, ook deze 7e x is weer bevredigend. In de Mulcuto gewoon er op los krabben, even wat extra aandacht bij de hals en het puntje van de kin, maar verder gewoon een automatische piloot beurt. De combi doet prima zijn werk, dus morgen mag het mesje nog 1x. Geen irritatie of wat dan ook. 8- Het mesje deed het weer redelijk goed. Toch maar besloten om dit de laatste keer te laten zijn, want moest wel enige moeite doen om de wangen glad te krijgen en dat is normaal voor mij geen enkel probleem. In de S2 was het best een prima beurt en is het ook verwonderlijk, dat de kin en hals eigenlijk niet moeizamer gingen, dan de wangen dit keer. Dat wijt ik aan het mesje, dat blijkbaar zijn scherpte toch kwijt is. Naar index Harkos
Snuff Posted January 28, 2016 Posted January 28, 2016 Komt aardig overeen met mijn ervaring, eerste keer goed daarna bergaf. Heb alleen niet de moeite genomen om er zolang mogelijk mee te doen, wellicht had ik dan ook een verbetering gemerkt. Ik hou van mesjes die constant presteren, daarom heb ik er ook maar een paar types (die daarom niet noodzakelijk prettig moeten zijn voor een ander).
Harkos Posted January 28, 2016 Author Posted January 28, 2016 Mijn gemiddelde per mesje ligt op dit moment op 7,7 x. Als ik een mesje gebruik, die ik al vaker heb gebruikt en goed ken, wil ik die ook alleen nog rond dat gemiddelde gebruiken, maar om een mesje te proberen, probeer ik er zo lang mogelijk comfortabel mee te scheren, immers is de duur, die ik een mesje kan gebruiken ook maatstaf voor de kwaliteit van dat mesje. Daarbij moet ik aantekenen, dat ik ook geen zware baard heb, dus is 7x bij mij al gauw 5x bij een ander.
KugelFanger Posted January 28, 2016 Posted January 28, 2016 Ik heb deze ook nog liggen, binnenkort maar is kijken wat ze voor mij doen
talibeard Posted January 28, 2016 Posted January 28, 2016 Voor mij was dit een bijzonder onbevredigend mesje, want absoluut niet scherp genoeg, waardoor ik ook niet de moeite genomen heb het nog in andere krabbers te proberen dan de Lord L6 (waar alle mesjes voor de eerste keer ingaan). Te trekkerig en rauw en echt niet in staat tot een behoorlijke ATG/tegendraadse gang.
Robert79 Posted January 28, 2016 Posted January 28, 2016 Ik vind dit mesje ook niet veel en het nam in m'n derde beurt al een hoop scherpte af. Deze mesjes zijn ondertussen NOS, en kunnen misschien nog online bij een paar verkopers te verkrijgen zijn.Op de Haagse markt waren ze een jaar geleden nog gemakkelijk te krijgen, maar ondertussen daar ook al nergens meer te vinden.
Stoppel Posted April 29, 2017 Posted April 29, 2017 Dit mesje voor de eerste keer gebruikt ( of voor het eerst sinds lange tijd). In de EJ lang niet slecht. Eens kijken hoe dit verder gaat.
Stoppel Posted May 12, 2017 Posted May 12, 2017 De 2e beurt was een stuk minder. Morgen eens kijken of de 3e beurt de laatste is. Tussendoor met een Gillette Nacet (in een Gillette Slim) geschoren en dat mesje bevalt me best goed.
Recommended Posts