duvel67 Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Bedoel hier mee as je tweedehands mes tegen kom met solingen er op is dan altijd kwaliteit redelijk goed en zijn zoveel messen makers daar van Daan of zijn er ook namen bekend van nou die kan je beter niet kopen ben ik nieuwschierig naar
efsk Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Zet even je autocorrectie uit. Vrijwel alle vintage solingen is kwaliteit. Echter, niet alleen de herkomst is bepalend. Ook wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft: hoe ziet het mes er uit? Wel of niet verslepen, wel of niet een frons op de snede, pitting enzovoorts. Het beste wat je kan doen is: kijk hier even goed rond op de straight razor afdeling, en post af en toe wat, bij voorkeur met iets meer punten en komma's, en kijk dan na15 posts op de markt hier naar wat er wordt aangeboden. Dan zie je een beetje hoe iets eruit moet zien. En als je over een mes of een merk niet zeker bent: gewoon vragen. We beantwoorden graag.
KugelFanger Posted January 28, 2016 Posted January 28, 2016 Made in Solingen via Ebay kopen is ook niet erg handig vaak nep. Verder wat Richard (efsk) zegt, hier op de markt staan gewoon goede messen.
Buffel Posted January 28, 2016 Posted January 28, 2016 Inderdaad wat hierboven al gezegd is, staar je niet blind op een naam. Er bestaan zoveel messen die bijna allemaal wel goed zijn, sommige zijn net iets beter. Een persoon die de messen geslepen heeft , kan al snel meer vertellen over de kwaliteit van een mes. Vragen dus.
duvel67 Posted January 28, 2016 Author Posted January 28, 2016 Oke bedankt allemaal voor de info allemaal ja verstand van scheer messen heb ik niet veel van staal wel pitting herken ik wel ja dank je punt .
rare kwast Posted January 28, 2016 Posted January 28, 2016 Zet even je autocorrectie uit..... en post af en toe wat, bij voorkeur met iets meer punten en komma's, ... ..... punt . Humor!!
Kingjack Posted January 28, 2016 Posted January 28, 2016 Ik maak er geen punt van hoor. Hij heeft voor 100 komma nul procent een net antwoord gekregen dus laten we er een mooie punt achter zetten.
efsk Posted January 29, 2016 Posted January 29, 2016 Sowieso, als je rond gaat kijken voor een open mes, er staat een mooie lijst met "NOOIT KOPEN" merken op the shavingroom. Als je ver weg blijft van alles wat in die lijst staat dan heb je al wat minder kans om rotzooi te kopen. De lijst staat hier.
Kingjack Posted January 29, 2016 Posted January 29, 2016 Dat was trouwens wel een van mijn vragen. Ik zie altijd enorme lijsten met zogenaamde geweldige messen maar een goed overzicht van niet koopwaardig materiaal was ik nog niet tegengekomen. Dank je.
duvel67 Posted January 30, 2016 Author Posted January 30, 2016 Oke bedankt efsk heb even rond gekeken op die site maar kwam op ook een soort forum Engels maar zag niet zo snel echt een lijst met merk namen toch bedankt ja kom zo ik ben pas begonnen met open mes heb nu zo gouden dollar mes nieuw gekocht bot van Chinees rvs zelf scherp gekregen en gaat steeds beter dus weet nu dat ik het leuk vindt en ga nu op zoek naar een goed mes en van coolstof staal hooguit zilver staal voor het bling bling efect Duits of Frans
efsk Posted January 30, 2016 Posted January 30, 2016 Ik heb een link gegeven naar die lijst. Als je in mijn vorige bericht op het woordje hier klikt kom je er vanzelf.
marco Posted January 30, 2016 Posted January 30, 2016 Duvel, begrijp me niet verkeerd. Ik wil je niet beledigen of wegjagen, maar je berichten zijn echt heel slecht leesbaar. Af en toe een punt of een komma en heel misschien een enter zou wel prettig zijn.
Kogel Posted January 31, 2016 Posted January 31, 2016 De teksten is door Google uit een andere taal vertaald denk ik
marco Posted January 31, 2016 Posted January 31, 2016 Nu je het zegt. Anders had er gewoon Gold Dollar gestaan en niet "een gouden dollar mes".
efsk Posted January 31, 2016 Posted January 31, 2016 Vertaalprogramma's plaatsen punten waar ze in de brontaal staan. Probeer maar uit.
duvel67 Posted January 31, 2016 Author Posted January 31, 2016 Ja nu lukte wel de lijst te open . Interessant ja om te lezen dank uw .
Recommended Posts