Jump to content

Puma

efsk

Recommended Posts

Mannen¸Vrouwen, ook,

De naam Puma is welbekend onder de open mes gebruikers. Het kebt een goede reputaie, en als mijn ene exemplaar een indicatie geeft is dat terecht.

Daar ik griep genoeg heb om thuis te liggen houd ik het bij een copy-paste van een paar mijlpalen uit hun geschiedenis alsook plaatjes van mijn mes.

1769 - Johann Wilhelm Lauterjung writes down his trademark in the knife makers role of Solingen - the PUMA history started.

1855 - His great-grandchild Nathanael (1815-1865) moved the production to the nearby city of Solingen

1876 - His son, Ernst Otto Lauterjung (1855-1931) for the first time also manufactures pocket-knives, stilettos, sabers and hunting knives in an additional small factory.

1900 - On May 26th the name "PUMA-Werk, Lauterjung und Sohn" is written down on the Solingen register of companies.

1920 - The sons Eugen (1883-1961) and Franz (1888-1976) build a second plant in Solingen and push the export. So PUMA got known internationally before the II. World War.

2016 - Puma bestaat nog steeds, maakt nog steeds open messen, en verkoopt Razolution krabbers. Ook nog open messen.

Vul dit draadje rustig aan met Pumae uit eigen bezit.

DSC03584.JPG

DSC03583.JPG

DSC03579.JPG

DSC03578.JPG

DSC03582.JPG

DSC03581.JPG

Mooi mes!

Elke keer als ik er hier een op de markt zie ga ik twijfelen, ze gaan dan voor goed betaalbare prijzen van de hand!

Echter heb ik de ervaring er nog niet voor..

Er is maar 1 manier om die ervaring op te doen natuurlijk :P

Mooi mes hoor Richard. Toch altijd mooi om de geschiedenis te lezen :)

Mooi mes!

Elke keer als ik er hier een op de markt zie ga ik twijfelen, ze gaan dan voor goed betaalbare prijzen van de hand!

Echter heb ik de ervaring er nog niet voor..

Er is maar 1 manier om die ervaring op te doen natuurlijk :P

Mooi mes hoor Richard. Toch altijd mooi om de geschiedenis te lezen :)

Ja ben al aan het oefenen met een shavette, 2x gebruikt en 2x een dikke jaap in het gezicht :lol:

Harrie Jij ook :P dus als jij dat nou is als eerst doet..... ik kan me herinneren dat jij een huid had als dakleer??

Ik daar integene :P

Alle grappen terzijde ik denk toch dat oefenen op jezelf het beste is, want dan voel je wat je verkeerd doet of wat je qel goed doet.

@Loei mischien een nutteloze tip. Maar ik heb het geleerd (nouja geleerd ik kan het nog niet ontzettend goed) met een echt open mes, is toch anders als een shavette.

Ik heb me met drie keer scheren met een shavette al vaker gesneden dan ongeveer 50 keer scheren met een open mes.

Open mes scheert vele malen prettiger.

Dat is wel een erg interressante opmerking die je maakt.

Kun je uitleggen hoe dat in elkaar zit?

Loei, is het misschien niet handiger om een apart draadje te openen over tips? Dat maakt het allemaal ook makkelijker vindbaar voor toekomstige zoekers denk ik?

Helemaal mee eens. Ik ga een draadje starten om verdere vervuiling hier te voorkomen!