Harkos Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 Een van mijn favorieten! Heerlijke geur van bloemen, via hout tot bosgrond. Anders kan ik het niet beschrijven. Ook al sta je depri op, gaat direct de zon schijnen, als de zeepgeur uit het doosje komt. Wel weer een complexe zeep met 27 inhoudsstoffen. Een paar daarvan zijn wat allergeen, dus wil je dit proberen, kijk dan even of het je lakwerk niet aantast! [hidden]Musgo Real[/hidden]
KugelFanger Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 haha lakwerk . ik ken hem niet, maar ben er al wel een tijdje nieuwschierig naar. Bedankt voor de beschrijving
Marcel Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Is het nou tallow of talc wat er in de zeep zit? De beschrijving rept over talc uit rundvet, daar had ik nog niet eerder van gehoord maar dat zegt op zich ook weer niet zo heel erg veel
Snuff Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Denk dat dit eentje is die bij velen zou in de smaak vallen, zowel qua geur als opschuimen.
Harkos Posted January 27, 2016 Author Posted January 27, 2016 Ah, dank Trouwens staat ook op de verpakking, dat er geen dierlijke grondstof in zit. Dat roept dan wel vragen op. In het algemeen wordt talk van rundervet gemaakt. Varkensvet wordt ook wel gebruikt in zeep, maar is dan geen talk, maar b.v. potassium lardate. Nou heb je ook talk van speksteen, en zouden ze die in de Musgo moeten verwerken, maar of ze dat doen weet ik niet.
Marcel Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Talk gemaakt van rundvet? Talk is een mineraal. Bedoel je niet talg? Want tallow, talg, wordt van rundvet gemaakt.
marco Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Ik vond het verhaal ook al steeds vreemder worden.
Harkos Posted January 27, 2016 Author Posted January 27, 2016 Zal inderdaad die twee door elkaar halen. Dan mag de conclusie zijn dat in de Musgo talc zit het mineraal en verklaart dat ook de opschrift, dat er niets dierlijks in zit.
Recommended Posts