Snowmiss Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 Als reactie op de reacties op mijn sotd hier nog kort een uitleg. Volgens mijn vrouw maakt Dr. Bronner zepen die voor allerlei doeleinden geschikt zijn. (Af)wassen, tanden poetsen, shampoo, scheerschuim alles zou met 1 zeep kunnen. Dr. Bronners is wereldwijd bekend om zijn eenvoudige, pure formules van plantaardige zepen. Alle zepen zijn zowel fair trade als biologisch. Mooi idee, dus vandaag deze geprobeerd: Met voor de compleetheid hier een overzicht van de biologische plantaardige ingrediënten: - Sucrose - White grape juice - Coconut oil - Potassium Hydroxide* - Olive oil - Shikakai powder - Hemp oil - Jojoba oil - Corn starch - Lavender oil - Citric Acid - Tocopherol * None remains after saponifying oils into soap and glycerine En dan ga ik later vandaag (eerst de 1e verjaardag van de jongste vieren) nog proberen of ik inderdaad een schuim geklopt krijg van de vloeibare citroenzeep die we beneden in de keuken gebruiken
KugelFanger Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 Hmmm met een zeep alles kunnen doen?? Ben heeeeeeel benieuwd En natuurlijk gefeliciteerd met je jongste
PI56 Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 Ben ook benieuwd. Vorig jaar heb ik op een pasar een stukje zeep gekocht waarvan de verkoopster zei dat indo's die ook gebruiken om zich mee te scheren. Nou, ik kan je verzekeren dat het niet werkte. Het schuim was hetzelfde als wat je krijgt bij handen wassen. Het glijdt niet, het beschermt niet. Was er na twee keer inzepen en twee halen klaar mee.
efsk Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 Gefeliciteerd. Overigens is het tafereeltje wat jouw foto ons toont een mij tot nu toe onbekende reden dat ik niet van scheercremes houd.
Robert79 Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 Ik ben dol op crèmes, maar ik klop dan wel met m'n ogen dicht en doe ze wel open wanneer de crème mooi wit is Zijn de eigenschappen van deze crème trouwens wel goed ?
Snowmiss Posted January 24, 2016 Author Posted January 24, 2016 Met de hoeveelheid op de foto kreeg ik een schuim wat voldoende glijeigenschappen had, na afloop van de scheerbeurt wel een redelijk droog gevoel op de huid. 's Middags nog een laatste restje uit de verpakking geknepen en daarmee kreeg ik ook alleen maar een schuim van kwaliteit handen wassen. Evenals de test met scheerschuim opkloppen van een paar druppels van de vloeibare vorm Dr. Bronner zeep. De vaste zeep heb ik nog niet geprobeerd, dat komt ook nog een keer.
Recommended Posts