talibeard Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Zoals de titel al zegt; zijn er hier ook mensen die regelmatig een single edge of injector krabbertje gebruiken? Ik scheer mezelf meestal met de DE maar 1 a 2 maanden per jaar ligt er toch een GEM G-bar of een Pal injectomatic o.i.d. op de badkamer. En ik moet zeggen dat dat toch ook prima scheert; als ik één van de twee ontdekt had voor ik met de DE begonnen was zou zomaar kunnen dat ik het merendeel van mijn scheerbeurten daarmee zou doen. De keuze in mesjes is wel veel beperkter maar ik kan prima uit de voeten met de mesjes van Connaught en ze gaan aanmerkelijk langer mee dan het gemiddelde DE-mesje ondanks dat je maar één snijkant hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Ik heb een paar Rolls Razors, geld dat ook? Ik gebruik ze eigenlijk zelden of nooit, het is meer voor de heb, heel ingenieus systeem met een hone en een strop in het blikje waar alles in zit. Heel mooi om te zien. Ik heb me vroeger wel eens met een injector geschoren, volgens mij van Schick maar vond het niet zo een fijn systeem terwijl dubbelzijdige mesjes erg goed bevielen dus die heb ik tientallen jaren gebruikt. Tegenwoordig kan ik me met alles scheren (zelfs m'n zakmes wel eens gebruikt) maar gebruik het liefst een open mes of een dubbelzijdig krabbertje als ik minder tijd heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Bij tijd en wijle pak ik een SE of injector. Van beiden heb ik meerdere modellen maar toch gebruik ik ze niet echt veel. Blijkbaar ligt DE scheren me wat meer. Het gevoel van een single edge mesje verschilt behoorlijk door de dikte van de gebruikte mesjes. Lampuhkap gebruikt ook wel een een SE, hij heeft een tijdje geleden een Ever Ready 1912 van me overgenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Ever-Ready 1912 user hier! Erg fijn mes. Overgenomen van Marcel voor echt een spotprijs! Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted August 10, 2013 Author Share Posted August 10, 2013 Ik gebruik ze ook minder dan de DE maar dat komt denk ik nog uit de tijd dat ik moeilijk aan mesjes kon komen. Nu heb ik mesjes genoeg maar de zuinige gewoonte is (nog) gebleven. Maar zeker met de SE ben ik erg tevreden over het scheren en het resultaat. Wel een hoop herrie; aan feedback geen gebrek! @Puerco; die Rolls razor is eigenlijk een voorloper van de latere SE krabbers en daarmee staan ze feitelijk aan de wieg van de huidige cartridges; die ontwikkeling loopt via de SE en injector en niet via de DE. Wel gaaf om je soms met van die stokoude krabbers te scheren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Een Rolls heb ik ook nog liggen, maar die heb ik nog nooit gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 @Puerco; die Rolls razor is eigenlijk een voorloper van de latere SE krabbers en daarmee staan ze feitelijk aan de wieg van de huidige cartridges; die ontwikkeling loopt via de SE en injector en niet via de DE. Wel gaaf om je soms met van die stokoude krabbers te scheren! Ja ze scheren op zich wel goed maar het lijkt meer op een kort open mes dat op een houdertje gezet is, de "safety bar" stelt ook niet veel voor en lijkt meer bedoeld als bescherming voor het mes zelf dan voor het gezicht. Qua oudheid stelt het nog niks voor vergeleken met mijn open messen, de oudste daarvan is een GB (George Brittain) gemaakt tussen 1780 en 1840, een loeizwaar mes maar scheert erg prettig. Hoeveel scheerbeurten haal je nou uit die injector mesjes en wat kosten deze nou? Lijkt me wat duurder dan dubbelzijdige mesjes maar vergeleken met cartridges natuurlijk nog steeds centenwerk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted August 11, 2013 Author Share Posted August 11, 2013 Hoeveel scheerbeurten haal je nou uit die injector mesjes en wat kosten deze nou? Lijkt me wat duurder dan dubbelzijdige mesjes maar vergeleken met cartridges natuurlijk nog steeds centenwerk. Met een injector doe ik zo'n 7 scheerbeurten en met een SE kan ik 9 keer vooruit. Voor die injectors betaalde ik zo'n 15 pond/100 stuks en voor de SE-mesjes 24 pond/200 stuks. Aangezien ik met de meeste DE-mesjes zo'n 3 keer kan scheren vallen die andere mesjes eerder goedkoper dan duurder uit. Alleen mijn carbonstalen Captains zijn nog goedkoper in gebruik; het enige DE-mesje waar ik me tot 12(!) keer mee kan scheren en waar ik €97,50/1000 stuks voor betaalde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 Captains? Die ken ik niet, maar dat is zo'n 10 euro per 100 dus. Die SE-mesjes lijken me trouwens ook beter geschikt voor shavettes omdat ze wat dikker zijn. Maar de shavettefabrikanten denken daar anders over Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted August 11, 2013 Author Share Posted August 11, 2013 Captains? Die ken ik niet, maar dat is zo'n 10 euro per 100 dus. De Captain is een mysterieus mesje dat ook via google bar weinig oplevert. Het is op zich een oud merk van Lord maar daar zijn ze in 1986 mee gestopt. De mijne zijn van veel recentere datum maar of ze nog in productie zijn, is nog maar de vraag. Ze zijn ook niet via webshops verkrijgbaar en ik ben er met toeval aangekomen via de Europese Lord-importeur in Hongarije die eigenlijk niet zozeer aan particulieren verkoopt. Vandaar dat €10/100 ook niet helemaal klopt; ik kreeg ze voor groothandelsprijzen met korting bovendien maar de verzendkosten waren wel aanzienlijk; bij een kleinere afname zal de prijs aardig omhoog gaan. Een B&B linkje met mijn avonturen met de Captain; http://badgerandblade.com/vb/showthread.php/281018-Captain-CS-by-Lord-first-impressions Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 Die SE-mesjes lijken me trouwens ook beter geschikt voor shavettes omdat ze wat dikker zijn. Maar de shavettefabrikanten denken daar anders over Als je de dikte van Injector mesjes vergelijkt met die van Feather AC mesjes, dan zie ik weinig verschil. Strikt genomen zijn de Feather AC messen shavettes, maar dan wel erg luxe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 Zit er hier een groepsaankoop aan te komen voor Captain mesjes??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted August 11, 2013 Author Share Posted August 11, 2013 Zit er hier een groepsaankoop aan te komen voor Captain mesjes??? Vast niet onmogelijk maar ik weet niet of carbonstaal bij iedereen meteen lekker scheert. De snijkant maakt een stompere hoek dus de scheerhoek komt wat nauwer en je voelt ze meer op je huid. Desondanks is carbonstaal weer veel huidvriendelijker en met name voor het scheren van mijn keel (met een paar 'weerborstels') zijn het de beste die ik ooit gebruikt heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 Ik heb zelf nog nooit dubbelzijdige mesjes van koolstofstaal gebruikt maar bij open scheermessen merk ik wel een significant verschil. Koolstofstaal word scherper met minder moeite en glijd ook met minder moeite over de huid. Ik heb een roestvrijstalen Dovo maar beleef eerlijk gezegd meer plezier aan mijn goedkope koolstofstalen Gold Dollar messen. Dat je voor koolstofstaal goed moet zorgen omdat het anders roest vind ik juist lekker ouderwets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 Geïnspireerd door het filmpje van Lampuhkap op zoek gegaan naar mijn oude injector die ik ooit op de rommelmarkt vond. Ik wil deze aankomende week eens gaan proberen. Het is een 'PAL injectomatic'. Iemand ooit van gehoord? Ik heb nog 2 mesjes in de lader zitten. Het zijn mesjes van Schick 'with Krona edge'. Zouden deze mesjes (hebben uiteraard altijd in dat magazijntje gezeten) nog gewoon te gebruiken zijn? Ik ben benieuwd hoe het scheert. Zijn deze mesjes überhaupt nog goed te verkrijgen en zo ja, tegen welke prijs ongeveer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 In de UK verkrijgbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 In de UK verkrijgbaar. Drankje, mits het bevalt kan ik iig nog mesjes kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 Op de Haagse markt gewoon verkrijgbaar, in verschillende soorten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 Drankje, mits het bevalt kan ik iig nog mesjes kopen. Proost. Hoewel ik na teveel drank van de messen zou afblijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorical Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 Ik heb van de week een Schick injector gekocht en na wat recensies gelezen te hebben vraag ik me af? Moet ik nog iets speciaals doen qua scheerhoek? Waar haal ik mesjes vandaan? Duurt de leer en gebruikers curve net zo lang als bij een DE? De krabber plus 5 mesjes zijn zaterdag verstuurd vanuit Spanje en zullen in de loop van de week wel binnen komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 Drankje, mits het bevalt kan ik iig nog mesjes kopen. Proost. Hoewel ik na teveel drank van de messen zou afblijven. Dat moet sabotage zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 Ik heb van de week een Schick injector gekocht en na wat recensies gelezen te hebben vraag ik me af?Moet ik nog iets speciaals doen qua scheerhoek? Waar haal ik mesjes vandaan? Duurt de leer en gebruikers curve net zo lang als bij een DE? De krabber plus 5 mesjes zijn zaterdag verstuurd vanuit Spanje en zullen in de loop van de week wel binnen komen. Scheerhoek is makkelijk te vinden, je hoort vanzelf wanneer hij de haren pakt. Voor de mesjes: Ik heb op de vorige pagina een link naar de winkel geplaatst dus even terugbladeren. Wat betreft de leercurve kan ik je niet helpen, dat is persoonlijk, meestal heb ik na één scheerbeurt een nieuwe krabber wel onder controle. SE's vond ik sowiezo heel makkelijk, gewoon opnemen en beginnen, met geen enkel model problemen gehad alhoewel de ene natuurlijk zachter scheert dan de andere. Succes straks met de injector! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 Als je gewend bent aan een DE, dan is een injector denk ik geen enkel probleem. De bovenkant van de kop tegen je huid en dan langzaam kantelen totdat je merkt dat je grip krijgt. Daarna is het een kwestie van finetunen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 De hoek vinden gaat met een injector, net als met een SE, bijna vanzelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts