KugelFanger Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 (edited) Om te voorkomen dat ik alles kwijtraak wat ik al heb beschreven open ik nu al even snel een draadje voor al door mij beschreven mesjes. Even wat extra info over mijzelf om een beeld te krijgen hoe ik scheer. Ik scheer me elke dag of om de dag. afhankelijk van of ik irritatie heb opgelopen en hoeveel tijd ik heb Ik vind van mezelf dat ik een erg gevoelige huid heb waardoor ik erg snel veranderingen merk in het mesje van scheerbeurt tot scheerbeurt. Mede hierdoor gebruik ik een mesje maximaal maar 3 keer en probeer ik niet zoveel mogelijk beurten uit een mesje te halen. Ik probeer ook altijd zo weinig mogelijk gangen te doen (maximaal 2) omdat ik dan bijna zeker weet dat ik irritatie vrij blijf. Zodoende heb ik dan ook weer de neiging de wat effectievere/agresievere krabbers te gebruiken. mijn routine voor het scheren is als volgt: Ik douch mezelf eerst en gebruik standaard een scrub. Daarna gaat er afhankelijk van de zeep preshave op de baard en hierop wordt vervolgens het scheerschuim opgezet. de routine na het scheren: De nazorg is altijd een koude handdoek gevolgd door aluin (al is het alleen om te kijken waar het prikt) en dan een aftershave balm/lotion. Elk mesje dat ik hieronder beschrijf zijn mijn bevindingen dus het kan voor jezelf natuurlijk heel anders uitpakken (UEKAZ zeg ik dan toch maar), toch hoop ik dat je er wat aan heb. Onderaan de beschrijving staat een link terug naar deze lijst. (ik moet Harkos ook nog even bedanken voor het helpen van het opstellen van deze lijst alleen was ik er niet uitgekomen dus: Bedankt ) Mocht ik wat missen in deze beschrijving kun je me altijd PMen zodat ik even een toevoeging maak op deze beschrijving. ik deel de mesjes op in door mij goed bevonden mesjes en niet goed bevonden mesjes: (ik moet wel even vermelden dat dit mijn mening is, hoeft niet zo te zijn dat het voor andere mensen het zelfde is) DE Mesjes: Goede mesjes: Captain Red (Extra Quality) Gillette 365 (Stainless) Gillette Nacet Stainless (Shanghai made) Slechte mesjes: Blendax (Super Stainless Steel) Flying Eagle 74-s Patrix (Super Stainless Steel) Tiger (Safety Razor Blades) Edited April 7, 2016 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Als je huid zo gevoelig is moet je eens proberen voor het douchen te scheren. Als ik voor het scheren ga douchen is mijn huid namelijk gevoeliger. M'n huid wordt dan te week waardoor ik eerder irritatie of zelfs wondjes heb. Met koud water scheren is ook een goede optie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Ik vind van mezelf dat ik een erg gevoelige huid heb waardoor ik erg snel veranderingen merk in het mesje van scheerbeurt tot scheerbeurt. Ik douch mezelf eerst en gebruik standaard een scrub. Ik heb een ongevoelige huid maar als ik een douche neem en een scrub gebruik heb ik gegarandeerd bij het scheren irritatie achteraf Elk mesje dat ik hieronder beschrijf zijn mijn bevindingen dus het kan voor jezelf natuurlijk heel anders uitpakken (UEKAZ zeg ik dan toch maar), toch hoop ik dat je er wat aan heb. Maakt niet uit als we een andere mening hebben, altijd leuk om een ander zijn ervaringen te lezen Zelf vind ik bijvoorbeeld de door jouw beschreven mesjes ondermaats voor mijn manier van scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KugelFanger Posted January 23, 2016 Author Share Posted January 23, 2016 Als je huid zo gevoelig is moet je eens proberen voor het douchen te scheren. Als ik voor het scheren ga douchen is mijn huid namelijk gevoeliger. M'n huid wordt dan te week waardoor ik eerder irritatie of zelfs wondjes heb. Met koud water scheren is ook een goede optie. Hmmm dat is inderdaad wel een goeie voor het douchen scheren. Met koud water scheren is voor mij echt waardeloos ik heb het een week geprobeerd, heb toen daarna 2 weken rust genomen zoveel scheerbrand en ingegroeide haren. maar inderdaad voor andere mensen is dit mischien een optie. Ik heb een ongevoelige huid maar als ik een douche neem en een scrub gebruik heb ik gegarandeerd bij het scheren irritatie achteraf Toch grappig dat er zoveel verschil inzit, want ik had en heb altijd heel snel van scheerbrand, sinds dat ik een face scrub gebruik heb ik er veel minder last van gekregen. ik moet er wel bij vertellen (dat vertelde mijn vriendin) dat ik een hele milde face scrub heb en dat er schijnbaar onderling nog wel wat verschil kan zijn Maakt niet uit als we een andere mening hebben, altijd leuk om een ander zijn ervaringen te lezen Zelf vind ik bijvoorbeeld de door jouw beschreven mesjes ondermaats voor mijn manier van scheren. ik denk ik meld het toch even omdat er niets zo verschillend is als mesjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Als je huid zo gevoelig is moet je eens proberen voor het douchen te scheren. Als ik voor het scheren ga douchen is mijn huid namelijk gevoeliger. M'n huid wordt dan te week waardoor ik eerder irritatie of zelfs wondjes heb. Met koud water scheren is ook een goede optie. Na het douchen scheren werkt voor mij op zich best hoor, maar ik scheer me al een tijdje met koud water en dat bevalt me goed. Levert me een goede scheerbeurt en als het minder gaat dan heb ik minder lang last. Jammer is wel dat de geur van de scheerzeep wat minder los komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Leuk dat we nog een forumlid hebben die zijn ervaringen met verschillende mesjes met ons deelt. Ik hou dan wel een overzicht van gebruik bij. Echt goed beschrijven hoe ik een mesje vind scheren neem ik daarin dan weer niet op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Altijd interessant om te lezen hoe een ander een mesje beoordeeld en hoewel uiterst subjectief blijft het mooi leesvoer. Het scrubben heb ik losgelaten omdat je met scheren ook al een laagje van de huid verwijderd. En hoewel ik ook onder normale condities nooit huidirritatie heb was de huid toch meestal wat gevoelig. Ik scheer me een dag in de week niet om de huid te laten rusten deze dag gebruik ik om lichtjes de huid te scrubben en daarna een goed verzorgende Aloë Vera crème op te brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KugelFanger Posted April 7, 2016 Author Share Posted April 7, 2016 Even weer wat nieuwe beschrijvingen geplaatst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts