KugelFanger Posted January 23, 2016 Posted January 23, 2016 (edited) Gillette Nacet Stainless (Shanghai) Een Chinees mesje de vorige keer niet zo goede ervaring mee gehad. Als ik het goed begrijp wordt dit mesje gemaakt in de zelfde fabriek als waar de flying eagles worden gemaakt, ook hierom had ik al enige twijfels over dit mesje. Er zitten 5 mesjes in 1 pakje en dus weer 5 verschillende krabbers gebruikt. Mühle R41: WOW heel anders als ik had verwacht. het voelt als een erg scherp mesje, mede door de krabber voel ik dit mesje erg goed, maar ik voel hem nog meer als andere mesjes bijna tegen het krassen aan (niet vervelend ofzo). het is wel zo dat na de eerste scheerbeurt het mesje een heel stuk rustiger word voor mijn gevoel, maar niet inlevert op scherpte. beurt 1 2 en 3 waren allemaal erg goed. Lord L6: Ook hier in ging het heel erg goed. Ik voel het mesje minder goed, waardoor het mesje minder "tot rust" moet komen dan bij de Mühle. de hoek vinden was erg makkelijk. ook hier waren de beurten (1, 2 en 3) allemaal goed. Slim Adjustable: Poeh, wordt een saaie review zo maar ook weer super goede scheerbeurten mee gehad. 1 klein puntje is dat ik de slim van stand 9 terug heb gedraait naar stand 5, dit voelde als een stuk beter maar toen ik naar stand 6 ging voelde die toch nog net iets beter op de snit en was het gevoel toch wat directer. de 3e beurt (op stand 6) was de beste stand voor mij het beste. Gillette Tech gesloten kam: in deze krabber moet ik eigenlijk zeggen zie kopje Lord L6, gewoon omdat het vrijwel hetzelfde scheert. het enige wat ik doorhad bij de 3e scheerbeurt (in tegenstelling tot andere krabbers) is dat ik echt het gevoel had alsof het mesje erg hard achteruit was gegaan. Fatip: Mijn eerste keer met de Fatip . goede scheerbeurten alom, maar wat me erg goed bevalt is dat het mesje een erg direct is soort van Mühle 41 achtig. maar het mesje is toch ook rustig is. wat me doet concluderen dat dit mesje me beter bevalt in de wat mildere krabber (als is een fatip milde mag noemen) Mijn cijfer voor dit mesje (alles bij elkaar opgeteld 1-10) een 9, Een heel goed mesje voor mij. het enige probleem wat ik tot nu toe heb met de Nacet's is dat ik niet de chinese versie niet terug kan vinden om te kopen, is dit wel het geval dan zou ik er direct 100 stuks van kopen (mocht iemand wat weten). maargoed dit is meer een puntje waar ik van baal omdat ik ze niet weer kan vinden. een ander puntje (niet slecht) is dat deze mesjes mij toch niet iets beter bevallen in de wat mildere krabbers. maargoed een 9 voor een mesje vind ik een erg goed cijfer, Maar bij dit mesje en net zoals elk ander mesje UEKAZ. even nog een plaatje . Terug naar overzicht Edited January 24, 2016 by Guest
Barbiere di Figaro Posted January 23, 2016 Posted January 23, 2016 Mooie review! Bijzonder dat je de Fatip mild vindt hoor. Maar ik denk dat de scheerhoek van de Fatip dit mesje misschien domweg goed tot zijn recht laat komen?
KugelFanger Posted January 23, 2016 Author Posted January 23, 2016 Mooie review! Bijzonder dat je de Fatip mild vindt hoor. Maar ik denk dat de scheerhoek van de Fatip dit mesje misschien domweg goed tot zijn recht laat komen? ja ik verbaasde me daar zelf ook al over, omdat je toch wel hoort dat de Fatip een agressief krabbertje moet zijn. Maarja Mild is een behoorlijk betrekkelijk iets natuurlijk ik vindt hem natuurlijk niet zo mild als een L6 of een gillette tech. maar voor mij werkt deze combi erg goed.
Barbiere di Figaro Posted January 23, 2016 Posted January 23, 2016 Is ook zo. Gaat ook om de combinatie. Denk persoonlijk dat Fatip agressief kan zijn, maar met juiste mesje misschien juist vooral effectief.
Robert79 Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 Het is lang geleden dat ik dit mesje hebt gebruikt maar herinner mij ook dat dit inderdaad een goed mesje was. Ik heb toen de Merkur Progress, EJ DE89, en de Lord L 6 gebruikt als krabber. Kijk anders even hier of op de Haagse markt.
talibeard Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 Ik ken van hetzelfde huis wel de Nacet Super (platinum coated) maar niet deze. Heb jij van Flying Eagle al meer 'Stainless' mesjes geprobeerd zoals de Super Blue? In mijn beleving scheren die, voor zover ik ze ken, allemaal identiek. Wel grappig dat het pakje er precies hetzelfde uitziet als mijn NOS Nacets Stainless uit Tsjechië met één verschil; er staat geen Gillette op het plaatje net als bij jouw Chinezen. Toch waren die van mij ook al van Gillette want de zijkant vermeld dan weer; Made by Gillette Czech S.R.O..
Robert79 Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 Uh, ik zie op de foto van zijn chinezen wel een Gillette opdruk staan. Ik heb zelf wel 'Super Blue' gebruikt van Gillette uit diezelfde Shanghai fabriek, maar niet de Flying Eagle 'Super Blue' Ik zelf vond de 'Super Blue' van Gillette vergelijkbaar met de Flying Eagle 74-s
talibeard Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 Uh, ik zie op de foto van zijn chinezen wel een Gillette opdruk staan. Ik ook.
Robert79 Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 Ik ook. Ja, je schreef dat er op jouw versie geen Gillette op stond net als op 'zijn' chinezen. Ik zag op zijn chinezen wel Gillette staan. Ik zal het wel verkeerd gelezen hebben en dus verkeerd begrepen
KugelFanger Posted January 25, 2016 Author Posted January 25, 2016 Ik ook. Ja, je schreef dat er op jouw versie geen Gillette op stond net als op 'zijn' chinezen. Ik zag op zijn chinezen wel Gillette staan. Ik zal het wel verkeerd gelezen hebben en dus verkeerd begrepen Ik denk dat het woordje "net" voor verwarring zorgt. ik las het eerst ook zo als jou Robert.
talibeard Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 Tja, voor die zin staat een puntkomma en daarvoor staat dan weer één verschil. Sorry voor de verwarring heren (maar ook niet zo haastig lezen hoor! ).
zmokkie Posted February 9, 2016 Posted February 9, 2016 @ Kugelfanger Ik kwam ze toevallig tegen op marktplaats en moest gelijk aan dit topic denken. http://link.marktplaats.nl/m1018385253
Recommended Posts