Tjebbe Posted January 22, 2016 Posted January 22, 2016 http://theshaveden.com/forums/index.php?threads/49297/ Polymeer en niet duur, is de belofte!
Frog Posted January 22, 2016 Posted January 22, 2016 Ik had deze ook al zien langskomen op smoelboek. Ben benieuwd naar de kwaliteit.
talibeard Posted January 22, 2016 Posted January 22, 2016 Zonder verdere uitleg kan een polymeer nog van alles zijn maar die wat neppe alu-uitstraling doet me het ergste vrezen en ik verwacht hier een tamelijk harde/brosse en dus breekbare krabber. Deze laat ik eerst wel door Richard testen voor dattie in de buurt van één van mijn lijstjes komt!
Marcel Posted January 22, 2016 Posted January 22, 2016 Geinig! Nu ben ik uiteraard wel benieuwd naar de vraagprijs en hoe het metalen uiterlijk zich houdt. En hoe hij scheert natuurlijk.
Kogel Posted January 23, 2016 Posted January 23, 2016 Ik ben ook benieuwd . Iemand zou er eens een van bakeliet moeten maken. Schijnt dat er in Nederland nog een bakelietfabriek zit
Hanskoning Posted January 23, 2016 Posted January 23, 2016 Ziet er interessant uit, maar ik denk dat Talibeard een punt heeft polymeren, zo heb ik ooit begrepen, harden redelijk snel uit en worden vervolgens zeer bros. 20 euro schatten ze de prijs in voor nog eens dit bedrag een Merkur die een leven lang mee kan gaan, maar ja de nieuwsgierigheid en het lichte gewicht zijn sterke argumenten.
efsk Posted January 23, 2016 Posted January 23, 2016 Ik had m al langs zien komen her en der inderdaad. Meneer Fine Acoutrements al gevraagd of prijsstelling bekend is en of voorintekening mogelijk is, beiden nee. Voor wat betreft polymeer: alle plastics zijn polymeren. Bakeliet, maar ook het nylon van de Sharkbone 220 en de lichtgewicht plastics van mijn Bonsa en de vooroorlogse kunststof Mulcuto's en het draaiknopje van de Progress. Kortom: dat zegt me nog niet zoveel. Maar goed, ik houd het in de gaten, zoals jelui begrijpt.
KugelFanger Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 Hmmm ik wil . Maar wel voor de goede prijs want echt mooi afgewerkt ziet ie er niet uit. Ik ben ook inderdaad erg benieuwd welk plastic dit is en hoe duurzaam hij is.
LookOut Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 Hmm interessant, zeker aangezien er altijd gezegd wordt dat bij een slant minder zwaar beter is. Maarja da's dan van horen zeggen, niet van persoonlijke ervaring. Ik vind het wel nieet echt een mooie krabber, maar ik ben dan ook meer voor het blinkende chroom Nuja, misschien dat die gedachtengang nog verandert mettertijd. In ieder geval duurt het nog even voordat ik een nieuwe krabber aanschaf (een nieuwe kwast staat nu als eerste op de lijst), dus tot het zover is kan ik al wat meningen lezen.
efsk Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 Hmm interessant, zeker aangezien er altijd gezegd wordt dat bij een slant minder zwaar beter is. Maarja da's dan van horen zeggen, niet van persoonlijke ervaring. Bij een scheve is, voor mij, lichter beter. Bij een slant maakt het niet zoveel uit.
efsk Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Over slants gesproken, alhier nog eentje. Staat in de lijst toekomstige aankopen.
talibeard Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Lijkt me een erg lompe greep Richard, wel een mooie slanted kop.
efsk Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Niet alleen lomp, maar van messing dus vermoedelijk ook vrij zwaar.
Marcel Posted January 28, 2016 Posted January 28, 2016 De kop lijkt, afgezien van de coating, erg op een Merkur slant. Waar de kop van gemaakt is laten ze in het midden, het handvat is in ieder geval van messing.
KugelFanger Posted January 28, 2016 Posted January 28, 2016 Doet mij ook aan als een merkur slant maar op dit moment is hij sold out. Anders had ik hem als gekocht
Hanskoning Posted January 28, 2016 Posted January 28, 2016 Ik vind het wel mooi die zwarte afwerking, wel gevoelig voor zeepaanslag, ziet er zwaar en stevig uit of anders gezegd robuust.
KugelFanger Posted February 1, 2016 Posted February 1, 2016 Ik zie staan op de website van fine staan dat de krabber 27,50 dollar gaat kosten. Ik vind het nog al duur als je bedenkt dat het een plastic krabber is. Ook even gekeken wat voor plastic het was, het is ABS plastic? Geen idee wat de eigenschappen zijn. Hieronder een link toegevoegd. https://en.wikipedia.org/wiki/Acrylonitrile_butadiene_styrene
Marcel Posted February 1, 2016 Posted February 1, 2016 Dat zou slagvast materiaal moeten zijn en ik zie dat Lego er ook van gemaakt is. Als peuters Duplo al niet stuk krijgen dan zit het met ons vast wel goed. Alleen jammer dat de afwerking er niet geweldig uitziet.
efsk Posted February 1, 2016 Posted February 1, 2016 Ik zie staan op de website van fine staan dat de krabber 27,50 dollar gaat kosten. Ik vind het nog al duur als je bedenkt dat het een plastic krabber is. Ook even gekeken wat voor plastic het was, het is ABS plastic? Geen idee wat de eigenschappen zijn. Hieronder een link toegevoegd. https://en.wikipedia.org/wiki/Acrylonitrile_butadiene_styrene Wordt gebruikt voor bumpers, lego, koffers. Prijzig? Misschien, maar niet omdat het van plastic is. Goedkoper dan een bakelieten Merkur, om maar wat te noemen. En gezien de levensduur van sommige kunststof krabbers is het feit dat het van plastic is eerder een pre dan een con. Niet snel last van plate-loss en rottende zamac met deze krabber.
KugelFanger Posted February 1, 2016 Posted February 1, 2016 Wordt gebruikt voor bumpers, lego, koffers. Prijzig? Misschien, maar niet omdat het van plastic is. Goedkoper dan een bakelieten Merkur, om maar wat te noemen. En gezien de levensduur van sommige kunststof krabbers is het feit dat het van plastic is eerder een pre dan een con. Niet snel last van plate-loss en rottende zamac met deze krabber. ja ik zag ook inderdaad lego staan dus dat zal inderdaad wel goed zijn. Als ik kijk hoelang lego mee gaat zal het inderdaad echt wel een product zijn wat lang mee gaat, daar twijfel ik niet aan. maar de prijs vind ik persoonlijk hoger dan ik hem had ingeschat. Goedkoper dan een bakelieten merkur, inderdaad maar voor 2 euro meer heb je er ook al een. Een parker 22r heb je al vanaf 24,95, en een vintage gillette voor nog minder. nu is dit natuurlijk niet helemaal een eerlijk vergelijk want want het is wel een slant en die zijn over het algemeen duurder (Merkur 37c en 39c) rottend zamac heb ik zelf nog niet echt mee te maken gehad, maar dat heb je met messing krabbers ook niet. en plate-loss is bij messing krabbers meer een esthetisch iets, nu vindt ik deze krabber ook niet moeders mooiste. en dan vooral op afwerking wat ik van de foto's kan zien (kan natuurlijk in werkelijkheid anders zijn) dat gezegd hebbende blijft ie nog steeds interessant, maar ik wacht eerst even wat er over gezegd gaat worden.
Jan Zoethout Posted February 1, 2016 Posted February 1, 2016 Informatie van Fine Accoutrements: Coming March 2016! List Price: $27.50
talibeard Posted February 1, 2016 Posted February 1, 2016 ABS is inderdaad, mits goed verwerkt en het ontwerp mechanisch deugt, ongetwijfeld stevig genoeg. Toch zit ik er niet direct op te wachten en goedkoper dan de Merkur 45 is maar de vraag want hangt van de verzendkosten af. Overigens vind ik die Merkur dan ook al veel te duur voor wat het is. Of het langer meegaat dan een Zamac krabber met al dan niet plate loss is ook de vraag; hangt denk ik helemaal af van de kwaliteit van de schroefdverbinding die gebruikt wordt. Als dat ook kunststof is heb ik er (na de Wilkinson Classic) niet veel vertrouwen in maar als ze het netjes oplossen met ingegoten metalen delen kan het een eeuwigheid(je) mee. Toch wel benieuwd naar de eerste ervaringen (maar dan wel van anderen...) maar deze maakt niet direct iets los.
Jan Zoethout Posted February 1, 2016 Posted February 1, 2016 knip << ... maar als ze het netjes oplossen met ingegoten metalen delen kan het een eeuwigheid(je) mee. Toch wel benieuwd naar de eerste ervaringen (maar dan wel van anderen...) maar deze maakt niet direct iets los. Op hun website: - Metal Screw and Threaded Insert Dus dat zit wel goed ...
efsk Posted February 1, 2016 Posted February 1, 2016 De krabber is gebaseerd op een kunststoffen Merkur-slant. Die heb ik ooit laten lopen wegens te duur. Een andere, ouwe, kunststof slant dir er erg veel van wegheeft heb ik wel, maar nog niet ingezet. Best een geestig ding om te zien, beetje hol lijkende kop. Volgende week eens uitproberen.
Recommended Posts