Jump to content

Samenstelling Monsavon Bol à Raser

Harkos

Recommended Posts

P_Z_Monsavon-_bol-a-raser.thumb.jpg.8e66b2982b3905e82e372b3dd4388eab.jpg

Monsavon Bol à Raser is een echt Franse aangelegenheid. Daar het bij de Carrefour overal in de schappen ligt, is het ook in België hier en daar verkrijgbaar. Een uit veel componenten samen gesteld scheerzeep. Het rare aan het spul is, dat het geen crème en geen zeep is, althans zo voelt het. Er zit zoveel lucht in verwerkt, dat het soortelijk gewicht erg laag is en je dus een groot doosje met een beetje zeep hebt. 125 gr voor €1,13 is niet gek voor iets, dat schuimt, niet irriteert, fris ruikt en het mes laat glijden.

[hidden]Monsavon[/hidden]

Je moet zo'n bakje ook niet achter elkaar opmaken Marco, je kunt er wel vaker mee doen! :roll:

Niet top maar wel prima bruikbaar. No nonsense zeep voor een no nonsense prijs. Roept bij mij altijd een vakantiegevoel op dus zonder er iets voor te hoeven doen scoort-ie al een paar punten boven zijn kwaliteitsniveau.

Ik ben geen fan van Monsavon. Hoewel ik van lavendelgeur hou, vind ik de geur van de Monsavon niet echt lekker. En ook qua schuimen en bescherming komt ie niet verder dan middenmoot bij mij. En als je het vergelijkt met wat een Palmolive of Wilkinson stick kost in Duitsland, dan kies ik die liever als "budgetzeep".

UEKAZ natuurlijk!

geen top zeep, maar wel goede zeep. en ook een lekkere zeep al kan ik de geur zelf niet heel goed thuis brengen (ja ik ben echt super slecht in geuren thuis brengen)

@Johan ik ruik inderdaad wel wat van lavendel. maar ik zelf vind het een hele zoete geur, bijna snoepgoed zoet moest er wel even aan wennen. ik zou het wel weer kopen als ik in frankrijk ben

Er zit onmiskenbaar lavendel in. Wordt door sommigen wat onnatuurlijk genoemd maar dan is die in onze tuin ook nep. Er zit echter nog wel van alles meer doorheen en voor die prijs zullen het wel niet de meest chique ingrediënten zijn.

@Johan; nou heb ik nooit een Wilkinson stick gebruikt maar de Palmolive stick is zonder meer goede zeep, los van het lage prijskaartje. Beter dan Monsavon? Zeker, maar ook beter dan GFT, C&E, en zo nog wat. Toch grijp ik er zelden naar (en naar de Monsavon dus wel) want erg hard en geurtje, hmm, onbestendig op zijn best en als stick niet echt handig.