Jan Zoethout Posted January 19, 2016 Posted January 19, 2016 Naast de bekende rode uitvoering bestaan (of bestond) er ook een groene versie. Dit eenvoudig carbon stalen mesje zonder verdere poespas is mij ter beschikking gesteld door ons aller "Harrie met de mesjes" (talibeard). De eerste scheerbeurt met dit mesje met de inmiddels beruchte SSSeygus krabber. Mesje voelde "gewoon" aan (niet beter, maar ook niet slechter dan andere mesjes) - wel de fout gemaakt om het mesje een uurtje nat in de krabber te laten zitten. Gaf het volgende resultaat: Vage donkergrijze (roest-) plekken op 't mesje. Les voor de volgende keren: mesje gelijk na gebruik droog maken en in een droge krabber zetten. Enfin, scheerbeurt 2, 3, en 4 in respectievelijk Probak, Souplex, en Gillette Old Type (Pocket Edition). Het mesje deed wat rauw, onprettig aan. Scheerbeurt 5 gestart met een (Long Comb) NEW - na de eerste paar halen besloten om niet meer door te gaan met dit mesje. Rauw en heel onprettig - dat wil ik mezelf niet aandoen. Conclusie: Dit niet of nauwelijks verkrijgbare mesje is zeker niet mijn kopje thee. Ook als ze wel makkelijk verkrijgbaar en redelijk geprijsd zouden zijn laat ik dit mesje graag links liggen ...
KugelFanger Posted January 19, 2016 Posted January 19, 2016 Bedankt voor het spelen als proef konijn. Hoe vind je deze tenopzichte van de rode mesjes?? (ik dacht dat die ook niet al te best voor jou waren)
Jan Zoethout Posted January 19, 2016 Author Posted January 19, 2016 Van de rode Captains heb ik er 2 getest - het eerste mesje in een EJ89 (denk ik) vond ik ze niet zo geweldig, het 2de mesje in een NEW hield 'ie 't gewoon 8 scheerbeurten uit. Uiteindelijk toch OK. Het groene mesje voelde bij de 2de scheerbeurt al niet zo fijn aan. Geeft wel een beetje het verschil aan, dus ....
Robert79 Posted January 19, 2016 Posted January 19, 2016 Jan, heb je een foto van het doosje van de Captain groen ? Op de Hongaarse site zie ik alleen het doosje van de rode.
Jan Zoethout Posted January 19, 2016 Author Posted January 19, 2016 Nee, helaas geen doosje .. Ik heb van talibeard 1 exemplaar gekregen, en die zat in een wikkel met de tekst "Captain" in 't groen. Vraag eens aan talibeard - mogelijk dat hij wel een doosje heeft. Heb wel van Harrie begrepen dat de groene wellicht niet meer in de handel zijn.
talibeard Posted January 19, 2016 Posted January 19, 2016 Net als bij de rode ziet het doosje er hetzelfde uit als de wikkel. Eerlijk gezegd denk ik dat beide mesjes (en mogelijk nog een blauwe versie) niet meer in productie zijn ondanks dat er vanuit Hongarije iets anders gezegd wordt. Overigens zijn de doosjes van de rode en de groene identiek op de kleur na. De groene kwamen ook niet via Hongarije bij mij maar via Noorwegen. Jammer dat je er niet veel aan vindt Jan maar zoals ik al vaker gezegd heb, koolstofstaal scheert echt anders dan rvs. Het lijkt wat ruwer op de huid te zijn maar het gekke is dat mijn huid koolstofstaal weer beter kan hebben dan stainless en ik met de eerstgenoemde dan ook veel verder durf te gaan dan met de laatste. Zelfs als het ronduit vervelend aanvoelt dan nog gebeurt er niets met mijn huid en als ik eenzelfde gevoel zou accepteren bij een stainless mesje zou ik onder de rode vlekjes zitten. Voor mij zijn de groene Captains vriendelijk maar ik plaats ze wel duidelijk onder de rode maar ook onder de Durasharp en Carbon van Treet. Maar ook die zou ik maar niet in huis halen Jan!
marzman Posted January 19, 2016 Posted January 19, 2016 Niet meer in productie? Dat zou jammer zijn al klinkt dat eigenlijk wel logisch (karbonstalen de-mesjes klinkt echt als een niche in een niche ). Met die rode kan ik zonder pre-shave door een baard van twee weken heenscheren. Zelfs Feathers die zijn dan trekkerig, maar de Captains gaan erdoor alsof het spreekwoordelijke boter is. Met de groene heb ik totaal geen ervaring helaas.
talibeard Posted January 19, 2016 Posted January 19, 2016 Ik denk eigenlijk al langer dat ze al lang niet meer gemaakt worden; je maakt mij niet wijs dat er op heel internet niets anders te vinden is dan een Hongaarse blog en wat vermeldingen van mij op B&B en hier als er nog gewoon aan te komen was. Niemand verkoopt ze verder dan onze Hongaarse vrienden.....
Recommended Posts