Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hi shavers,

Ik bestel normaliter zoveel mogelijk bij onze vrienden van BdF, maar ik heb twee artikelen die ik niet uit mn hoofd krijg en heel graag aan de groeiende verzameling wil toevoegen. De ATT S1 en een Whipped dog syntheet. Is er een online shop die beide heeft? Heb internet al afgestruind, maar kan de shop niet vinden. Voor de ATT S1 kom ik bij BullGoose uit...

tips zijn welkom...

Posted

ATT S1 kan je bij G&C kopen.

Posted

ATT is in de VS wat voordeliger maar als je pech hebt, moet je nog invoerkosten betalen als de douane je pakketje eruit vist. Bij Executive Shaving uit het VK kom je rond de €220 uit incl. verzending...

Posted

Ik kocht die van mij ook bij gifts and care

Maar die zouden blijkbaar ook verdeeld worden via Polen en daar zouden de verzendingskosten wel lager zij, ik heb er wel geen ervaring mee.

Posted
ATT is in de VS wat voordeliger maar als je pech hebt, moet je nog invoerkosten betalen als de douane je pakketje eruit vist. Bij Executive Shaving uit het VK kom je rond de €220 uit incl. verzending...

Bij alles boven de €22 ex verzendkosten betaal je helaas inklaringskosten en btw over het gehele bedrag. Als je een ATT hier in Europa bestelt betaal je ongeveer evenveel alleen je hoeft minder lang te wachten.

Posted

Als je wat geduld hebt en wat rond shopt op andere Europese fora, die zijn er voldoende, kom je redelijk vlot aan een betaalbaar exemplaar. Ik was voor €180 inclusief verzending klaar met een complete set S1 en S2 2015 in originele verpakkingen. Die is iets doorontwikkeld t.o.v. de 2014, hetgeen niet altijd betekent beter, maar dat weet ik niet, omdat ik daar geen ervaring mee heb. Hoef dat eigenlijk ook niet uit te zoeken, want voorlopig ben ik even tevreden.

Posted

Ik las op een overzees forum een bericht van de maker van ATT dat de doorontwikkeling met name was ingegeven door reacties van sommige eigenaren, die zich afvroegen of het mesje wel goed lag in de 2014 (en ouder) versie van de kop. De geometrie is iets gewijzigd om daarover minder misverstanden te laten ontstaan.

De nieuwe geometrie lijkt, zo denken sommigen, iets minder direct dan de oude, maar anderen zijn het daar weer niet mee eens: die ervaren geen verschil. Feit is dat gebruikers van zowel de oude als de nieuwe kop zonder uitzondering erg tevreden en lovend zijn over de ATT-slants.

Posted

Adviseren jullie bij aanschaf van een ATT S1 dan nog ergens op te letten/vragen of maakt het eigenlijk niet uit. Zo lees ik het eigenlijk...

Posted

Het is massief RVS, waar weinig mee kan gebeuren. De pinnetjes, die door het mesje gaan zijn erg klein maar werkt prima. Nagenoeg geen toleranties. Zou duidelijke foto's vragen en als die gaaf zijn, kan je hem rustig kopen denk ik.

Posted

Bij alles boven de €22 ex verzendkosten betaal je helaas inklaringskosten en btw over het gehele bedrag. Als je een ATT hier in Europa bestelt betaal je ongeveer evenveel alleen je hoeft minder lang te wachten.

Is dat zo? Betaal je altijd inklaringskosten en btw of alleen als je eruit gehaald wordt bij douane? Dan is de keuze voor executive shave snel gemaakt...

Posted

Is dat zo? Betaal je altijd inklaringskosten en btw of alleen als je eruit gehaald wordt bij douane? Dan is de keuze voor executive shave snel gemaakt...

Ja, kun je vinden op de site van de belastingdienst.

Overigens vist de douane elk pakketje eruit als het om een commerciële zending gaat. Pakketjes uit China worden vaak aangegeven als gift met een waarde van een paar centen en vaak genoeg worden deze er niet uitgevist.

Een bedrijf uit Amerika zet gewoon de werkelijke waarde erop en vinkt het aan als merchandise.

Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat deze er per ongeluk doorheen glippen.

Posted (edited)

Laatst met de inkoopactie van Massdrop is de iKon B1 slant met standaard vanuit Amerika ongemerkt door de douane gekomen.

En hoewel de dollar koers niet best is, heb ik hem daardoor toch veel goedkoper gekocht als dat ik hem in Spanje of Engeland besteld zou hebben dit inclusief verzendkosten.

Voorbeeld een B1 met standaard en verzendkosten zit je al snel tegen de € 210 bij G&C, terwijl ik nu slechts €116 betaald heb.

Dus ik zou een goed financieel vergelijk maken met verzendkosten vanuit Amerika en Europa en is Amerika dan nog steeds goedkoper dan zou ik de gok nemen dat hij onopgemerkt door de douane komt.

Ik vermelde vroeger, toen ik nog veel zeep uit Amerika inkocht, altijd bij de order of het bedrag weggelaten kon worden of dat het mogelijk was om aan te geven dat het om een gift ging. En sommigen gaven hier ook gehoor aan en zo menig zeepje door de douane niet opgemerkt.

Edited by Guest
Posted

Uit China gaat het idd altijd goed, daar heb ik al veel besteld (heb nog andere hobby). Heb idd weinig trek om over een ATT nog eens belasting inklaring en btw te betalen...dan maar naar de uk. Is ook sneller. Bedankt voor input.

Posted
Laatst met de inkoopactie van Massdrop is de iKon B1 slant met standaard vanuit Amerika ongemerkt door de douane gekomen.

En hoewel de dollar koers niet best is, heb ik hem daardoor toch veel goedkoper gekocht als dat ik hem in Spanje of Engeland besteld zou hebben dit inclusief verzendkosten.

Voorbeeld een B1 met standaard en verzendkosten zit je al snel tegen de € 210 bij G&C, terwijl ik nu slechts €116 betaald heb.

Dus ik zou een goed financieel vergelijk maken met verzendkosten vanuit Amerika en Europa en is Amerika dan nog steeds goedkoper dan zou ik de gok nemen dat hij onopgemerkt door de douane komt.

Ik vermelde vroeger, toen ik nog veel zeep uit Amerika inkocht, altijd bij de order of het bedrag weggelaten kon worden of dat het mogelijk was om aan te geven dat het om een gift ging. En sommigen gaven hier ook gehoor aan en zo menig zeepje door de douane niet opgemerkt.

Wat was er aangegeven op het formulier als ik vragen mag?

Dit dus, volgens mij is dit de enige manier om de douane "op het verkeerde been" te zetten.

Posted

Bullgoose geeft echter wel de werkelijke waarde aan plus verzendkosten en je wordt dus belast over het geheel van de bedragen, hup weg voordeel :-)