Jump to content

Tiger_Stainless Steel

Harkos

Recommended Posts

P_M_TigerSuperiorStainless.jpg.f2c9ab1e28000aad37d5bacd5e525749.jpg

Zoals ik al aangaf bij de eerste beurt met de Tiger Stainless Steel, was ik niet helemaal zeker van de kwaliteiten van dit mesje. Welnu het is niet tegengevallen. Het is geen exemplaar van een bijzonder hoog niveau, maar wel een vrij constante kwaliteit op redelijk goed niveau. Het is geen mesje, die per se in mijn assortiment moet, maar als er niets anders is, is het geen behelpen! In mijn vergelijking met andere mesjes kom ik dan op: Goed, goed mesje, maar er zijn betere, wel koopwaardig.

1- De Tiger Stainless Steel, beschikbaar gesteld door Gusto, is een Tsjechisch mesje door Gillette geproduceerd. Moet nog even nadenken over wat ik van dit mesje vind.

In de ATT S1 merkte ik in eerste instantie niets van het mesje, althans dat dacht ik. Voelde een krabber langs mijn vel gaan, maar geen mesje dat zijn werk doet. Echter toen ik met de vingertoppen na de 1e ronde de baard reductie controleerde, bleek er meer gebeurd te zijn dan ik had verwacht. Dus snel ronde 2 en 3 er achteraan en spiegeltje glad. Alleen kan niets specifieks over het mesje zeggen, want die deed echt onmerkbaar zijn werk. Is dat nu een goed mesje of is dit een gelukkige combi? De komende beurten zullen het leren.

2- De Tiger verrast me voor de 2e x met zijn uitstekende snit. Weer een glad resultaat in 3 rondes zonder poespas. Heb nog niet gemerkt, dat het mesje ook maar enigszins hoekgevoelig is.

De combi was gewoon ongecompliceerd. De Tech, een simpel, maar doeltreffend krabbertje vroeg iets meer aandacht, dan de S1 gisteren. Dat maakte niet dat het resultaat veel minder is. Omdat het zo vlot ging ook maar meteen de okseltjes even meegenomen.Daar was een OC misschien iets beter op zijn plaats, maar de Tech en Tiger deden het vlot en prima. Dat mesje heeft het in zich. Nu zien hoelang.

3- De Tiger deed gewoon weer zijn werk. Stil aan begin ik dit mesje wel leuk te vinden. Scherp genoeg soepel in gebruik en geen weerstand, ook niet op de wat meer aandacht vragende plekken.

In de R41 (2011) heeft elk mesje het niet makkelijk. Deze liet echter niet merken, dat hij duidelijk aanwezig is door de breed uitstekende snijrand in deze R41. Had de kop op een RVS Windrose steel geschroefd, dus was het een redelijk gewichtig geheel, maar at vind ik wel lekker. Dan pak ik de steel zover van de kop vandaan vast, dat de onbalans het geheel wat tegen de huid drukt en gaan. Zo en dat liet het mesje zonder tegenspartelen toe, dus best goed. Nu nog even minimaal 4 volgende beurten volhouden en gooit deze dan hoge ogen.

4- De Tiger vrat de haren weer als of het niets is. Gisteren in de R41 (2011) was ik zo glad geschoren, dat ik 's avonds net zo stoppelig was als normaal rond de middag. Goed dus.

Vanmorgen in de 38c een tamme combi. Wel zeer effectief en heb dan ook nog behoorlijke verwachting van dit probleemloos goed werkend mesje, want ik ben weer behoorlijk glad, ofschoon iets minder, dan gisteren met de R41. Als dit mesje voldoende beurten levert, gooit het hoge ogen.

5- Het mesje heeft met glans mijn 5 norm gehaald. Nu maar zien hoever we er nog mee komen.

In de Slim op 6 was het een genoegen om de baard weer te reduceren tot het maaiveld. Dat ging in 3 rondes moeiteloos. Daar er nog schuim zat was, nog de hals van een 4e ronde laten genieten en ook daar is het nu spiegeltje glad. De Slim en de Tiger zijn een goede combi, voelt eigenlijk net als de 1e beurt er mee.

6- De Tiger bijt nog steeds niet, tam en gewillig doet hij alweer zijn kunstje zonder verrassingen.

In de 39c natuurlijk ook geen wonder, want daarmee kan je met nagenoeg alle mesjes goed scheren. De slant heeft mijn hals ook weer goed glad uitgeschoren. Al met al een prima beurt weer vandaag.

7- De Tiger is nog niet moe. Ofschoon ik wel wat aandacht moest geven aan het resultaat.

Dat wijt ik aan de Tech. Vind dat leuke krabbertjes, maar wat basaal. Je moet er echt op letten, dat je de stand en druk goed in de hand houd. Dan heb je er echt wel een goed resultaat mee, maar er zijn zat krabbers in mijn verzameling, waarmee ik onbenulliger hetzelfde resultaat kan bereiken, dus de Tiger morgen nog maar een keer een kans geven, om boven het gemiddelde van 7,7 uit te komen.

8- Ook de 8e x is de Tiger dusdanig, dat ik er nog een beurt van verwacht.

In een onbekende krabber, de Merkur Progress, die ik dus even mag proberen, gewoon weer goed scheren zonder negatieve bijwerkingen. Denk wel dat het mesje op zijn eind loopt, maar dat kan ook aan het gevoel van de krabber liggen. Een mooi gewichtig apparaat, dat lekker massief op het vel ligt en dat vind ik lekker. Dat maakt dan ook meteen waarschijnlijk, dat het gevoel van het mesje wat werd verdoezeld. Enigszins gespeeld met de afstelling van de Progress en die is wel degelijk van invloed, maar blijf ook in de hogere standen het een betrouwbare krabber vinden. In een apart onderwerp moet ik het er maar eens over hebben, maar scheert weer behoorlijk anders, dan een Gillette adjustable.

9- De Tiger begint zich in hogere sferen te bevinden. Weer een beurt, die weinig moeite opleverde. Even twijfel of het vandaag spaarpot wordt, maar daar was nog geen doorslaggevend motief voor.

Om te checken of er veel verschil is met gisteren, nogmaals in dezelfde krabber, die ik nog wat moet leren kennen. Door met de stelknop te experimenteren, ben ik er achter, dat ik op de redelijk lieflijke stand prima met deze combi uit de voeten kom. In de Gillette's moet ik een wat gebruikt mesje altijd wat agressiever stellen, maar hier voelt dat, alsof het mesje dan niet goed vast ligt. Beter resultaat merk ik er niet van. Denk dan ook, dat de Progress meer te stellen is op een specifiek mesje, dan dat het karakter van eenzelfde mesje er mee te beïnvloeden is. Dat moet ik echter nog nader uitzoeken. Dus Hans hij is nog wel even van huis. Mocht je hem missen, dan geen amber alert, gewoon even een berichtje.

10- De Tiger gaf vandaag nog een redelijke beurt, maar wel de laatste. Het mesje had duidelijk meer aandacht nodig.

In de Fat Boy op 6 de 1e ronde, maar de reductie was zo , dat ik besloot er maar 1 klikje bij te doen, dus de volgende 2 rondes op 7. Dat ging nog redelijk en ben ik ook wel aardig geschoren, maar kan behoorlijk beter. Dat lag echt aan de Tiger. Maar goed 10 x, mag ik ook niet klagen.

Naar index Harkos

Edited by Guest

zijn dat die mesjes in de gele verpakking.

Ik heb ook van Tiger die van mij heten Tiger Safety razor blades.

die zijn ontzettend slecht. ik heb ook nog de variant quick tiger volgensmi (heb ik nu geen zin aan om op te zoeken) maar daar heb ik ook niet echt een hoge dag van

in ieder geval bedankt voor de beschrijving weer :D

Bedankt, maar was toch een fractie sneller. :mrgreen:

Wat is trouwens jouw mening over dit mesje, heb ze immers van jou gekregen.

En Jaap zijn ze NOS?

Ik vind het een prima mesje. :)

heb ze gewoon bij G&C gekocht.

Maar volgens: shoeboxshaveshop :o

Bedankt, maar was toch een fractie sneller. :mrgreen:

Wat is trouwens jouw mening over dit mesje, heb ze immers van jou gekregen.

En Jaap zijn ze NOS?

Ik vind het een prima mesje. :)

heb ze gewoon bij G&C gekocht.

Maar volgens: shoeboxshaveshop :o

Hier echter....

De stainless staat er niet bij maar het merk lijkt niet ter ziele.