Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Colibri no.7 7/8

- Zelfgemaakte kwast uit zwarte das en bocote

- TFS Italian fern

- Aluin

- Floid vigoroso

- Sanex asb

Ik had al een tijdje een scheerkwast in de maak, maar deze dit weekend eindelijk eens afgemaakt en getest. Zowel met kop- als komschuimen presteert ze redelijk goed. Alleen is ze mij te slap en houdt ze het schuim flink vast. Deze is dus voor de verkoop :D

Dan de Colibri. Deze presteert zoals gebruikelijk prima en zorgt ervoor dat ik in drie gangen weer babybilletjesglad glad ben. Een enkel prikje van de aluin, de Floid gaf iets meer prik. Afgemaakt met de Sanex asb.

Posted

EJ89 XL

Derby mesje 6x

Stirling Kong

Arko scheerzeep

Cien AS

Volle bak warm schuim in de scuttle en probleemloos geschoren in 2 gangen. Geen prik van de AS.

Posted

Gillette Tech Fat Handle (England)

Rapira platinum Lux (5)

Omega 10019

TFS Bergamotto Neroli

Nivea sensitive cooling ASB

Posted

Vie-Long_Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm,

Stropshop_Barbershop,

Gillette Fat Boy adjustable,

Tiger_Stainless Steel 10e x,

Pinaud-Clubman_Citrus Musk Eau de Cologne,

Hema_Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

De Stropshop_Barbershop en de Vie-Long_Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm , weer een zeepmonster van HansKoning, maakten een aardig schuim. Vind deze zeep niet overtuigend qua opschuimen en de geur is ook niet echt bijzonder, als je kijkt wat je er voor betaald en hoe deze presteert. Misschien moet ik deze wat beter leren kennen en daarvoor zit er nog ruim voldoende in het doosje, maar de prijs en verzendkosten uit de VS zijn niet gerechtvaardigd, met wat het product zo in eerste instantie laat zien. Dacht al citrus te ruiken en inderdaad zit er volgens de site Bergamote in, wat lekker citrus geeft. Riep bij mij meteen een associatie met de TFS_Bergamotto Neroli Forte op, ofschoon die nog fruitiger is. Zoals gezegd, eerst nog eens gebruiken.

Mesje en krabber:

De Tiger_Stainless Steel voor de 10e x gebruikt. De Tiger gaf vandaag nog een redelijke beurt, maar wel de laatste. Het mesje had duidelijk meer aandacht nodig. In de Fat Boy op 6 de 1e ronde, maar de reductie was zo , dat ik besloot er maar 1 klikje bij te doen, dus de volgende 2 rondes op 7. Dat ging nog redelijk en ben ik ook wel aardig geschoren, maar kan behoorlijk beter. Dat lag echt aan de Tiger. Maar goed 10 x, mag ik ook niet klagen. Resultaat DFS.

De Citrus Musk gaat mooi met de Strop Shop Barbershop, die er dus maar op. Afwerken met de neutrale Hema ASB en weer helemaal klaar voor deze mooie koude dag. Dat wordt een wandeling in de natuur vandaag.

Posted (edited)

Jojobaolie,

Stirling Kong,

Le Père Lucien, Savon de Barbier,

Above the Tie S2,

Personna Platinum Chrome (1),

Tunney aluin,

Kokosolie.

Edited by Guest
Posted

Mijn TFS Tobacco Verde is nog lang niet op, dus we kwasten vrolijk verder ;)

Schick Krona krabber

Rapira Platinum Lux mesje

Edwin Jagger Silvertip Fibre kwast

TFS Tobacco Verde zeep

Pitralon Original aftershave

Ik heb het al eerder gezegd, maar ik vind de Pitralon Original een uitstekende combinatie met de Tobacco Verde zeep.

Posted

Timor 1352

Rapira - Platinum Lux (5)

Omega 11137 Varken

De Vergulde Hand

De Vergulde Hand ASB

:D

Posted

Semogue 1305

LPL rose de pushkar

Gillette Super-Speed flare tip

Rapira platinum lux

Vitos aftershave

De Vergulde Hand asb

Posted

EJ DE89 Knurled

Polsilver Super Iridium

Jan Zoethout custom Silvertip

DVH

DVH ASB

Twee fijne gangen, nog een 3e gang geoefend met de shavette zonder mesje :P

DFS!

Posted

- Pre, amandelolie

- Mühle R41 head, Apollo handle

- Sputnik (1)

- Omega 11137

- Proraso wit scheerzeep

- Alpa Windsor AS

- Alpa Windsor Fresh ASB

De combi R41 met de Apollo handle geladen met het Sputnik mesje leverde een uitermate glad resultaat op, top!

De Tsjechische Alpa maakt het heerlijk geurend en verzorgend af :)

Posted

- Areuka 15/16

- L'Occitane Plisson

- TFS bergamotto neroli forte

- Aluin

- Floid vigoroso

- The Shave Doctor aftershave gel

In drie gangen weer babybilletjesglad dankzij de Areuka. Een paar prikjes van de aluin alsook van de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel.

Posted

Merkur 45

Shark SS

Jan Zoethout Custom syntheet

Pré de Provence

l'Occitane Cade asbc54a199909f6a06c80e535fc8f2245c0.jpg

Posted

Jaaaaaaaaaaaaaaa fijn scheren .Jippieeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Verder opgefluft in petticoat en weer die mooie kousen die niet afzakken en hakken en leuk en ................................................. verder geen klanten op de agenda alleen Tom :lol::lol:

Scheren en schoonmaken en bidden dat de oudjes hier naar toe komen schaatsen. Maar ik ben wel opgefluft en positief ingesteld hahahhahha

Posted

En Tom had haast dus ik op mijn badslippers [ ik was nog aan het schoonmaken ] Tom geschoren in jA WEL !!! 15 minuten hahhaha kakstrak door het hel proces alleen een tandje harder en minder kletsen en lachen hihiihihi

Posted

Sedef shavette

GEM G-bar

Chinese Das

Figaro rood

Pitralon

Proraso balsem.

1e en 2e rondje met de shavette en de puntjes op de i met de G-bar.

Lekker !

Posted

Plisson_Fibre,

Wickham Soap_Spice Trade,

Pal_Injector,

Personna Pfte Injector 1e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

De Wickham Soap_Spice Trade en de Plisson_Fibre leverden een prima schuim voor een nieuwe ervaring, maar eerst die zeep. Die is goed! Klein beetje aan de Plisson, veel water na druppelen en een heerlijk vochtig en toch dicht schuim. Die geur, lijkt wel of mijn hele kruidenrek er in zit en dat blijkt ook zo te zijn bij nader inzien. Daarover echter in de samenstelling elders meer. In elk geval reden om eens verder te kijken naar deze zepen en een Sheridans gekocht bij Connaught, omdat die voor weinig in de aanbieding was en me ook lekker lijkt. Mocht je dit ook zien zitten, ze zijn nu dus in de uitverkoop.

Mesje en krabber:

De Gem_Personna Pfte Injector voor de 1e x gebruikt. Daar begon de nieuwe ervaring, een injector mesje van Personna. In de Pal, gekocht van Merwtje, was het wel heel erg licht gereedschap. Even naar de hoek zoeken. Is toch weer geheel anders, dan een zware krabber, waar ik graag mee scheer en nog lichter, dan de SE's, die ik ken. Beetje het gevoel of ik met niets in het luchtledige stond te krabben. Echter wel resultaat. Ooit ongeveer 30 jaar geleden iets dergelijks weg gegooid, omdat ik het toen gepruts vond. Stom, stom, stom. Meteen mesjes bijbesteld! Erg leuk en ook nog eens vlot goed glaad. geen idee hoe lang zo'n mesje meegaat, maar voorlopig is het weer een leuk experiment. Resultaat BBS.

Bij de geurige kruiden van de zeep past erg goed mijn Bay Rum AS en ASB, dus dat maar weer er opgesmeerd. Weer goed verzorgd voor deze koude dag, met de schaatsmarathon bijna voor de deur.

Posted

Timor 1352

Wilkinson - Economie (1)

E.J. Silvertip Fibre L Syntheet

D.R. Harris - Shaving Cream Lavender

Speick ASB

VLS :D

Posted

Semogue 1305

LpL rose de pushkar

Gillette Rocket

Super-Max super platinum

Pinaud Clubman asl

De Vergulde Hand asb

Deze mesjes hebben een slechte reputatie, maar ik heb me er goed mee geschoren. Het kan scherper, maar verder was het prima. Nu zijn er nogal wat verschillende varianten van Super-Max en ook die verschillende varianten zijn er in verschillende verpakkingen. Dus het kan zomaar zijn dat een ander compleet kut is. Ik heb eerder andere gebruikt en die waren voor mij ook prima. Ik weet alleen niet meer welke dat waren.

Als de nieuwe oranje met wit verpakkingen net zo scheren dan heb je een koopje voor 10 euro per 200.