eRayzor Posted January 17, 2016 Share Posted January 17, 2016 Bij 1 van de twee Fatboy's die ik heb gaan de 'deurtjes' niet helemaal gelijkmatig open en staat bij volledig geopend de ene iets verder open als de andere. Is hier iets aan af te stellen of met beleid iets te verbuigen? Doet voorlopig niets af aan de werking maar ben wel benieuwd. Ik heb Erwin al om hulp gevraagd maar die kon mij niet verder helpen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 17, 2016 Share Posted January 17, 2016 Hoe sluiten ze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 17, 2016 Share Posted January 17, 2016 Waarschijnlijk is er een pootje in het mechanisme wat verbogen. Als het goed sluit en het mesje mooi symmetrisch op zijn plek houdt, zou ik er niks aan doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted January 17, 2016 Author Share Posted January 17, 2016 Ze sluiten goed zover ik kan zien. In alle standen een gelijkmatige 'opening/afstand' zichtbaar. Ik wil er ook niet teveel aan rommelen maar misschien zijn er tips waar ik naar kan kijken .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 17, 2016 Share Posted January 17, 2016 Als ze goed sluiten en het niet in de weg zit, er niet aan prutsen. Wordt het niet beter van. Zijn maar fragiele haakjes, die aan de klepjes zitten en die zijn of versleten of verbogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted January 17, 2016 Author Share Posted January 17, 2016 Waar zou ik naar kunnen kijken om te zien of dat zo is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 17, 2016 Share Posted January 17, 2016 Het is meer dan aannemelijk dat dat zo is, anders zouden de deurtjes namelijk goed openen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 17, 2016 Share Posted January 17, 2016 Waar zou ik naar kunnen kijken om te zien of dat zo is? Scherpe foto maken, hier plaatsen, kunnen we meekijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted January 17, 2016 Author Share Posted January 17, 2016 Zal proberen het vast te leggen op foto... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 17, 2016 Share Posted January 17, 2016 Net mijn Fatboy even bekeken, maar als alles goed schoon is en vrij beweegt, kan je er weinig aan doen. Die deurtjes bewegen vrij losjes en vallen bij mij open tot de haakjes ze opvangen. Dan kan ik ze makkelijk heen en weer bewegen. Als ze recht sluiten zou ik er mee leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted January 17, 2016 Author Share Posted January 17, 2016 Denk ook dat het niks is..iets verschil bij het vallen op de haakjes...cosmetisch meer niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted January 17, 2016 Author Share Posted January 17, 2016 Mag ik van die van jou een foto open vanaf de zijkant? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 17, 2016 Share Posted January 17, 2016 Morgen, lig net plat. Vergeet niet een kleine afwijking op de haakjes is een groot verschil op de bovenkant van de klepjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted January 17, 2016 Author Share Posted January 17, 2016 Trusten....! Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted January 18, 2016 Author Share Posted January 18, 2016 Na een afwasmiddel badje met warm water kan ik geen afwijking meer ontdekken. Misschien toch 'vuil' opbouw? Loos alarm dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Dacht ik al wel. Had inmiddels een foto samengesteld om je te laten zien hoe het bij mij zit. Links de krabber open en rechts ook, maar de rechter klep even met een papiertje terug gedrukt. Dat is dus mijn vrije slag. Ziet er bij jou ook wel allemaal netjes uit. Misschien een ultrasone reiniger aanschaffen voor het onderhoud van dit soort krabbers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted January 18, 2016 Author Share Posted January 18, 2016 Bedankt voor je foto's Harkos. Gebruik jij de Fatboy regelmatig of..? Als je hem wegdoet.... Ik heb gisteren met Bartex staan rommelen. Zal toeval zijn maar die 'zeep' laat een hoop rommel achter. Zo'n ultrasone reiniger is misschien wel een idee. Gebruik 1 Fatboy dagelijks, de ander ligt als reserve.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Heb 2 Fat Boys E2 (1959 2e kw) G2 (1961 2e kw) , 2 Slims K1 (1965 1e kw) L3 (1966 3e kw) en een Black Beauty V4 (1975 4e kw). Voorlopig gaan die niet weg, of ik moet grote geldnood hebben binnen mijn scheerbudget. Dat verwacht ik echter niet al te snel. Dan heb ik 3 kleinzoons en lijkt het me wel wat, als ik die krabbers ooit 2 generaties verder kan overdragen, als er enige gevolgen van hormonale ontwikkeling zichtbaar wordt. Mijn zoon heeft zelf ook al één en de rest zijn dames, dus kan ik die generatie gerust overslaan. Maar mocht ik dus ooit aan lager wal raken en daardoor toch afscheid moeten nemen, komen ze het eerst hier op de markt. Overigens Bartex en Fat Boy is schande natuurlijk, reden om meteen je Fat Boy in beslag te nemen. Naar mijn bescheiden mening is Bartex absoluut overbodig binnen het scheergebeuren, en ontwrichtend voor een dergelijk prachtig precisie instrument als een gave Fat Boy. Vieze bagger. Snel in de Ultrasoon! Zo dat ben ik ook weer kwijt, sorry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted January 18, 2016 Author Share Posted January 18, 2016 Zo ver was ik al. De Bartex heeft het veld al geruimd. Kwam het tegen en heb het om te proberen mee genomen. Toch zijn er wisselende ervaringen. Stukje nostalgie vermoedelijk.... De Fatboy lekker doorgeven. Goed plan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Als ik al een behoefte heb om voor te behandelen vanwege te droge huid, neem ik wat amandelolie en smeer dat eerst op, vervolgens het schuim er over en merk je niets van krabber vervuiling en heb je wel een lekker gezond velletje zonder baard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted January 18, 2016 Author Share Posted January 18, 2016 Is de vergulde hand zeep wel iets wat je gebruikt of hoef ik die ook niet aan te schaffen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Das is een prima zeepje. Gebruik het regelmatig. Je moet er van houden en er schuim mee kunnen maken, maar dan is het prima spul voor de prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted January 18, 2016 Author Share Posted January 18, 2016 Begin altijd met een nachtje inweken in WD40. Goed voor schroefdraad etc. Lost tevens inwendige vervuiling op. Volgende dag goed soppen met afwasmiddel en heb je een schone krabber. Na poetsen met een microvezel doekje. Ik heb je even gequoteerd uit een ander topic. Geeft de wd40 geen problemen met lak of de gelakte letters in de stelknop op de Fatboy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Die letters is het enige lak. Als die er nog goed inzitten, lost dat maar zo niet op. Ik leg ze ook niet in een bak met WD40. Gewoon goed inspuiten en laten inwerken. Kan je de cijfers wel even wat droog poetsen met keukenpapier. Die cijfers kan je trouwens goed restaureren met zwarte hoogglans modelbouw verf. Steel met schildertape afplakken, zodat alleen de cijfers nog zichtbaar zijn. Dit moet wel even nauwkeurig. Met en kwastje de cijfers goed vullen. Vervolgens met een pluisvrij lapje de ring schoon wrijven, zonder te veel verf uit de cijfers te poetsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
KugelFanger Posted January 19, 2016 Share Posted January 19, 2016 Is dat pre shave zo wie zo niet geheel overbodig.Gewoon het te scheren onderdeel goed nat maken en langer inschuimen. Bartex en vergulde hand zijn overbodig of niet lekker. Preshave helpt mij wel, ligt er wel aan welke zeep/creme ik heb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts