Johan Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Ik heb me nu een weekje alleen met de Feather Popular krabber geschoren. Het is jammer dat die van plastic is (en waarschijnlijk niet voor de eeuwigheid gemaakt is), maar wat is dat een geweldige krabber! Ik heb nu ervaring met een aantal verschillende krabbers, maar tot nu toe slaat de Popular alles wat scheercomfort betreft. Jammer dat ie van plastic is, en dat de RVS Feather's een vermogen kosten ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Hij is wel 'made in Japan' dus het zou me niet verbazen als-ie het nog jarenlang volhield. Kun je hem ergens mee vergelijken? De reden dat ik er nog nooit een gekocht heb is voornamelijk omdat ik bang ben dat ze net zo mild zijn als een Tech of de RVS-modellen van Feather en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Ik heb er geen, maar ze zijn heel mild inderdaad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted August 10, 2013 Author Share Posted August 10, 2013 Kun je hem ergens mee vergelijken? De reden dat ik er nog nooit een gekocht heb is voornamelijk omdat ik bang ben dat ze net zo mild zijn als een Tech of de RVS-modellen van Feather en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Ze zijn net zo mild als een Tech inderdaad ... de RVS-modellen van Feather ken ik niet (€€€). Maar omdat het een TTO is, vind ik hem eigenlijk leuker dan de Tech. En om de een of andere reden (langere steel?) scheert hij prettiger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Ik heb verleden week 2 Feather popular TTO voor collega's besteld en zij zijn er uiterst tevreden over. Ze schoren zich in ieder geval glad, een van de collega's zei wel oeff! m,n bekkie brand wel een beetje. Ik zei haha! da's effe wennen om zo dicht op je huid te scheren. Als tip gaf ik hem mee rustige bewegingen te maken en niet te veel druk op het mes uit te oefenen. Laat het mes het werk doen. Na een week of twee tot drie is je huid er redelijk aan gewend en zal het veel minder snel irriteren. En in het begin even alleen met de haargroei richting mee scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted October 11, 2013 Author Share Posted October 11, 2013 Het gevaar van de Popular is dat het zo'n lichte krabber is die zo makkelijk scheert. Daardoor zou je inderdaad in de verleiding kunnen komen om teveel te drukken. Toch vind ik hem zelf erg fijn, al vind ik het ook wel weer prettig wanneer ik mijn (veel zwaardere) Gillette Rocket HD ter hand neem. Die kun je gewoon over je huid laten glijden, en die scheert helemaal vanzelf! (en toch is de HD niet eens zo zwaar, gevoelsmatig). Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Klopt de verleiding is groot om teveel druk bij een wat lichtere krabber uit te oefenen. Mijn Feather as-d1 weegt exact 90 gram, is dus redelijk zwaar. Mijn oude Muhle r106 had ook een gewicht van rond de 85/90 gram als ik het goed heb. Maar de gewichtsverdeling bij de Feather is echt perfect, je druk al automatisch niet harder op het mes dan nodig. Lijkt wel of het mes dat door de perfecte gewichtsverdeling zelf automatisch regelt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Een Feather Popular zie ik echt als moderne DE. De prijs is goed, het mesje is snel en veilig te vervangen, de krabber is ligt, maakt gebruik van plastic, hij is precies en het is moeilijk je er mee te snijden. Het is eigenlijk bijna een modern cardridge scheersysteem. Ik denk dat als Gillette Superspeeds bleef maken ze nu ook dit soort materialen zouden gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted October 12, 2013 Author Share Posted October 12, 2013 Hij scheert ook net zo makkelijk, zo niet makkelijker, als b.v. een Gillette Contour. Maar toch vind ik mijn klassieke Rocket leuker. En de Rocket HD is wat agressiever, wat ik wel prettig vind. Maar de Feather Popular is een super krabber, zeker voor de prijs! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorical Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 Waar haal je de goedkoopste Feather Popular vandaan? Een webshop of toch Ebay? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted October 18, 2013 Author Share Posted October 18, 2013 Connaught Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Ik heb deze krabber ook gehad en ik vond dit de meest waardeloze krabber. Waarom ? Ik had eerst een shark gebruikt en na Lange tijd nog niet glad en had ook een aantal nicks.Een tijdje later gaf ik hem een tweede kans en dit keer met een Derby extra.Ook weer overal een schuurpapier gevoel en twee nicks. Ik had hem maar uit frustratie doorgebroken en in de prullenbak gegooid wat een k!€&@ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Ik heb hem liggen maar nog nooit gebruikt. Voelt een beetje breekbaar aan. Opent niet zo soepel als bijvoorbeeld een Pearl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted April 11, 2014 Author Share Posted April 11, 2014 Ik heb hem liggen maar nog nooit gebruikt. Voelt een beetje breekbaar aan. Opent niet zo soepel als bijvoorbeeld een Pearl. Hij wordt bij mij intensief gebruikt, tot nu toe zonder problemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Ik vond het echt een waardeloos ding, want zodra je er een Shark of Derby in doet, dan waren mij wangen na een half uur nog schuurpapier. De krabber is gewoon veel te licht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted May 16, 2014 Author Share Posted May 16, 2014 Hij is ook gemaakt voor Feather mesjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smooth Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Ga de Feather Popular met Feather mesjes een paar weken constant gebruiken en ben benieuwd wat dit voor resultaat oplevert. Heb overigens deze krabber via Ebay aangeschaft voor 18 dollar inclusief verzending (ruim € 13). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted May 16, 2014 Author Share Posted May 16, 2014 Tja, het is en blijft een heel lichte, en heel milde, krabber. Dat moet je liggen. Zo niet, er zijn genoeg zwaardere en meer agressieve krabbers te koop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leander Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 Ik heb deze krabber ook gehad en ik vond dit de meest waardeloze krabber.Waarom ? Ik had eerst een shark gebruikt en na Lange tijd nog niet glad en had ook een aantal nicks.Een tijdje later gaf ik hem een tweede kans en dit keer met een Derby extra.Ook weer overal een schuurpapier gevoel en twee nicks. Ik had hem maar uit frustratie doorgebroken en in de prullenbak gegooid wat een k!€&@ in de feather popular moet idd wel een scherp mesje in ja. ik heb de derrby extra er ook in gehad en had m er snel uitgehaald. ik gebruik nu het astra mesje sinds een week en dat bevalt erg goed. ik ga me nog een week met de astra scheren en dan geef ik het feather mesje een 2e kans. dan is me scheertechniek ook wat beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 Ik heb deze krabber ook gehad en ik vond dit de meest waardeloze krabber.Waarom ? Ik had eerst een shark gebruikt en na Lange tijd nog niet glad en had ook een aantal nicks.Een tijdje later gaf ik hem een tweede kans en dit keer met een Derby extra.Ook weer overal een schuurpapier gevoel en twee nicks. Ik had hem maar uit frustratie doorgebroken en in de prullenbak gegooid wat een k!€&@ in de feather popular moet idd wel een scherp mesje in ja. ik heb de derrby extra er ook in gehad en had m er snel uitgehaald. ik gebruik nu het astra mesje sinds een week en dat bevalt erg goed. ik ga me nog een week met de astra scheren en dan geef ik het feather mesje een 2e kans. dan is me scheertechniek ook wat beter heb er ook en en werkt prima maar vooral met een scherp mesje. denk dat de Astra ok is, gebruik ik normaal ook bij milde krabbers maar de Feather Popular is gemaakt voor een Feather mesje..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leander Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 Ik heb deze krabber ook gehad en ik vond dit de meest waardeloze krabber.Waarom ? Ik had eerst een shark gebruikt en na Lange tijd nog niet glad en had ook een aantal nicks.Een tijdje later gaf ik hem een tweede kans en dit keer met een Derby extra.Ook weer overal een schuurpapier gevoel en twee nicks. Ik had hem maar uit frustratie doorgebroken en in de prullenbak gegooid wat een k!€&@ in de feather popular moet idd wel een scherp mesje in ja. ik heb de derrby extra er ook in gehad en had m er snel uitgehaald. ik gebruik nu het astra mesje sinds een week en dat bevalt erg goed. ik ga me nog een week met de astra scheren en dan geef ik het feather mesje een 2e kans. dan is me scheertechniek ook wat beter heb er ook en en werkt prima maar vooral met een scherp mesje. denk dat de Astra ok is, gebruik ik normaal ook bij milde krabbers maar de Feather Popular is gemaakt voor een Feather mesje..! ik heb me vandaag gladder dan ooit geschoren met een astra mesje Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 ha, dat klinkt goed!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leander Posted July 6, 2014 Share Posted July 6, 2014 ha, dat klinkt goed!!!! oefening baart kunst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts