Guest Gusto Posted January 15, 2016 Posted January 15, 2016 Hartelijk bedankt allemaal voor dit hartverwarmend welkom. Betreft de Merkur mesjes, ze zaten in een proefpakket met 6 verschillende mesjes. Ik heb de minst scherpe in de krabber gedaan om zo op een zo veilig mogelijke manier de techniek onder controle te krijgen. Het is toch weer een andere manier van scheren. Als de basis goed is kan ik ook makkelijker de andere mesjes beoordelen. Ik heb o.a. ook nog Bolzano, Shark, Personna, Muhle in het pakket zitten. Misschien volgende week eens gaan testen. Met de techniek gaat het best wel goed, ik kan me er behoorlijk mee glad scheren zonder nare problemen. Voorheen had ik nooit zin om me te scheren, maar nu gaat het echt lekker. Het is echt een hele andere beleving. Goed bezig Peter! (je komt er wel)
peto Posted January 16, 2016 Author Posted January 16, 2016 Gewoon met scherp materiaal oefenen Peto. Doe de Personna's, en maak gewoon dat pakje op. Bestel er dan meer Zal het vandaag eens gaan proberen met deze mesjes. Ik laat wel weten hoe de ervaring is.
talibeard Posted January 16, 2016 Posted January 16, 2016 Ze bestaan dus toch, liefhebbers van Merkurmesjes ...Welkom. Ach, zolang je niet beter weet. Ik heb ze ook lang gebruikt en omdat ik nog wat pakjes heb liggen pak ik er nog zo af en toe eentje. Er is best mee te scheren maar ze vragen wel erg veel geld voor een op zijn best middelmatig mesje. Toch heb ik ze 10x liever dan een Derby of Astra, de Russische dan want de oorspronkelijke Tsjechoslowaakse waren prima, en zijn ze ook beter dan de meeste Chineesjes die ik de laatste tijd in mijn krabber stop.
Stoppel Posted January 16, 2016 Posted January 16, 2016 Ze bestaan dus toch, liefhebbers van Merkurmesjes ...Welkom. Ach, zolang je niet beter weet. Ik heb ze ook lang gebruikt en omdat ik nog wat pakjes heb liggen pak ik er nog zo af en toe eentje. Er is best mee te scheren maar ze vragen wel erg veel geld voor een op zijn best middelmatig mesje. Toch heb ik ze 10x liever dan een Derby of Astra, de Russische dan want de oorspronkelijke Tsjechoslowaakse waren prima, en zijn ze ook beter dan de meeste Chineesjes die ik de laatste tijd in mijn krabber stop. Nou ik vind Derby en zeker Astra ver boven de Merkur staan, maar dat is uiteraard zeer persoonlijk. Welkom Peto!
peto Posted January 17, 2016 Author Posted January 17, 2016 Vandaag geschoren met de Personna mesjes en beviel erg goed. In 3 gangen gedaan en een glad resultaat. Wel even de aluin nodig gehad in het snorgebied nabij de mondhoek. Hier kwam een puntje tevoorschijn. Met deze mesjes ging het iets makkelijker dan met de Merkur mesjes en ook een gladder resultaat. Ga ook deze voorlopig gebruiken. Bedankt voor de tip.
Recommended Posts