marcanon Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 Al het goed is komt vandaag mijn nieuwe scheerkwast (SOC dassenhaar) hier thuis. Moet ik hier nog zaken mee doen voordat ik hem voor het eerst gebruik of kan ik direct aan de slag. Mijn oude kwastje (kruitvat 3 euro) heb ik rechtstreeks vanuit de verpakking gebruikt. ik kan me voorstellen dat een rassenharen kwast wat meer verzorging vraagt gr Marco
marco Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 Gewoon gebruiken. Eventueel met shampoo wassen als 'ie nog naar das stinkt. Verder niks aan doen.
Loei Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 Gewoon gebruiken. Eventueel met shampoo wassen als 'ie nog naar das stinkt. Verder niks aan doen. Met shampoo wassen. Bedoel je dan met shampoo een schuimpje kloppen of doe je dit anders?
marco Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 Inderdaad een schuimpje kloppen. In een kom of op je hand. Desnoods even een uurtje of wat lekker in de shampoo laten staan alvorens het uit te spoelen.
Snuff Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 Let er wel op dat het handvat droog blijft als je hem in water laat staan! semogue's ruiken niet zo erg, althans dat was mijn ervaring.
marcanon Posted January 13, 2016 Author Posted January 13, 2016 zal dadelijk eens een lekker sopje gaan opkloppen, de geur viel inderdaad nog wel mee. bedankt voor de reacties
Harkos Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 Semogues ruiken naar scheerkwast. Ergo 1x een testschuim kloppen en daarvoor even de tijd nemen, goed uitspoelen en scheren met die hap. Niet weken of wat dan ook, anders heb je kans, dat je handvat te nat wordt en dat is erger, dan de natuurlijke geur van je kwast, die het toch lekker doet.
Guest Gusto Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 Mijn SOC, heeft toch wel even flink gestonken.
Johan Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 Mijn SOC, heeft toch wel even flink gestonken. Ik wil helemaal niet weten hoe jouw sok stinkt!
eRayzor Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 Een lekker scheerschuimpje maken en je kwast lekker even laten staan in het schuim heeft bij mij wel geholpen. Veel gebruiken helpt ook....
marcanon Posted January 13, 2016 Author Posted January 13, 2016 ik heb een sopje opgeklopt met de kwast van shampoo en hem daar een kwartiertje in laten staan en toen uitgespoeld en opgehangen om te drogen. Morgen eens kijken hoe ie presteert
mhharsta Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 De SOC heeft veel liefhebbers hier, Ik ben benieuwd wat je er van vind morgen. Veel plezier gewenst alvast!
Guest Gusto Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 ik heb een sopje opgeklopt met de kwast van shampoo en hem daar een kwartiertje in laten staan en toen uitgespoeld en opgehangen om te drogen.Morgen eens kijken hoe ie presteert Opgehangen, was je bang dat die das niet dood was?
efsk Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 Ingewikkeld gedoe allemaal. Dat hoeft toch met een syntheet ook niet.
talibeard Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 Eerste keer opschuimen met Tabac. Helpt meestal erg goed maar sommigen vinden dat geen verbetering....
Guest Gusto Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 Eerste keer opschuimen met Tabac. Helpt meestal erg goed maar sommigen vinden dat geen verbetering.... I.d.d. dan liever een dode das.
marcanon Posted January 13, 2016 Author Posted January 13, 2016 ik heb op dit moment alleen nog maar Proraso groen. Morgen eens kijken voor een TOBS scheercreme. Dus Tabac er erin smeren lukt me niet
marcanon Posted January 14, 2016 Author Posted January 14, 2016 vanmorgen voor het eerst de SOC gebruikt. In het bakje krijg ik een mooie rijke schuim, als ik het echter op mijn gezicht smeer is het maar een erg dun laagje. Het voelt op zich wel goed maar ik was wel gewend om een mooie volle laag op mijn gezicht te krijgen. heeft dit te maken met het inwerken van de kwast, en wordt het vanzelf beter of moet ik meer zeep gebruiken. Ik heb het nu hetzelfde gedaan als met de oude kwast. Een 10 tal seconden door het bakje draaien om de kwast te laden en daarna in een apart bakje het schuim opkloppen.
efsk Posted January 14, 2016 Posted January 14, 2016 10 seconden zegt niks. Draaien zegt ook niks. Gewoon lekker je kwast over je zeep halen tot er flink wat zeep in zit, en dan schuim gaan kloppen. En als je merkt dat je schuim te dun is of dat je te weinig hebt, gewoon bijladen. Teveel schuim is niet erg, dan heb je sneller een reden om een nieuwe zeep te proberen. Te weinig schuim is wel erg, want dat scheert niet. Je verhaal klinkt, Gusto zegt het al, als te weinig zeep in je kwast.
marco Posted January 14, 2016 Posted January 14, 2016 Je kwast laden tot 'ie vol zit met zeep. De haren moeten aan elkaar kleven en het mag best een dikke crème zijn die tussen de haren zit. Dan tijdens het opschuimen elke keer een klein beetje water toevoegen tot je het gewenste schuim hebt.
marcanon Posted January 14, 2016 Author Posted January 14, 2016 bedankt, ik zal morgen proberen om de kwast wat beter vol te laden. Hopelijk gaat het dan beter. ik ben in ieder geval blij met de snelle antwoorden marco
Guest Gusto Posted January 14, 2016 Posted January 14, 2016 Gewoon even een aantal proef-schuimen maken.
marcanon Posted January 14, 2016 Author Posted January 14, 2016 Gewoon even een aantal proef-schuimen maken. dat is misschien ook niet zo'n verkeerd idee. Zal het vanmiddag eens gaan proberen
Harkos Posted January 14, 2016 Posted January 14, 2016 Die kwast is goed, een van mijn favorieten! Proraso is doodzeker. Dus iets gaat niet goed bij het schuim kloppen. Zoals Marco ook al aangeeft kwast goed laden en dan in een ander bakje lekker schuim kloppen, dan moet het met deze combi goed gaan.
Recommended Posts