Jump to content

Slijppakket Naniwa Specialty Stone

mhharsta

Recommended Posts

Bij Knivesandtools is het Slijppakket Naniwa Specialty Stone, 1000, 5000 en 10000 momenteel te koop voor E 138,45, en ik heb de vinger eigenlijk al op de koopknop. Toch heb ik nog 2 vragen: Is de overgang van 10000 naar Charnley Forest te doen, of kan ik beter andere korrelgroottes kiezen voor "start naar finish" ?, en is een "dressing stone" en egaliseersteen noodzakelijk of wenselijk?

Edited by Guest

Ken de specialty stones van Naniwa niet maar de overgang van 1000 naar 5000 is aardig groot. Vond zelf dat een 2000 of 3000 grit steen er tussenin makkelijker werkte maar het is wel te doen natuurlijk.

Nooit een Forest gehad dus kan je daarmee niet helpen. Vroeger zaten bij de Naniwa stenen blokjes om te gebruiken als egaliseersteen/slurrysteen. Voor egaliseren vond ik een atoma plaat het makkelijkst.

Mijn ervaring met de voorganger van de specialtie stones, een SS10k, is dat deze snel schotelt en dat deze regelmatig gevlakt moet worden. Ik denk verder dat een overgang naar een CF vanaf een 10k prima te doen is.

Zelf gebruik ik 800, 2K, 5k, 8k, 10k voordat ik naar een finisher ga.

• I like it 1

Bedankt voor jullie reacties! Het is duidelijk dat de overgang van 1000 naar 5000 wat groot is, en dat van 10000 en dus ook 12000 naar de Charnley Forest geen probleem is.

Ik heb zojuist besteld de Naniwa SS 1000, 2000, 5000, 8000, 12000, slurriesteen 600, en verstelbare houder. Of ik een Atoma of DMT wil weet ik nog niet, ik probeer het eerst met de slurriesteen. Nu nog op zoek naar een goedkoop oefenmes.