Edsel Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Gillette Tech Fat Handle (England) Rapira Platinum Lux (3) Omega 10019 TFS Bergamotto Neroli Nivea sensitive cooling ASB
fireshrimp Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 EJ DE89L Elios(2) Semogue 2000 TFS Bergamotto Neroli Forte Aluin L'Oreal 2 in 1
Tjebbe Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Jojobaolie, Stirling Kong, Speick scheerzeep, Above the Tie S2 op Windrose RVS greep, Rapira Platinum Lux (1), Tunney aluin, Kokosolie. Heerlijk glad! En daarna schrok ik van het nieuws, David Bowie overleden...
Johan Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Zo langzamerhand mijn SOTM, sinds ik besloten heb mijn TFS Tobacco Verde zeep op te maken: Schick Krona krabber Rapira Platinum Lux mesje Edwin Jagger Silvertip Fibre kwast TFS Tobacco Verde zeep Pitralon Original aftershave De Tobacco Verde en de Pitralon Original liggen elkaar uitstekend!
Harkos Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Plisson_Fibre, Meissner Tremonia_Indian Flavour, Mühle R41 (2011), Tiger_Stainless Steel 3e x, Pinaud-Clubman_Osage Rub, la Riana_Rosmarino. Kwast en zeep: De Meissner Tremonia_Indian Flavour en de Plisson_Fibre vervulden de badkamer met kruidige en frisse geuren met een boventoon van pepermuntjes. Wat een heerlijk verfrissend schuim was dat weer. Moest het kwastje wel een keer na laden om ook een beetje substantieel schuim in de ruime kom te kloppen. Toen dat echter klaar was, had ik ook een overdaad aan warm geurend en toch verfrissend schuim, de ideale basis voor wat er ging komen. Mesje en krabber: De Tiger_Stainless Steel voor de 3e x gebruikt. De Tiger deed gewoon weer zijn werk. Stil aan begin ik dit mesje wel leuk te vinden. Scherp genoeg, soepel in gebruik en geen weerstand, ook niet op de wat meer aandacht vragende plekken. In de R41 (2011) heeft elk mesje het niet makkelijk. Deze liet echter niet merken, dat hij duidelijk aanwezig is door de breed uitstekende snijrand in deze R41. Had de kop op een RVS Windrose steel geschroefd, dus was het een redelijk gewichtig geheel, maar dat vind ik wel lekker. Dan pak ik de steel zover van de kop vandaan vast, dat de onbalans het geheel wat tegen de huid drukt en gaan. Zo en dat liet het mesje zonder tegenspartelen toe, dus best goed. Nu nog even minimaal 4 volgende beurten volhouden en gooit deze dan hoge ogen. Resultaat BBS. Gezien de frisheid van de zeep en de gladde diepe baardreductie er ook nog maar een goede scheut Osage Rub tegen aangegooid, de tranen sprongen me heel even in de ogen, maar dat was snel verholpen met een beetje Rozemarijn van La Riana. Ik ben weer helemaal fris en klaar voor deze dag. Wat kan het leven toch worden opgeleukt met een beetje schuim, een mesje en wat geurwater.
Frog Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Lord L6/Windrose Shark Super Stainless Semogue 620 Omega crema da barba Alcolado Glacial
Guest Gusto Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Timor 1352 Rapira - Platinum Lux (2) Vie-Long 13071 Paard Le Père Lucien - Lavande & Vèrtiver Davidoff Cool Water AS VLS
Rubinho Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Merkur 37C Astra groen Simpsons chubby 2 super badger Mitchell's Woolfat Speick asb
marco Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Stirling Kong Tester 12 TFS Merkur 37c Personna lab Floïd Black Nivea sensitive asb Nu weer twee dagen bezig met deze tester. (Was het nou Corte Sabadau of Soto la Mole?) En ik denk al twee dagen: "Idioot! Sukkel! Kroketneuker! Muizenbrein! Ridicuul stuk vleesch! Waarom heb je voor nummer 9 gekozen??!!!??" Wat is dit toch een lekkere zeep. Nu vind ik het zelfs beter dan tijdens de test. Maar ik dacht toen "ach, ik heb al zat tfs in huis". Nou ja, jammer dan. Maar deze komt nu in ieder geval hoog op de verlanglijst. Heerlijk zo in de ochtend, de geur van bloemen en verse kruiden (vooral tijm). Nog voor één dag over en dan is de tester op. Goed, een mens moet iets te wensen overhouden he. Eerst nog drie testers opmaken en weer eens verder met alle andere zepen. Vanmorgen ook het laatste beetje asb uit het flesje geschud. Gelukkig nog twee op voorraad, waarvan één de "cooling" variant is.
Jan Zoethout Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Deze keer doe ik weer eens mee. Met m'n enige (erg gebruikte) SE krabber: - EverReady 1912 krabber met bijgeleverd mesje (5) - Custom kwast - KugelFanger handvat met Whipped Dog varken - Arko Men Cool scheercreme & aftershavecreme Met zijn kop parallel aan mijn kop geschoren. Dit is een milde, luidruchtige en zeer effectieve krabber. Lekker glad en DFS resultaat ...
Hanskoning Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 De Irish Moos geeft zich gelukkig nog niet gewonnen, hoewel de geur nu toch echt bijna verdwenen is blijft daar gelukkig de nostalgie. De ATT S2 van efsk voorzien van de Gilette Permasharp 2x gleed prettig over de huid en zonder enkel probleem werd de huid van de stoppels ontdaan. Het laatste beetje Weleda Balm uit de fles gekregen.
Jan Zoethout Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Hoe bevalt dat varkenshaar van Whipped Dog? Zo tegen de 60 keer gebruikt - is nu zo ongeveer OK - prima kwast nu.
marco Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Hoe bevalt dat varkenshaar van Whipped Dog? Zo tegen de 60 keer gebruikt - is nu zo ongeveer OK - prima kwast nu. Dan moet die ook maar eens op de verlanglijst...
Loei Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Muhle R41 Polsilver Super Iridium Jan Zoethout custom syntheet Bartex DVH DVH ASB DFS
efsk Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Whipped Dog 24mm syntheet Tabac Original zeep Trumpf Voskhod (2) Tunney aluin Tabac is helemaal geen slechte zeep, maar in zo'n hele rij geweldige zepen van de afgelopen week merk je echt wel verschil tussen gewoon goed en geweldig. De geur vind ik niet zo heel erg, was er altijd wel liefhebber van, maar nu sta ik er eerder neutraal tegenover. Trumpf in twee gangen prima. Degelijke scheerbeurt met wat prikkende aluin.
Harkos Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Stirling KongTester 12 TFS Merkur 37c Personna lab Floïd Black Nivea sensitive asb Nu weer twee dagen bezig met deze tester. (Was het nou Corte Sabadau of Soto la Mole?) En ik denk al twee dagen: "Idioot! Sukkel! Kroketneuker! Muizenbrein! Ridicuul stuk vleesch! Waarom heb je voor nummer 9 gekozen??!!!??" Wat is dit toch een lekkere zeep. Nu vind ik het zelfs beter dan tijdens de test. Maar ik dacht toen "ach, ik heb al zat tfs in huis". Nou ja, jammer dan. Maar deze komt nu in ieder geval hoog op de verlanglijst. Heerlijk zo in de ochtend, de geur van bloemen en verse kruiden (vooral tijm). Nog voor één dag over en dan is de tester op. Goed, een mens moet iets te wensen overhouden he. Eerst nog drie testers opmaken en weer eens verder met alle andere zepen. Vanmorgen ook het laatste beetje asb uit het flesje geschud. Gelukkig nog twee op voorraad, waarvan één de "cooling" variant is. 12=Corte Sabauda, Volgens mij de lekkerste van de test.
mhharsta Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Louis SE met Fortunatus wedge Stirling Kong Arko scheerzeep L' Oreal Hydra Energy AS Hema ASB Sensitive ASB De Louis SE is veel lichter van gewicht dan de Wilkinson en de L' Aiglon. Met de wedge in de krabber is het geheel een beetje "topzwaar", maar toch makkelijk te hanteren. VLS.
marco Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Dank Harrie. Nou goed, net voor de tweede keer vandaag geschoren om weer in het avondritme voor doordeweeks te komen. De Corte Sabauda is opgegaan. De vrouw was het niet met me eens wat geur betreft, die vroeg wat voor vies geurtje er van die zeep kwam Gillette Tech (L1 - USA) Rapira platinum lux TFS Corte Sabauda Whipped Dog 22mm silvertip Proraso asl Hema shea boter asb Uitkijken dat ik niet uit bed lazer met zo'n glad bekkie. Toch wel lekker hoor, zo glad je nest in
Guest Gusto Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 (edited) Dank Harrie. Nou goed, net voor de tweede keer vandaag geschoren om weer in het avondritme voor doordeweeks te komen. De Corte Sabauda is opgegaan. De vrouw was het niet met me eens wat geur betreft, die vroeg wat voor vies geurtje er van die zeep kwam Gillette Tech (L1 - USA) Rapira platinum lux TFS Corte Sabauda Whipped Dog 22mm silvertip Proraso asl Hema shea boter asb Uitkijken dat ik niet uit bed lazer met zo'n glad bekkie. Toch wel lekker hoor, zo glad je nest in Of dat je vrouw je uit bed schopt door die "stink" zeep. Edited January 11, 2016 by Gusto
cutthroat Posted January 12, 2016 Posted January 12, 2016 Hm. Is Ramon ziek? Nee hoor, ik was gewoon wat later als gebruikelijk - Areuka 15/16 - L'Occitane Plisson - Stirling Soap sharp dressed man - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - The Shave Doctor aftershave gel De Areuka had weer bijzonder weinig moeite met de baard. In drie gangen weer babybilletjesglad. Hier en daar een prikje van de aluin alsook van de Pinaud. Afgemaakt met de aftershave gel.
Recommended Posts