Jump to content

Recommended Posts

Posted

Gillette Tech Fat Handle (England)

Rapira Platinum Lux (3)

Omega 10019

TFS Bergamotto Neroli

Nivea sensitive cooling ASB

Posted

Jojobaolie,

Stirling Kong,

Speick scheerzeep,

Above the Tie S2 op Windrose RVS greep,

Rapira Platinum Lux (1),

Tunney aluin,

Kokosolie.

Heerlijk glad!

En daarna schrok ik van het nieuws, David Bowie overleden...

Posted

Zo langzamerhand mijn SOTM, sinds ik besloten heb mijn TFS Tobacco Verde zeep op te maken:

Schick Krona krabber

Rapira Platinum Lux mesje

Edwin Jagger Silvertip Fibre kwast

TFS Tobacco Verde zeep

Pitralon Original aftershave

De Tobacco Verde en de Pitralon Original liggen elkaar uitstekend!

Posted

Plisson_Fibre,

Meissner Tremonia_Indian Flavour,

Mühle R41 (2011),

Tiger_Stainless Steel 3e x,

Pinaud-Clubman_Osage Rub,

la Riana_Rosmarino.

Kwast en zeep:

De Meissner Tremonia_Indian Flavour en de Plisson_Fibre vervulden de badkamer met kruidige en frisse geuren met een boventoon van pepermuntjes. Wat een heerlijk verfrissend schuim was dat weer. Moest het kwastje wel een keer na laden om ook een beetje substantieel schuim in de ruime kom te kloppen. Toen dat echter klaar was, had ik ook een overdaad aan warm geurend en toch verfrissend schuim, de ideale basis voor wat er ging komen.

Mesje en krabber:

De Tiger_Stainless Steel voor de 3e x gebruikt. De Tiger deed gewoon weer zijn werk. Stil aan begin ik dit mesje wel leuk te vinden. Scherp genoeg, soepel in gebruik en geen weerstand, ook niet op de wat meer aandacht vragende plekken. In de R41 (2011) heeft elk mesje het niet makkelijk. Deze liet echter niet merken, dat hij duidelijk aanwezig is door de breed uitstekende snijrand in deze R41. Had de kop op een RVS Windrose steel geschroefd, dus was het een redelijk gewichtig geheel, maar dat vind ik wel lekker. Dan pak ik de steel zover van de kop vandaan vast, dat de onbalans het geheel wat tegen de huid drukt en gaan. Zo en dat liet het mesje zonder tegenspartelen toe, dus best goed. Nu nog even minimaal 4 volgende beurten volhouden en gooit deze dan hoge ogen. Resultaat BBS.

Gezien de frisheid van de zeep en de gladde diepe baardreductie er ook nog maar een goede scheut Osage Rub tegen aangegooid, de tranen sprongen me heel even in de ogen, maar dat was snel verholpen met een beetje Rozemarijn van La Riana. Ik ben weer helemaal fris en klaar voor deze dag. Wat kan het leven toch worden opgeleukt met een beetje schuim, een mesje en wat geurwater.

Posted

Lord L6/Windrose

Shark Super Stainless

Semogue 620

Omega crema da barba

Alcolado Glaciala85eae2e393aff02e2ddfe6a911330a4.509815

Posted

Timor 1352

Rapira - Platinum Lux (2)

Vie-Long 13071 Paard

Le Père Lucien - Lavande & Vèrtiver

Davidoff Cool Water AS

VLS :D

Posted

Stirling Kong

Tester 12 TFS

Merkur 37c

Personna lab

Floïd Black

Nivea sensitive asb

Nu weer twee dagen bezig met deze tester. (Was het nou Corte Sabadau of Soto la Mole?)

En ik denk al twee dagen: "Idioot! Sukkel! Kroketneuker! Muizenbrein! Ridicuul stuk vleesch! Waarom heb je voor nummer 9 gekozen??!!!??"

Wat is dit toch een lekkere zeep. Nu vind ik het zelfs beter dan tijdens de test. Maar ik dacht toen "ach, ik heb al zat tfs in huis".

Nou ja, jammer dan. Maar deze komt nu in ieder geval hoog op de verlanglijst. Heerlijk zo in de ochtend, de geur van bloemen en verse kruiden (vooral tijm).

Nog voor één dag over en dan is de tester op. Goed, een mens moet iets te wensen overhouden he. Eerst nog drie testers opmaken en weer eens verder met alle andere zepen.

Vanmorgen ook het laatste beetje asb uit het flesje geschud. Gelukkig nog twee op voorraad, waarvan één de "cooling" variant is.

Posted

Deze keer doe ik weer eens mee.

Met m'n enige (erg gebruikte) SE krabber:

toSDlZn.jpg

- EverReady 1912 krabber met bijgeleverd mesje (5)

- Custom kwast - KugelFanger handvat met Whipped Dog varken

- Arko Men Cool scheercreme & aftershavecreme

Met zijn kop parallel aan mijn kop geschoren.

Dit is een milde, luidruchtige en zeer effectieve krabber.

Lekker glad en DFS resultaat ... :D

Posted

De Irish Moos geeft zich gelukkig nog niet gewonnen, hoewel de geur nu toch echt bijna verdwenen is blijft daar gelukkig de nostalgie.

De ATT S2 van efsk voorzien van de Gilette Permasharp 2x gleed prettig over de huid en zonder enkel probleem werd de huid van de stoppels ontdaan.

Het laatste beetje Weleda Balm uit de fles gekregen.

49c2b986f575d9cd4a06e2fa382784a8.jpg

Posted
Hoe bevalt dat varkenshaar van Whipped Dog?

Zo tegen de 60 keer gebruikt - is nu zo ongeveer OK - prima kwast nu.

Dan moet die ook maar eens op de verlanglijst...

Posted

IMG_20160111_184532104.jpg

Muhle R41

Polsilver Super Iridium

Jan Zoethout custom syntheet

Bartex

DVH

DVH ASB

DFS :mrgreen:

Posted

Whipped Dog 24mm syntheet

Tabac Original zeep

Trumpf

Voskhod (2)

Tunney aluin

Tabac is helemaal geen slechte zeep, maar in zo'n hele rij geweldige zepen van de afgelopen week merk je echt wel verschil tussen gewoon goed en geweldig. De geur vind ik niet zo heel erg, was er altijd wel liefhebber van, maar nu sta ik er eerder neutraal tegenover.

Trumpf in twee gangen prima. Degelijke scheerbeurt met wat prikkende aluin.

Posted
Stirling Kong

Tester 12 TFS

Merkur 37c

Personna lab

Floïd Black

Nivea sensitive asb

Nu weer twee dagen bezig met deze tester. (Was het nou Corte Sabadau of Soto la Mole?)

En ik denk al twee dagen: "Idioot! Sukkel! Kroketneuker! Muizenbrein! Ridicuul stuk vleesch! Waarom heb je voor nummer 9 gekozen??!!!??"

Wat is dit toch een lekkere zeep. Nu vind ik het zelfs beter dan tijdens de test. Maar ik dacht toen "ach, ik heb al zat tfs in huis".

Nou ja, jammer dan. Maar deze komt nu in ieder geval hoog op de verlanglijst. Heerlijk zo in de ochtend, de geur van bloemen en verse kruiden (vooral tijm).

Nog voor één dag over en dan is de tester op. Goed, een mens moet iets te wensen overhouden he. Eerst nog drie testers opmaken en weer eens verder met alle andere zepen.

Vanmorgen ook het laatste beetje asb uit het flesje geschud. Gelukkig nog twee op voorraad, waarvan één de "cooling" variant is.

12=Corte Sabauda, Volgens mij de lekkerste van de test.

Posted

Louis SE met Fortunatus wedge

Stirling Kong

Arko scheerzeep

L' Oreal Hydra Energy AS

Hema ASB Sensitive ASB

De Louis SE is veel lichter van gewicht dan de Wilkinson en de L' Aiglon. Met de wedge in de krabber is het geheel een beetje "topzwaar", maar toch makkelijk te hanteren. VLS.

b02a6764693a93f2e09b81e860f06c20.jpg

Posted

Dank Harrie.

Nou goed, net voor de tweede keer vandaag geschoren om weer in het avondritme voor doordeweeks te komen. De Corte Sabauda is opgegaan. De vrouw was het niet met me eens wat geur betreft, die vroeg wat voor vies geurtje er van die zeep kwam :(

Gillette Tech (L1 - USA)

Rapira platinum lux

TFS Corte Sabauda

Whipped Dog 22mm silvertip

Proraso asl

Hema shea boter asb

Uitkijken dat ik niet uit bed lazer met zo'n glad bekkie. Toch wel lekker hoor, zo glad je nest in :)

Posted (edited)
Dank Harrie.

Nou goed, net voor de tweede keer vandaag geschoren om weer in het avondritme voor doordeweeks te komen. De Corte Sabauda is opgegaan. De vrouw was het niet met me eens wat geur betreft, die vroeg wat voor vies geurtje er van die zeep kwam :(

Gillette Tech (L1 - USA)

Rapira platinum lux

TFS Corte Sabauda

Whipped Dog 22mm silvertip

Proraso asl

Hema shea boter asb

Uitkijken dat ik niet uit bed lazer met zo'n glad bekkie. Toch wel lekker hoor, zo glad je nest in :)

Of dat je vrouw je uit bed schopt door die "stink" zeep. :lol:

Edited by Gusto
Posted
Hm. Is Ramon ziek?

Nee hoor, ik was gewoon wat later als gebruikelijk :D

- Areuka 15/16

- L'Occitane Plisson

- Stirling Soap sharp dressed man

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- The Shave Doctor aftershave gel

De Areuka had weer bijzonder weinig moeite met de baard. In drie gangen weer babybilletjesglad. Hier en daar een prikje van de aluin alsook van de Pinaud. Afgemaakt met de aftershave gel.