Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wederom een nieuw lid binnen het forum.

IK ben Marco kom uit Oosterhout en ben 44 jaar.

het heeft wat moeite gekost om een account gemaakt te krijgen (probleem met het krijgen van een activatiemail) maar het is gelukt.

De laatste weken heb ik bijna alle topics op mijn gemak eens doorgenomen als gast om me te verdiepen in het DE scheren.

Ik scheer me ondertussen een jaar of 28 nat. Altijd gewoon met een spuitbus scheergel en een cartridge (mach 3 en fusion).

Voor de verandering een keer voor 3 euro een scheerkwast gekocht en groene Proraso en begonnen met proberen te krijgen van schuim. Dit ging niet zoals ik ingedachte had dus maar wat zoeken op internet en zo bij jullie gekomen.

Het opschuimen gaat nu behoorlijk en afgelopen week via MP een vintage Gilette krabbertje gekocht om eens te proberen. Bij de drogist Derby mesje gehaald (er was niet meer keus) en me voor zuchtig voor het eerst geschoren.

Ik ben er meteen achter gekomen dat de mesjes echt scherp zijn en dat de die dus niet even zijdelings over je wang kan verplaatsen. :D

Toch de scheerbeurt afgemaakt en ook in mijn hals wat kleine plekjes van razorburn.

Ik heb 4x met het derby mesje geschoren en het gaat steeds beter.

het nieuwe mesje is een Hema mesje en ik moet zeggen dat nu na 2x daarmee geschoren te hebben ik deze tot nu toe prettiger vind. Het gezicht gaat goed, 2 passes WTG en het voelt glad genoeg. Alleen de hals blijft lastig. Met name onder mijn kin en bij mijn ademsappel. Ook dat krijg ik wel onder controle.

Van de week ga ik eens bij het Scheerhuys langs om een nieuwe krabber en goede kwast te halen samen met wat andere mesjes.

Ik zit te denken aan een Mulle r89 en een Mühle Scheerkwast Silvertip Maat M.

ik zal mijn ervaringen nog wel met jullie delen en zal graag nog veel van jullie leren

marco

Posted

Welkom op het forum en misschien een schrale troost maar ook ik krijg na +/- 35 jaar nat scheren ook de adamsappel en een plaats onder mijn linkerkaak nooit geheel stoppelvrij.

Posted
Welkom op het forum en misschien een schrale troost maar ook ik krijg na +/- 35 jaar nat scheren ook de adamsappel en een plaats onder mijn linkerkaak nooit geheel stoppelvrij.

Tssssssss.....prutser. :lol:

Posted

Welkom en je kan nog veel meer mesjes proberen behalve de Derby en Hema dat is het leuke van dit type scheren, net zolang zoeken tot je ideale combinatie hebt gevonden.

Posted

Hoi Marco, welkom! Ik ben hier ook net aangemeld en had net als jij al een tijdje meegelezen als gast. Je keus voor een Mulle r89 is een zeer goede als ik alle recensies voor beginnende DE scheerders mag geloven (ook op andere fora). Ben benieuwd naar je ervaring.

Posted

Tssssssss.....prutser. :lol:

Welkom op dit forum.

Leuk je verhaal te lezen.

@Hans... na 35 jaar.. prutser...

Ja jongens nooit eens iemand die mij de juiste techniek aangeleerd heeft dus blijf ik een prutser :cry:

Posted

Welkom! Wat zijn passes en razorburn?? :roll::twisted:

En heren, laten we Hans wel even een beetje met rust ofzo? Is toch niet aardig? Foei, bied je excuses aan!

En nogmaals welkom! En als je je ooit afvraagt waarom je overal de schuld van krijgt, geen zorgen want dat is voor mij bedoeld ;)

Posted
Welkom! Wat zijn passes en razorburn?? :roll::twisted:

En heren, laten we Hans wel even een beetje met rust ofzo? Is toch niet aardig? Foei, bied je excuses aan!

En nogmaals welkom! En als je je ooit afvraagt waarom je overal de schuld van krijgt, geen zorgen want dat is voor mij bedoeld ;)

Helemaal gelijk Marco ik heb er zowaar overheen gelezen en ook efsk heeft zijn opvoedende taak nog niet op zich genomen, ik bedoel dus dat engels. Het is een gotspe zich ingelezen op dit forum en dan toch nog al die engelse termen bezigen en dan zo'n draak van een Loei die daar ook nog eens de spot met mee drijft :twisted:

Posted

Ik heb besloten dat ik mensen pas vanaf hun tweede mail terecht wijs. Dit om te voorkomen een ieder direct af te schrikken.