Bar_Bier! Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Op vakantie in Turkije, maar ook in Italië (en in Utrecht), heb ik me meerder malen laten scheren bij een kuafor, of barbier. Het is echt vakwerk wat die mannen doen. Ze wassen, zepen, masseren en scheren en ik kan er met bewondering naar kijken Hier iemand enige ervaring met je laten scheren bij een barbier? Een leuk filmpje van een Turkse barbier aan het werk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Omdat de dio drogisterij 20 jaar bestaat, komt er bij onze dio binnenkort een barbier van proraso langs om gratis te scheren, lijkt me een leuke actie, dus ik ga tegen die tijd een paar dagen het scheermes laten liggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bar_Bier! Posted August 9, 2013 Author Share Posted August 9, 2013 Omdat de dio drogisterij 20 jaar bestaat, komt er bij onze dio binnenkort een barbier van proraso langs om gratis te scheren, lijkt me een leuke actie, dus ik ga tegen die tijd een paar dagen het scheermes laten liggen De dio drogisterij? Waar en wanneer is dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 ze vieren het geloof ik het hele jaar, met elke keer een andere actie. ik weet niet of dit ook om een landelijke actie gaat. hij komt iig in Zoetermeer, moet nog even de datum navragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Omdat de dio drogisterij 20 jaar bestaat, komt er bij onze dio binnenkort een barbier van proraso langs om gratis te scheren, lijkt me een leuke actie, dus ik ga tegen die tijd een paar dagen het scheermes laten liggen De dio drogisterij? Waar en wanneer is dat? Dat zal dan Jan Heideman zijn, vermoed ik. Ten eerste barbier en het maakt Jan natuurlijk niet uit om ook met Proraso te scheren Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Net even op zijn website gekeken. Ziet er leuk uit, helemaal traditioneel, echt een ambachtsman zo te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Omdat de dio drogisterij 20 jaar bestaat, komt er bij onze dio binnenkort een barbier van proraso langs om gratis te scheren, lijkt me een leuke actie, dus ik ga tegen die tijd een paar dagen het scheermes laten liggen De dio drogisterij? Waar en wanneer is dat? Dat zal dan Jan Heideman zijn, vermoed ik. Ten eerste barbier en het maakt Jan natuurlijk niet uit om ook met Proraso te scheren Is dat die man met de shavette die in dat programma over de kostprijs van scheermesjes was? Scheert hij "in het echt" ook met een shavette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Is dat die man met de shavette die in dat programma over de kostprijs van scheermesjes was? Scheert hij "in het echt" ook met een shavette? Scheren niet alle barbieren tegenwoordig met een shavette vanwege hygiëne regels??? Een echt open mes mag volgens mij alleen nog maar als hij na elke klant in een autoclaaf gereinigd word en dat vinden carbonstalen messen meestal niet zo fijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Klopt om hygiënische reden scheren wij enkel nog met een shavette. Overigens is het deels ook gemakzucht. Nieuw mesje er in en klaar. Het echte werk wordt bewaard voor thuis. Overigens denk ik als je als vaste klant een barbier verzoekt om met een straight geschoren te worden dat ze nog wel eens willen mee werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Klopt om hygiënische reden scheren wij enkel nog met een shavette. Overigens is het deels ook gemakzucht. Nieuw mesje er in en klaar. Het echte werk wordt bewaard voor thuis. Overigens denk ik als je als vaste klant een barbier verzoekt om met een straight geschoren te worden dat ze nog wel eens willen mee werken. Waar werk/scheer je als ik vragen mag? Of wordt dat als reclame gezien. PS. Volgens mij kun je ook gewoon je eigen mes meenemen en vragen of ze het daar mee doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Klopt om hygiënische reden scheren wij enkel nog met een shavette. Overigens is het deels ook gemakzucht. Nieuw mesje er in en klaar. Het echte werk wordt bewaard voor thuis. Overigens denk ik als je als vaste klant een barbier verzoekt om met een straight geschoren te worden dat ze nog wel eens willen mee werken. Waar werk/scheer je als ik vragen mag? Of wordt dat als reclame gezien. PS. Volgens mij kun je ook gewoon je eigen mes meenemen en vragen of ze het daar mee doen. Op het moment regelmatig bij barbier in Amstelveen, maar ook regelmatig door het land heen.(luxe parfumerie, feestjes ect) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts