Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben zelf bezig om een scheerkist 'in elkaar te knutselen' en ben benieuwd wat jullie voor scheerkistjes hebben of wat jullie gebruiken om je spullen op te bergen.

Posted

Deze heb ik onlangs van mijn Pa (96) gekregen.

Hij vertelde dat hij deze al heel lang in bezit heeft en vroeger, begin jaren 50, toen hij nog op zee voer, had hij hem altijd mee.

Ik gebruik hem niet actief maar bewaar er wel wat scheelspullen in die ik momenteel niet gebruik.

Voor mij is deze kist één van de kostbaarste dingen van mijn scheercollectie, samen met de Gillete super slim twist krabber die ik ook van hem heb gekregen.

IMG_2891.JPG

Posted

Zo een heb ik van m'n opa. Staat in de slaapkamer op het dressoir te pronken en bewaar er m'n krabbers in. Ook voor mij een van de belangrijkste stukken.

Posted

Dat zijn de foto's die ik bedoel.

Mooie kist en goed verhaal!

Als je je spullen in een Albert Heijn tasje bewaard dan hoef ik daar geen foto van...

Posted

Op rommel en brocante markten worden er veel aangeboden en sommige hebben dan ook nog inhoud. Echter een kist met een persoonlijk verhaal zoals een erfstuk is onvervangbaar en dient gekoesterd te worden. Naast de nostalgische waarde zal een scheerkist denk ik voor een gemiddeld forum lid weinig toegevoegde waarde hebben gelet op de uitgebreidheid van de scheerverzameling :)

Posted

Ik zoek juist nog een mooie kist om mijn spullen in te bewaren :roll:

Mijn vriendin liet me laatst een gereedschapskoffer zien die serieus wel geschikt kon zijn :lol:

Zo'n scheerkist lijkt me wat aan de kleine kant voor al mijn spullen..

Mocht ik er zelf eentje van familie krijgen, dan zou die absoluut gebruikt worden voor mijn favoriete scheerspullen.

De mogelijkheid tot erven heb ik echter niet meer.

Ik zou zeggen geniet er van en koester ze, wellicht dat je ze zelf ooit door kunt geven!

Posted
Ik ben zelf bezig om een scheerkist 'in elkaar te knutselen' en ben benieuwd wat jullie voor scheerkistjes hebben of wat jullie gebruiken om je spullen op te bergen.

Om je enigszins een idee te geven welke richting je uitmoet ;-) Een verblijf alhier duwt je sowieso in de juiste richting :lol:

j44go2w

nb-razor_collection.jpg

simpsons30102006_028_thumb.jpg

• I like it 1
Posted

Ah ik dacht dat het wel mocht Rolf, ik heb trouwens alleen foto's van je kleine kasten geplaatst, wou de nieuweling niet te erg afschrikken ;-)

Posted

Misschien is het onderwerp niet juist. Je hebt altijd baas boven baas natuurlijk.

Laat je scheerkist zien met je favoriete scheerspullen..?

Posted

Het is wel zo dat alles wat bij mij niet favoriet is de deur uitgaat, andere scheerspullen kan ik dus niet laten zien. Hier lopen trouwens geen bazige types rond, hooguit prettig gestoord.

Posted

Laat je scheerkist zien met favoriete spullen, oooo jeeeeee voor sommige hier betekend dit dat ze van het hout benodigd voor die scheerkist ook een heg van 10 meter lang bij twee hoog kunnen neerzetten :lol::lol:

Rolf is er trouwens nog een kastje of 5 bijgekomen sinds deze foto's genomen zijn, ik begrijp namelijk dat deze al verouderd zijn :roll:

Trouwens is het niet beter eerst een waarschuwing te plaatsten zoals " let op gevaarlijke inhoud" voor nieuwe leden die nog niet geheel ingewijd zijn met de uitgebreidheid van de verzameling van sommige leden alhier, voordat we tot het plaatsen van foto's overgaan.

Het lijkt me dat dit tot een prettige stoornis kan leiden hoewel dit waarschijnlijk niet geldt voor de portomonnee ;)

Posted

Ik weet helaas nog steeds niet hoe ik foto's moet plaatsen maar ik heb mijn zeepjes en flesjes in een houten keukenrolhouderding , die staat nu gewoon op de kaptafel maar moet nog eens opgehangen worden maar er past een heleboel in de vakjes en mandjes .

https://www.facebook.com/178404522335336/photos/pb.178404522335336.-2207520000.1452436664./344890102353443/?type=3&theater

En mijn messen in een ouwe standaard van shampoos

https://www.facebook.com/178404522335336/photos/pb.178404522335336.-2207520000.1452436566./386293884879731/?type=3&theater

Sorry voor de niet Facebook mensen

Posted
Gewoon een prijzenkast voor de open messen.. een kastje voor de kwasten. Een kastje voor de DE en SE. Enkele laden voor de zeep en crème en niet geheel onbelangrijk

En een plank voor de aftershave 's en balms.

Ohhhh en nog een plank voor de stenen handdoeken en andere scheerbenodigdheden.

Past niet in een scheerdoos. :lol:

Rolf is dat niet een beetje te Spartaans om je met stenen handdoeken af te drogen :o

Posted

Iedere hobby kost geld...

Helaas zijn mijn interesses breed te noemen. Alles wat mooi is wordt hier verzameld. :mrgreen:

Posted

Ik heb geen scheerkist. :(

Posted (edited)

Om een idee te geven wat hier zoal wordt verzameld of mooi wordt gevonden:

BFC Ela Espresso machine (E61)

360.jpg

Floris van Bommel verzameling (inmiddels 16 paar)

360.jpg

Laatste aankoop:

360.jpg

Horloge verzameling (deel van de..)

360.jpg

VW Golf cabriolet (4de op rij)

360.jpg

Koi (vijver vol)

med.jpg

360.jpg

med.jpg

Edited by Guest