Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allen,

Na enige weken van meelezen als gast heb ik me ingeschreven, Ben zeer onder de indruk van de vriendelijkheid, behulpzaamheid en eerlijke adviezen. Ik hoop tzt een bijdrage te kunnen leveren.

Ik ben via motor-forum-nl op Shaving Society terechtgekomen, ik kwam een draadje tegen over scheren en vond dat wel bijzonder op een motor forum. Daar kennis gemaakt met DE scheren en dan vooral dat het blijkbaar weer in de lift zit. Ik herkende veel van de ergernissen mbt de huidige Gillettes etc en las dat velen het "ouderwetse" Straight Razor, Single Edge en Double Edge scheren weer enorm wisten te waarderen: een hoge bling factor icm jezelf lekker verwennen met allerlei zepen, zalfjes, lotions etc etc. Ergo heb ik enige weken geleden na het uitpluizen van internet en dan met name dit forum mijn eerste DE gekocht, een Merkur 38c. Heb er nadien geen enkele spijt van gehad en in tegenstelling tot de laatste 25 jaar, kijk ik enorm uit naar de scheerbeurt. Te beginnen met het opkloppen van de zeep en eindigend met een lekkere balsem. Zou bijna willen dat ik me 2x per dag kon scheren ipv om de 2 dagen.

Groeten, Julian

Posted

Welkom Julian!

Posted

Welkom Julian. Double edge noemen we dan weer niet "vervangingsscheermesje-met-aan-weerszijden-een-snijkant" dus dat mag wel hoor! :roll:

En af en toe gewoon Engels gebruiken verhoogt niet alleen de activiteiten op het forum maar ook de levendigheid dus .......

Enfin, veel plezier hier!! ;)

Posted

Welkom en veel scheer- en leesplezier. Die 38c is een mooie om mee te beginnen. Mijn krabber voor als het onbenullig zeker moet.