Tony Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Ik kreeg gisteren dit bericht van een bekende van me: Kan iemand me hiermee behulpzaam zijn Ik heb me op jou aanraden aangemeld bij het shaving society forum. Ik krijg alleen geen mail om mijn account te bevestigen, tussen de faq staat dat ik dan contact op moet nemen met de forumbeheerder. Ik kan alleen geen manier vinden om in contact te komen met de beheerder, heb jij hier toevallig contactgegevens van ?
Tony Posted January 9, 2016 Author Posted January 9, 2016 Spam bak nakijken.. wie weet zit de mail daar in. Of nog eens opnieuw aanmelden? Dank je Rolf, zal hem dit adviseren
joules Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Hoi Tony, ik herken wat je schetst. Mij is hetzelfde deze week overkomen en ontving geen activatiemail na registratie. Ook de spam folder bleef leeg. Ik heb via via een mail kunnen sturen naar Marcel en hij heeft de activatie geregeld. Ik kan derhalve vandaag inloggen Misschien kun je een pb sturen aan Marcel of misschien leest hij dit draadje? Lijkt er op dat meer mensen er last van hebben.
marco Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Wordt tijd dat Emiel hier weer eens komt kijken. Of Marcel beheerdersrechten geeft....
efsk Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 De mail van het forum verdwijnt inderdaad. Het is nu de derde dag dat ik geen mail krijg dat ik een PM ontvangen heb. In mijn voorkeuren, zo heb ik juist weer even gecontroleerd, staat dit wel aangevinkt en voorheen kreeg ik die ook.
marco Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Ik krijg al tijden geen email melding meer als ik een pb ontvangen heb.
Snowmiss Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Nu je het zegt, ik heb 'm gisteren ook gemist.....
efsk Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Dat tijdstippen-probleem heb ik niet. Maar inderdaad: als nu nieuwe leden niet aan kunnen melden omdat de mails niet worden verzonden, en bovendien mensen minder komen kijken omdat het onhandelbaar traag is bij vlagen, dan verwacht ik wel iets meer response dan tot nu gezien.
Marcel Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Het probleem van Joules was snel opgelost door zijn account te activeren en dus de activeringsmail te omzeilen. Een goede zaak Is het natuurlijk niet dat mails niet aankomen of wellicht helemaal niet verzonden worden. Misschien Is de mailqueue op de server vol of is er een ander probleem. Alleen Emiel kan dit soort zaken oplossen of aankaarten bij de hoster, ik en de andere moderators kunnen alleen bij de backend van het forum zelf, we hebben geen toegang tot de hosting op wat voor wijze dan dan ook.
efsk Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Of kunnen de andere moderatoren Emiel tot actie manen?
Snowmiss Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Hebben jullie wel contact met hem hierover aangezien hij zelf voor het laatst 28 december op het forum was?
Marcel Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Ik heb Emiel inmiddels gemaild, hopelijk komt hij snel in actie.
marco Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Bij mij staat ook alles op 1970. Dacht dat het een bug van tapatalk was, maar dat is dus niet zo begrijp ik.
Marcel Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Poep! Via Facebook ook al een verzoek tot activatie omdat er geen activatiemails binnenkomen. Daar word ik niet vrolijk van
Marcel Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Als Tony zou mij per PM wat details kan geven, dan kan ik wellicht die persoon ook nog toegang geven, ik zou het bijna vergeten, sorry. Mailadres en gebruikersnaam zijn voldoende.
Dr.Paranoid! Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 Ik ben er weer, overigens heeft elke admin even veel rechten als mij op het forum Alleen de backend niet, maar ik vermoed dat het daar niet ligt aangezien phpbb zelf als mailhost speelt bij het uitsturen van mail.
Dr.Paranoid! Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 Word naar gekeken, SMTP gebruik wil niet op het moment omdat de hosting SMTP server blijkbaar niets accepteert van PHPbb (staat nu een ticket voor open) en de php mail functie loopt te kloten, maar geen idee waarom omdat ik de php root logs niet kan zien. Word ook naar gekeken.
Marcel Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 Heeft de hoster lopen modderen met de serverconfiguratie?
Dr.Paranoid! Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 Heeft de hoster lopen modderen met de serverconfiguratie? Eventueel wel ja, de php mail functie lijkt niet te werken / te haperen, en smtp als alternatief gaat niet door de smtp config van hun zelf.
Tony Posted January 11, 2016 Author Posted January 11, 2016 Als Tony zou mij per PM wat details kan geven, dan kan ik wellicht die persoon ook nog toegang geven, ik zou het bijna vergeten, sorry. Mailadres en gebruikersnaam zijn voldoende. Is inmiddels gebeurd.
efsk Posted January 12, 2016 Posted January 12, 2016 Heee! Ik kreeg weer PM-mailtjes. Iets lijkt te werken.
Recommended Posts