abasters Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Wat zijn echte barbershop geuren? In scheer zeep en aftershave? Aftershave miss Floid Blue of Pinaud Clubman? Wie vult aan...
Loei Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Pinaud Clubman valt hier ook onder toch? DIe vond ik zelf heerlijk maar mijn vriendin was er niet van gecharmeerd
marco Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Klopt, maar die noemde hij al Vitos komt ook wel in de richting. En zo zijn er nog best behoorlijk wat. Zoek maar eens op google naar shaving soap barbershop. Er zijn veel zeepmakers die een barbershopgeur hebben.
Hanskoning Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Hoera kan ik nog een keer een zeep uit mijn top drie noemen en wel de Strop Shoppe Barbershoppe.
Johan Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Echt traditioneel, als in de dorpskapper van toen ik een jaar of zeven was (Kapper Zurhorst), en daar altijd naartoe moest om mijn haar in model te laten knippen? Tabac. Man, wat was ik blij toen er een moderne kapper kwam. Maar romantisch, als in de gedroomde klassieke kapper? Vitos of Floid. Dat is zoals een barbershop zou moeten ruiken.
hanwer Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 (edited) Als je met barbershopgeur een wat ouderwetse, al lang bestaande geur bedoelt, dan komt ook Hattric Classic aftershave in aanmerking, een frisse citrusachtige geur die verder moeilijk te omschrijven is en niet lang blijft hangen. O.a te koop in Duitse supermarkt/drogist (is van Schwartzkopf). Een goede prijs/kwaliteitverhouding. Edited January 10, 2016 by Guest
Loei Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 Ik moet zeggen dat ik in de originele Brut aftershave ik ook iets herken wat in Pinaud Clubman zit, wellicht is dit ook als barbershop geur te categoriseren?
talibeard Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 Ik zou ook Pashana aftershave hier willen noemen. Misschien eigenlijk nog wel te ouderwets als barbershopgeur (is er al sinds 1910) en roept ook eerder associaties op met de 19e dan met de 20e eeuw. En inderdaad zou de door hanwer genoemde Hattric Classic ook prima in dat rijtje passen. En vergeet ook de Klar/Dusy Kabinett zeep niet; rozengeur was lange tijd voor mannen de geur in persoonlijke verzorging!
Harkos Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 Lekker rozengeur. Heb je het nu wel over de barbershop of toch meer over een bord...
Guest Gusto Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 Op mijn bord ligt straks Buikspek met Bulgur-Salade.
Guest Gusto Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 Dat is niet Halal! Maar wel heel erg lekker.
abasters Posted January 11, 2016 Author Posted January 11, 2016 Wat een hoop antwoorden, bedankt allemaal heb weer voldoende om uit te pluizen
Recommended Posts