Jump to content

Recommended Posts

Posted

Welke provider hebben je ouders? Dezelfde?

Ik ben zeer benieuwd naar een traceroute, daarvoor zijn diverse gratis apps beschikbaar in de appstore.

Wat zegt de Red Hat pagina trouwens? Geeft die een hint over zijn herkomst/bedrijfsnaam etc?

Posted

Waarom zou Connaught jou willen blokken dan? Dat doen ze alleen als ze daar reden toe hebben. Maar dan op grond van veiligheidsredenen (spammen, hacken, ddos aanvallen enz.) Niet omdat ze jou persoonlijk niet zien zitten als klant.

Posted
Waarom zou Connaught jou willen blokken dan? Dat doen ze alleen als ze daar reden toe hebben. Maar dan op grond van veiligheidsredenen (spammen, hacken, ddos aanvallen enz.) Niet omdat ze jou persoonlijk niet zien zitten als klant.

Connaught hebt op 9 December 2015 een bestelling gestuurd naar mijn adres, maar die bestelling is nooit aangekomen bij mij.

Ik heb dus met Paypal een claim ingedient en is er dus aan mij terug betaald op 5 Januari maar sinds ik die terugbetaling heb gekregen kan ik niet meer op hun site komen.

Op 7 Januari besloot ik om een nieuwe bestelling te plaatsen, maar deed dit vanaf het adres bij mijn ouders, die trouwens dezelfde provider en dezelfde apparatuur hebben als ik.Vlak na deze bestelling kwam ik ook bij m'n ouders niet meer op deze site.

Connaught hebt deze order een dag later zelf gecanceld.

hieronder zie je de pagina die ik krijg te zien.

image.thumb.png.d9dff66a21f844142b7b4e8678fded6c.png

Posted

Het lijkt er inderdaad op dat je gewoon geblokkeerd wordt door Connaught zelf. Kom je snel genoeg achter als je ze een mailtje stuurt denk ik en is misschien zinniger dan dagen met je spullen prutsen. Blokkeren ze je niet dan weten ze misschien wel wat er aan de hand is.

Posted

Die screenshot is de standaard Apache pagina op Redhat. Dat klinkt inderdaad als een probleem bij Connaught. Daar kan je best even contact over opnemen.

Posted

Ik heb zojuist Peter Mayhew van Connaughtshaving een mailtje gestuurd.Ik ga het maar afwachten.

Nog bedankt voor jullie reacties.

Het lijkt er inderdaad op dat je gewoon geblokkeerd wordt door Connaught zelf. Kom je snel genoeg achter als je ze een mailtje stuurt denk ik en is misschien zinniger dan dagen met je spullen prutsen. Blokkeren ze je niet dan weten ze misschien wel wat er aan de hand is.

En als ze helemaal niet op m'n mail reageren, dan weet ik het natuurlijk ook. :D

Posted
En als ze helemaal niet op m'n mail reageren, dan weet ik het natuurlijk ook. :D

Ja, dan hebben ze je mail niet ontvangen.

Posted
Heb je eigenlijk al geprobeerd via een proxy te bereiken Robert?

Misschien dat je gewoon zo weer besteld

Ja, ik heb dat zowel met als zonder proxy al geprobeerd.

Op mijn e-mailtje naar die Peter Mayhew heb ik nog steeds geen antwoord, maar daar had ik al rekening mee gehouden.

Maar mijn conclusie over deze eigenaar is, dat zolang het goed gaat, er niks aan de hand is, maar als er een keer iets fout gaat, dan vertrouwd hij je niet meer, en wordt je eerstvolgende order die je na zo'n geintje plaatst meteen gecancled, blijkt uit mijn ervaring.

Erg triest natuurlijk want als online winkeleigenaar zijn dit soort dingen het risico van het ondernemingsschap.

Posted

Je zou via hun ebay winkel eens contact kunnen zoeken over wat er aan de hand is. Via die weg kunnen ze je in eerste instantie niet blokkeren. Ze zijn ook verkoper op het Engelse forum The Shaving Room. Mocht je daar lid zijn dan zou ik er een persoonlijk bericht aan wagen.

Bij geen reactie zou ik dan mijn conclusies trekken en elders bestellen.

Posted

Ik betwijfel ten zeerste dat deze winkel op klant-per-klant basis zn website blokkeert voor zn klanten. Dat is echt wel de moeilijke weg kiezen. Bovendien volkomen ineffectief, zoals je zelf al gemerkt hebt, want je kunt nog steeds gewoon via je buren/ouders/werk/weet ik wat bestellen. Los van het feit dat je dan geen redhatpagina zou krijgen ook, en niet zeker is dat connaught je die pagina geeft.

Je mailt die vent op zondag en dan klaag je dat je maandagochtend nog niks gehoord hebt, terwijl email geen gegarandeerd protocol is. Hier zijn de bevestigingsmailen voor nieuwe forumleden al niet aangekomen/verzonden, ik heb bij whippeddog meegemaakt dat de paypalbevestigingsmail pas na een week bij ze binnenkwam, het is allemaal niet zo zwart wit en instantaan als we verwachten.

Posted

Het zou me ten sterkste verwonderen als de eigenaar van Connaught je zou blokkeren omdat er een zending verloren is gegaan.

Posted

Ja, het zal wel Richard maar er is meer.Nadat ik bij m'n ouders een bestelling had geplaatst, had ik vlak daarna ook die Redhad pagina bij mijn ouders en nu nog steeds.Dus bij m'n ouders werk het nu ook niet meer.

Dus eerst die Red Hat pagina bij mij en nu ook bij m'n ouders.

Die vent had de order die ik bij m'n ouders had geplaatst ook gecancled, en dat hebt ie mij per e-mail laten weten.

Dit was vanwege die mislukte vorige verzending naar mijn adres.

Posted

Zeg mischien is die red hat pagina wel iets wat "jouw" blokkeert, maar het kan natuurlijk ook nog steeds zijn dat de connaught website beveiligd is tegen aanvallen. En misschien wordt jij (onterecht) aangezien voor hacker.

Ik zou inderdaad niet te snel denken dat hij jou blockt omdat er een bestelling mis is gegaan. Ik heb dit verhaal ook nog nooit eerder gehoord over connaught. En als de eigenaar dat zou doen lijkt het me sterk dat jij de enige bent.

Als ook de proxy niet werkt dan wordt dus ook een IP geblockt die niet van jou is, heb je geen virus of wat anders geks?

Posted
Zeg mischien is die red hat pagina wel iets wat "jouw" blokkeert,

Ik weet niet wat je hier mee bedoeld, maar ik heb toch duidelijk die pagina laten zien.

En ik gaf al eerder aan dat hij ook een order van mij had gecancled ?

Zegd dat dan ook niet iets over hem ?

Of ik last heb van een virus ? Nee want er was gisteren iemand op bezoek die haar iPad had meegenomen naar mij toe en zij kreeg ook die pagina te zien.Dan zou het wel erg toevallig zijn dat er dan drie iPads zijn met een virus.

En nee, ik ben zeker geen hacker ! Ik zou niet eens weten hoe zoiets moet. :D

Posted

Als hij ook een order gecanceld heeft dan is het wat aannemelijker dat hij jou onterecht als niet pluis heeft gemarkeerd.

Posted
Zeg mischien is die red hat pagina wel iets wat "jouw" blokkeert,

Ik weet niet wat je hier mee bedoeld, maar ik heb toch duidelijk die pagina laten zien.

En ik gaf al eerder aan dat hij ook een order van mij had gecancled ?

Zegd dat dan ook niet iets over hem ?

Of ik last heb van een virus ? Nee want er was gisteren iemand op bezoek die haar iPad had meegenomen naar mij toe en zij kreeg ook die pagina te zien.Dan zou het wel erg toevallig zijn dat er dan drie iPads zijn met een virus.

En nee, ik ben zeker geen hacker ! Ik zou niet eens weten hoe zoiets moet. :D

Wat is bedoel te zeggen, is dat zonder dat je het zelf weet jij als hacker wordt gemarkeerd door software aan de Connaught kant. En inderdaad heb ik de scheenshot gezien, daarom dat ik ook zei onterecht.

het is inderdaad onwaarschijnlijk dat 3 ipads een virus hebben, maar 1 is genoeg om je een IP ban op te leveren en dan maakt het daarna dus niet meer uit welke ipad je gebruikt omdat jou ip geband is.

Ook heb ik gezien dat je zei dat jou order gecanceld is, maar wat ik bedoelde te zeggen is dat het een vreemde situatie is omdat ik nog nooit eerder heb gehoord (van wie dan maar ook) dat ze geblokt zijn op die website. en jij zult vast niet de eerste zijn waarmee ze een verkeerde levering hebben gehad?

Toch moet ik wel toegeven dat het een vreemd geval is, maar inderdaad connaught is ook actief op ebay mischien kun je hem via daar benaderen. mocht het wel zo zijn dat jij gewoon geblokt bent omdat er 1 order verkeerd is gegaan zegt dat inderdaad wat over hem.

Posted

Tja, de situatie is ook raar want voorheen heb ik ook goede ervaringen gehad.Wat wel een feit is, is nadat ik ik terug betaald kreeg vanaf die dag, niet meer op de normale site kon komen.Blijkbaar is die vent op z'n pik getrapt. Want na een plaatsing van een nieuwe order had hij ook een nieuwe bestelling gecancled.

Dat ik door software van connaught gezien kan worden als hacker kan tot de mogelijkheden behoren, maar dan moet die software wel door iemand zijn geplaatst en ingesteld zijn, want voor het indienen van de Paypal claim kon ik nog wel bij de site komen.

Posted
Tja, de situatie is ook raar want voorheen heb ik ook goede ervaringen gehad.Wat wel een feit is, is nadat ik ik terug betaald kreeg vanaf die dag, niet meer op de normale site kon komen.Blijkbaar is die vent op z'n pik getrapt. Want na een plaatsing van een nieuwe order had hij ook een nieuwe bestelling gecancled.

Dat ik door software van connaught gezien kan worden als hacker kan tot de mogelijkheden behoren, maar dan moet die software wel door iemand zijn geplaatst en ingesteld zijn, want voor het indienen van de Paypal claim kon ik nog wel bij de site komen.

Volgens mij is het heel simpel en geen technisch probleem.

Wat je gedaan hebt en hoe die communicatie is verlopen, weet ik niet, maar hij wil je niet meer als klant en zal zich wel op de een of andere manier te kort gedaan hebben gevoeld. Toen je via je ouders bestelde zal hij aan de betaalgegevens wel hebben gezien met wie hij te doen heeft.

Dus is de enige oplossing hem te mailen en dit in fatsoenlijke communicatie op te lossen.

Posted (edited)

Ik geloof ook eerlijk gezegd niet dat het een technisch probleem is.Ik heb zondag nog terug gemaild op zijn mailtje ivm die gecancelde order en hem daarin ook gezegd, dat ik geen toegang tot de site meer heb.Het is nu ondertussen al weer woensdag en heb nog steeds geen antwoord.

Ik denk dat ik het maar laat zitten en kijk wel elders :D

Edited by Guest