efsk Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 krabbers, zepen, kwasten, en niemand die nadenkt over het mes. Ik twijfel tussen Kron-Vest Gran Mogol en Henkotsu Kamisori. Beiden vintage exemplaren, beiden afgelopen jaar verkregen, beiden geweldige scheerders.
Snuff Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Jawel Richard maar wou er geen draadje over starten, vond dat er andere mensen zijn die dat beter konden doen. Ik zou persoonlijk de Koraat 8/8" met slangenhout handvat op één zetten.
mhharsta Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Er kan er maar een het fijnste scheren, en dat is zonder twijfel mijn Otto Busch Worldmaster 94. De mooiste is mijn Schild, maar die ligt thuis op een ereplaatsje tussen de rest van het scheerspul het heertje te wezen. Die gaat niet mee van huis wegens zuinig zijn op het mes, en past bovendien niet in het meer dan fraaie Snuf-Scheerzakje. Reissetje in scheerzakje zonder Schild:
Snuff Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Dat maakt mijn vrouw blij! Is met veel liefde gemaakt.
roland Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Koraat 8/8" near wedge met buffelhoorn handvat. Sinds ik deze in m'n bezit heb is m'n zoektocht naar meer open messen (gelukkig) gestopt...
roland Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Huh. Er zijn nog meer goede messen. Dus doorblijven zoeken voor je het weet loop je hem mis. Nee, nee, nee, op dit front ben ik (voorlopig) uitgezocht...
Tony Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Afgelopen jaar was een Filarmonica jaar, moeilijk een keuze te maken.
Frank Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Mijn Henkotsu- Kamisori die ik net voor Kerst voor het eerst gebruikte heeft me het meeste verrast.
Snuff Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Wat mij het meest opvalt is dat het open scheermes héél wat minder aan bod komt op het forum de laatste maanden, jammer.
Shaving Silly Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Mijn lekkerste mes is mijn shavette van Barbury's en mijn mooiste mes is mijn blingbling mes die trouwens van de klapmessen ook het fijnste scheert maar ja dat slijpen pffffffffffff
Marcel Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Wat mij het meest opvalt is dat het open scheermes héél wat minder aan bod komt op het forum de laatste maanden, jammer. Tja, als iedereen gek gemaakt wordt met fraaie SE's en scheve krabbers moet je inderdaad niet vreemd opkijken Daarbij helpt het ook vast niet dat Joost zich niet meer heeft laten zien.
Snuff Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Zullen we hem een petitie sturen, geven we hem de schuld! Dan komt hij vast even vanachter zijn bureau om van weerwoord te dienen. Nu hebben Snuff en Richard dus boter op hun hoofd vanwege het vertonen van dergelijke scheer apparaten
Marcel Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Ik zeg: tijd om weer wat nieuwe Koraat schoonheden te tonen, dat wakkert de aandacht vast weer aan.
efsk Posted January 8, 2016 Author Posted January 8, 2016 Ik toon wel scheef gerei, maar heb toch in het zeer recente verleden nog twee mooie messen getoond. En, ook niet onbelangrijk, jelui geinformeerd over de herkomst van een van mijn fijnste open messen. Nu ja, even kijken of er wat in de bus ligt vandaag. Komt er het weekeinde weer eentje bij.
Marcel Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Oh ja, voor mij is de Feather Artist Club SS het open mes van 2015, shavette of niet. Andere open messen heb ik afgelopen jaar niet in mijn bezit gekregen. Het wordt wel hoog tijd om mijn arsenaal open messen een nieuwe kans te geven.
Kamp Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Niet getreurd er zitten er voor mij 3 nieuwe aan te komen ( mijn gewonnen Dorco 13/16 en 2 Japaners) zal nog wel wat weken duren, maar het komt eraan!
Kingjack Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Mijn allereerste van een reeks open messen blijft toch het meest bijzonder. Dus de 7/8 Tilquin 54.
Frank Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Wat mij het meest opvalt is dat het open scheermes héél wat minder aan bod komt op het forum de laatste maanden, jammer. Helemaal mee eens Ron. Erg jammer. Hoeveel forumleden zouden zich eigenlijk scheren met een open mes? Volgens mij is het maar een kleine groep.
Frank Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Ik heb er meerdere gekocht afgelopen jaar maar er zijn er 2 die in 2015 toch wel een brede glimlach op mijn gezicht hebben gebracht.En wel.. Mann& federlein 7/8 En een Bőhlerstall 8/8 uit Solingen. Ze waren makkelijk tot ultieme scheerder te brengen wat erg prettige scheerbeurten geeft. Nou Rolf, heel mooi die Mann en Federlein 7/8 !!!
PI56 Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Ik scheer mij in 95% van de keren met een open mes. Mijn mes van 2015 is de Schild Qaudraginta. Eem speciaal gemaakt mes waar ik mezelf op getrakteerd heb ter gelegenheid van mijn 40-jarig dienstverband. Merk trouwens op dat we de laatste tijd de inbreng van Rare kwast (de maker van het mes) en Buffel ook al moeten missen.
Snuff Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Inderdaad jammer, waren toch mensen met een mooie inbreng. Nu ja het leven vraagt soms aandacht voor andere dingen.
KugelFanger Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Die zijn inderdaad al langere tijd niet meer actief. Bij mij blijft het echte open mes ook nog steeds wel een droom. Het onderhoud, maar ook de aanschaf van de stenen schrikt me iedere keer nog een beetje af. Ik krijg nog steeds goede scheerbeurten van mijn open mes. Maar ik heb me er in het begin op vekeken wat er bij komt kijken
marco Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Nu ik me 's avonds ga scheren ga ik weer eens af en toe de shavette gebruiken. En heel misschien leidt dat toch weer eens naar de terugkeer van een open mes. Voordeel is ook dat 's avonds de kleine meid niet rond loopt in de badkamer, dus mijn grootste bezwaar is dan in ieder geval van de baan.
efsk Posted January 9, 2016 Author Posted January 9, 2016 Stenen heb je met een of een paar messen niet nodig. Hooguit een finisher, die helemaal niet duur hoeft te zijn. Je vraagt hier of iemand je mes scherp wil maken, en met je finisher kan je het daarna zelf onderhouden.
Recommended Posts