Snuff Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 Benieuwd welke scheerkwast jullie meest wist te bekoren in het afgelopen jaar? Allerbeste borstel bleek voor mij de RazoRock Plissoft Synthetic 24mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 Waarom verkies je deze boven de andere borstels met een Plisson knot? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 Voor mij staat trouwens de Whipped Dog 24mm syntheet met opa's handvat op nummer 1. Gevolg door Stirling Kong. En dan komt de rest, maar die zijn niet van belang meer voor dit onderwerp natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 De Semogue SE 2013 Silvertip / Olijfhout Das blijft mijn favoriete kwast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fireshrimp Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 Ik heb er maar twee maar de Semogue 2000 wint het van de RazoRock plissoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 De Stirling Kong; groot formaat kwast die doet wat ie moet doen. Heeft ook nog eens een prima prijs - kwaliteit verhouding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 De Semoque SOC 2 bander omdat hij het goede van alle kwasten die ik bezit in zich verenigd. Zo heeft hij voldoende ruggengraat, zachte haren, mooie loft, goed hanteerbaar handvat maar is bovenal een fantastische schuimopwekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 De kwasten, die afgelopen jaar in mijn verzameling zijn gekomen: Omega Beun Bruin Omega Beun Zwart Omega 20102 Semogue SOC Bristle Cherrywood Vie-Long Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm De 1e 2 zijn nostalgische varkens. De laatste 3 zijn wat mij betreft erg goede kwasten. De Omega, inmiddels 24 x gebruikt, gewoon een goed professioneel varken, die ik graag ter hand neem. De Semogue, inmiddels 41 x gebruikt, is wel mijn top in dit lijstje, gevolgd door de 20102. De Semogue is erg stevig in de haren, maar met zijde zachte puntjes, kortom een zeer sensuele kwast, als ik het zo mag noemen. De Vie-Long, inmiddels 24 x gebruikt is een ander hoofdstuk, een heerlijk paard, waarmee ik driftig aan het testen ben met diverse zepen. Een erg fijn kwastje, maar met een heel eigen karakter. Daarnaast is de Shasoc Rod Neep, inmiddels 30 x gebruikt, nog steeds aan het bloeien en wordt deze met de keer beter. Echter is het een kwast, die ik niet het eerste op basis van emotie pak. Daar gaat de Semogue toch met de eer strijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 De Semoque SOC 2 bander omdat hij het goede van alle kwasten die ik bezit in zich verenigd. Zo heeft hij voldoende ruggengraat, zachte haren, mooie loft, goed hanteerbaar handvat maar is bovenal een fantastische schuimopwekker. Hans, als je de SOC al zo waardeert, dan moet de SE 2013 de overtreffende trap zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 De Stirling Kong! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 De Whipped Dog 30mm synthetische borstel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 De Whipped Dog 30mm synthetische borstel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 o De Semoque SOC 2 bander omdat hij het goede van alle kwasten die ik bezit in zich verenigd. Zo heeft hij voldoende ruggengraat, zachte haren, mooie loft, goed hanteerbaar handvat maar is bovenal een fantastische schuimopwekker. Hans, als je de SOC al zo waardeert, dan moet de SE 2013 de overtreffende trap zijn. Jaap als je iemand nieuwsgierig wil maken moet je alleen bovenstaande neerpennen, dan weet je zeker dat de ander weer gaat vragen wat de SE 2013 nog meer in huis heeft dan de zo hooggewaardeerde 2 bander De Whipped Dog 30mm synthetische borstel. En Jarno waar onderscheid de ene hond zich t.o.v. de andere hond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 7, 2016 Author Share Posted January 7, 2016 Waarom verkies je deze boven de andere borstels met een Plisson knot? Dichter bezet dan de plisson kwast en voor mij prettigste gevoel bij het inschuiven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 7, 2016 Author Share Posted January 7, 2016 dan weet je zeker dat de ander weer gaat vragen wat de SE 2013 nog meer in huis heeft dan de zo hooggewaardeerde 2 bander Ik geef Jaap wel gelijk, was nog iets beter voor mij ook althans. De Whipped Dog 30mm synthetische borstel. En Jarno waar onderscheid de ene hond zich t.o.v. de andere hond Je hebt chiwawa's en deense doggen, hetzelfde bij borstels. Zowel de WD 30mm als de Stirling zijn bij mij trouwens niet langer aanwezig, heeft niks te maken met niet voldoen maar ik hou niet zo van een borstel waarmee je in drie keer strijken je hele gezicht met schuim kan bedekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 Jaap en Ron wat een schalkjes zijn jullie toch, allebei roepen dat die SE 2013 nog iets beter is maar vooral geen antwoord op mijn smekende verzoek geven waarom dit zo is Kijk ik heb zelf van Simpson de Commodore X3 in Best Badger en de Tulip 2 in Super Badger maar de Semoque vind ik qua schuimopwekker toch de betere door iets meer backbone terwijl de zachtheid van de haren voor mij gelijkwaardig aanvoelt, zo en nu jullie reactie hoop ik althans, tenminste misschien, hopelijk, zou je verwachten tóch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 Waarom verkies je deze boven de andere borstels met een Plisson knot? Dichter bezet dan de plisson kwast en voor mij prettigste gevoel bij het inschuiven. Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn een heerlijke borstel die niet zo slap aanvoelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 o De Semoque SOC 2 bander omdat hij het goede van alle kwasten die ik bezit in zich verenigd. Zo heeft hij voldoende ruggengraat' date=' zachte haren, mooie loft, goed hanteerbaar handvat maar is bovenal een fantastische schuimopwekker.[/quote']Hans, als je de SOC al zo waardeert, dan moet de SE 2013 de overtreffende trap zijn. Jaap als je iemand nieuwsgierig wil maken moet je alleen bovenstaande neerpennen, dan weet je zeker dat de ander weer gaat vragen wat de SE 2013 nog meer in huis heeft dan de zo hooggewaardeerde 2 bander De Whipped Dog 30mm synthetische borstel. En Jarno waar onderscheid de ene hond zich t.o.v. de andere hond Hans, nog zachter en meer backbone. en een een geweldig mooi en functioneel handvat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 7, 2016 Author Share Posted January 7, 2016 Ah laat ook maar Hans, die is niet meer te verkrijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 Nah, bijna niet meer, maar afschuwelijke prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 Telt mijn exman ook voor de titel kwast van 2015 ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 7, 2016 Author Share Posted January 7, 2016 Tourlijk, moet je wel vertellen of het varkenshaar was of ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 Exman, dan zal het wel schaamhaar zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 Schat ik val op kale mannen hahhaha dus geen haar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts