Jump to content

Jouw krabber van 2015?

Snuff

Recommended Posts

Ik weet afwisseling en dergelijke maken deel uit van de hobby maar welke krabber droeg in 2015 jouw voorkeur weg?

Bij mij was dat zonder twijfel de Wolfman WR1-SB.

Sinds deze in mijn bezit is grijp ik bijna uitsluitend ernaar.

VSrTxxR.jpg

Dat ligt volledig aan de gemoedstoestand! Voor 't hoofd de ATT S2 en de GEM Micromatic vanwege de effectiviteit.

Voor 't gezicht worden vaak de Gillette super adjustible of de GEM junior bar gekozen omdat ik het stiekem erg leuk vind om krabbers uit 't (voor mij ;) ) verre verleden te gebruiken...

Voor mij was de meest verrassende krabber van 2015 de Souplex:

KI6EIEX.jpg

Heel mild, en toch reuze effectief.

Jammer van dat korte dunne steeltje - maar daar wordt dit jaar wat aan gedaan.

Als ik weet wat voor schroefdraad er op zit (denk Whitworth BSW 3/16 ") laat ik fijn een aluminium greepje

van 100 mm ervoor maken (door de maker van de greepjes van de inkoop aktie 8-) ).

Mijn SSSeygus ontving ik pas 2 januari van dit jaar - een zeer sterke kandidaat voor "Jouw krabber van 2016" ... :lol:

Zonder twijfel de ATT S1 slant, gevolgd door de iKon B1 slant en 102 slant.

De grootste openbaring de Fatip Retro die als opvolger van de R41 Fatip hier in huis kwam en waarmee ik wel in staat ben om me zeer comfortabel te scheren.

In 2015 mijn eerste krabber gekocht: EJ DE89 Knurled.

Een krabber waar iedereen mee overweg kan, een eigenschap die naar mijn mening deze krabber heel erg goed maakt.

Wat me ook heel erg plezierig heeft verrast dit jaar: De Ever Ready 1912 van Joey.

Ook heerlijk en vooral erg leuk om mee te scheren :)

Ik heb het meeste geschoren met mijn Lord L6 in 2015. Ik vind die ook het fijnste scheren van al mijn krabbers (heb nog een Chinese en een vintage Tech, een EJ DE89 Barley en een TTO Pearl maar die heb ik allemaal amper gebruikt)

Voor mij is dat zonder twijfel de Gillette Tech. In mijn ogen een ondergewaardeerde krabber. Ik heb 4 van deze krabbers (waarvan 1 flat bottom, 2 fat Handle en 1 Ball end) en allen made in England. Niet de mooiste ( ik vind mijn R89 vele malen mooier). Wel een fijne milde krabber maar voor mij zeer effectief en probleemloos met alle mesjes die ik tot dusverre heb gebruikt.

Volkomen onverwacht: de Muhle 70th anniversary.

Heel erg mooi, en het zal wel volkomen uit de lucht gegrepen zijn maar volgens mij de meest soepele en effectieve Muhle. En dat kan niet want gewoon een nieuwe R41.

Die nieuwe R41 kop scheert inderdaad erg prettig en effectief tegelijk, vorig jaar zo'n kop uit Hundshübel meegenomen, dus kan ik me je gevoel voorstellen.