Jump to content

Scheerkom

Loei

Recommended Posts

:D

Ik ga nog even har denken hoe ik zelf de volgende ga maken.

Een patroon van een stamppot stamper zou het best goed kunnen doen in de bodem van zo'n schaaltje denk ik :P

Iemand anders nog ideeën die hier voor gebruikt kunnen worden?

Moest er overigens interesse zijn, ik heb een 3D printer en kan scheerkommen printen in alle kleuren. Hier zijn wat voorbeelden:

http://www.thingiverse.com/search?q=shaving+bowl&sa=

Super! Stel dat ik wat ontwerp, in welk bestandsformaat wil je het dan aangeleverd hebben?

Als je een beetje grof print het je meteen al het reliëf in de bodem. :roll:

Bij die gele scheerkom van Loei heb ik steeds het idee alsof er een mexicano met gesmolten kaas op de bodem ligt :D

Niet dat mij dat lekker lijkt overigens.

Op een mexicano moet je ook pindasaus doen. Dan stink je wel 3 dagen zo uit je muil dat mensen zich gaan afvragen of je geen anus hebt.

Moest er overigens interesse zijn, ik heb een 3D printer en kan scheerkommen printen in alle kleuren. Hier zijn wat voorbeelden:

http://www.thingiverse.com/search?q=shaving+bowl&sa=

Super! Stel dat ik wat ontwerp, in welk bestandsformaat wil je het dan aangeleverd hebben?

Als je een beetje grof print het je meteen al het reliëf in de bodem. :roll:

Liefst in .stl maar maakt eigenlijk niet heel veel uit. Ik heb een Ultimaker 2 en grof printen bestaat niet op dat ding :D

Stuur maar door en ik bekijk wel even wat het zou kosten.

Is het ook mogelijk een soort van stempel op een rond vlak te maken?

Zoiets als dat, het handvat is dan niet noodzakelijk:

http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1_LOcJpXXXXaNXFXXq6xXFXXXh/-font-b-custom-b-font-bulk-natural-wood-biscuit-dough-logo-font-b-stamp-b.jpg

Dan kunnen we ook keramieken schaaltjes maken met het forum logo in de bodem :D

Wellicht ook met een paar kringetjes eromheen voor het relief :P

zal enkele euro's zijn per cirkel met logo. Moet alleen weten hoe groot het mag zijn en dergelijke. Mijn 3D tekenkunst is niet optimaal dus als iemand anders het even in 3d kan zetten. Zou top zijn!

Ik zou er maar 1 nodig hebben, ik wil hem dan als stempel gebruiken, dus het logo moet er wel een beetje uit steken zeg maar net als de cirkels er omheen.

Nu weet ik niet of er animo is voor een scheerkom met het logo in de bodem gedrukt met een paar cirkels erbij.

Nou de laatste foto van de scheerkom van mijn pa, dan moet iedereen het maar geloven :P

Ik heb gebruikt: Razorock Plissoft, TOBS Eton College.

Tijdens het kloppen hoeft er (echt bijna) geen druk op de kwast gezet te worden. De ribbels doen al het werk, of en toe een beetje aandrukken zodat de kwast weer wat créme/schuim in zich op neemt en nogmaals rondjes draaien.

Na 2,5 gangen kon ik dit nog uit de kwast krijgen

IMG_20160203_201538862.thumb.jpg.3a19c9dcaca2f5286ba33db595826b63.jpg

• 4 months later...
Misschien kan je hem de Poolse scuttle of de scheerkom van Fine Acroutments als voorbeeld laten zien? Om er maar even twee te noemen. Er zijn genoeg voorbeelden in ieder geval.

Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Poolse scuttle? Via Google kom ik op deze pagina op een deel waar ik niet bij kan.

Is er toch een manier om meer info te krijgen?

• 2 weeks later...